اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

از خاطرات اولین روحانی شهردار تا آرزوی رئیس اسبق بلدیه اهواز

مراسم رونمایی از کتاب «شهریاران شهر» کتاب تجارب و خاطرات شهرداران اهواز پس از انقلاب اسلامی با حضور شهردار اهواز، رئیس شورای اسلامی شهر اهواز و شهرداران پیشین اهواز صبح امروز برگزار شد.

از خاطرات اولین روحانی شهردار تا آرزوی رئیس اسبق بلدیه اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مراسم رونمایی از کتاب «شهریاران شهر» (تجارب و خاطرات شهرداران اهواز پس از انقلاب اسلامی) با حضور شهردار اهواز، رئیس شورای اسلامی شهر اهواز و شهرداران پیشین اهواز صبح امروز برگزار شد.

منصور کتانباف شهردار اهواز با بیان این‌که وضع موجود شهر اهواز ثمره فعالیت‌های همه شهرداران قبلی است، اظهار کرد: کتاب «شهریاران شهر» به همت معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری صورت پذیرفت که کار بسیار ارزشمندی است. در همه دنیا ثبت وقایع و تاریخ شفاهی به عنوان یکی از مصادیق پیشرفت است و به عنوان نقشه راه می‌توان از آن استفاده کرد.

وی افزود: ثبت تجارب و خاطرات شهرداران اهواز پس از انقلاب اسلامی انجام شد و افراد بسیاری برای ثبت این اقدامات از زبان مجریان این مجموعه تلاش کردند و به شهرهای مختلفی سفر کردند.

شهردار اهواز عنوان کرد: نقش اهواز در توسعه کشور و در حمایت و پشتیبانی از دفاع مقدس مطالبی هستند که حتما باید به آن پرداخته شود. درحالی‌که شهرداری اهواز در توسعه کشور نقش دارد باید مشخص شود که خودش چه وضعیتی دارد. این موضوع نیز باید به صورت مدون و مصور ثبت شود و در موزه دفاع مقدس استان برای نسل‌های آینده به یادگار گذاشته شود.

کتاب «شهریاران شهر» گنجینه ارزشمند شهرداری

عبدالزهرا سنوانی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز در این مراسم ضمن تشکر از حضور شهرداران گذشته شهر اهواز، اظهار کرد: کتاب «شهریاران شهر» گنجینه ارزشمندی است برای شهرداری، پرسنل شهرداری و افرادی که نیاز به تجربیات این افراد دارند. همچنین تشکر از شهرداران گذشته اهواز باعث می‌شود که کارکنان امروز شهرداری انگیزه لازم برای کار و تلاش را پیدا کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز عنوان کرد: در آیات قرآنی، روایات دینی و علم کلاسیک بر استفاده از تجربیات و ثبت تجربیات تاکید زیادی شده است. و بر طبق آیات قرآن افرادی از تجربیات استفاده می‌کنند که اهل عقل و اهل بصیرت هستند.

وی افزود: نیاز است امروز از تجربه افرادی که سال‌هایی در کسوت خدمت به شهرداری و شهر اهواز بودند استفاده کنیم تا نیازی به آزمون و خطا نداشته باشیم.

کارخانه‌های آسفالت اهواز در سه شیفت کار می‌کردند

حجت الاسلام سید نجفعلی طباطبایی اولین شهردار اهواز پس از انقلاب، اظهار کرد: آیت‌الله خزعلی به عنوان نماینده حضرت امام خمینی(ره) و در شرایط نابسامان آن زمان طی حکمی بنده را به عنوان شهردار اهواز منصوب کردند. که بنده بعد از چند روز به خدمت حضرت امام خمینی (ره) رفتم و نظر ایشان را در این خصوص پرسیدم و حضرت امام نیز در زیر حکم آیت‌الله خزعلی بنده را به عنوان شهردار اهواز منصوب کردند.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) در دیداری 2سال پس از انتصاب بنده به شهرداری اهواز، فرمودند: «ثابت کنید که یک روحانی هم می‌تواند کار اجرایی انجام دهد.»

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به اهمیت تقوا و تواضع برای یک مدیر، عنوان کرد: در آن زمان کارمندان و کارگران در شهرداری تا نیمه شب مشغول کار بودند. کارخانه‌های آسفالت اهواز در سه شیفت کار می‌کردند و بسیاری از خیابان‌های اهواز آسفالت شد. مردم نیز با دیدن عملکرد شهرداری و احساس رضایت، برای پرداخت عوارض شهرداری در صف می‌ماندند.

کشت یک میلیون و 530 هزار نهال درخت در دوران خدمتم

محمدرضا شمسایی شهردار دوره‌های گذشته شهر اهواز، با اشاره به سابقه کاری خود قبل از حضور در شهرداری اهواز، اظهار کرد: قبل از ورود به شهرداری در قسمت‌هایی که فعالیت داشتیم با مشکلات مالی مواجه نبودیم. با ورود به شهرداری مشاهده کردم شهرداری حتی پول برای پرداخت 6 ماه حقوق معوقه کارگران را ندارد و از ما عملکرد خوب هم می‌خواهد. 6 ماه اول دوره شهرداری را به مطالعه پرداختم.

وی افزود: تنها کاری که با شرایط بسیار بد مالی آن زمان وجود داشت، انجام طرح درخت کاری و فضای سبز بود زیرا نسبت به بقیه اقدامات مثل تقاطع‌های غیرهم‌سطح بسیار کار کم‌هزینه‌ای بود. در 20 ماه حضور من در شهرداری، یک میلیون و 530 هزار نهال درخت در شهر اهواز کاشته شد.

شمسایی با بیان این‌که بیشترین رضایت قلبی را از خدمت خودم در چهل سال گذشته در 20 ماه دوران شهردار بودن اهواز دارم، عنوان کرد: پارک 42 هکتاری که با مذاکره با یکی از شرکت‌های وابسته به سپاه انجام شد یکی از این اقدامات در راستای استفاده از منابع غیرشهرداری است.

وی گفت: یکی از آرزوهای من این بود که ساختمان شهرداری اهواز را در کنار رودخانه کارون بسازم. زمینی که متعلق به شهرداری و کنار پل پنجم بود که مطالعات ساختمان به طور کامل انجام شد و کارهای ژئوتکنیک هم انجام شد که به عمر خدمت من در شهرداری اهواز قد نداد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول