اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

وقتی سن بالا می‌رود، دیگر آن شادابی و نشاط جوانی نیست

گودرزی: تقوی باید تکلیفش را با خودش مشخص کند/ او باید بهترین تصمیم را بگیرد

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: تصمیم گیرنده درباره بازگشت به کشتی خود تقوی است و باید تکلیفش را با خودش مشخص کند.

گودرزی: تقوی باید تکلیفش را با خودش مشخص کند/ او باید بهترین تصمیم را بگیرد

صادق گودرزی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره آغاز مرحله جدید اردوی تیم ملی کشتی آزاد و دعوت از نفراتی مانند تقوی، یزدانی، رحیمی و قاسمی گفت: تلاش شد در این اردو از تمام پتانسیل کشتی ایران استفاده شود؛ از طرفی فرصتی در اختیار دوستانی که در این سال‌ها بیرون گود بودند قرار گرفت تا تصمیم نهایی‌شان را برای ماندن یا رفتن بگیرند.

مربی تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: این دوستان باید ببینند آیا می‌توانند شرایط اردو و فشار تمرینات را تا المپیک تحمل کنند یا نه؛ از طرفی فاصله خود را با حریفان داخلی محک بزنند.

*تقوی باید تکلیفش را با خودش مشخص کند

گودرزی در پاسخ به این سوال که نفراتی مانند تقوی و یزدانی سنشان بالا رفته و برخی معتقدند در این سن شانس بالایی برای رسیدن به موفقیت ندارند گفت: تقوی ۳ - ۴ سال است از شرایط کشتی به دور بود، اما طی صحبت‌هایی که با هم داشته‌ایم تمایل به بازگشت دارد؛ البته بستگی دارد که بتواند اردوها و تمرینات مسابقه‌ای را تحمل کند یا نه.

 

دارنده مدال نقره المپیک تصریح کرد: به هر حال وقتی سن بالا می‌رود دیگر آن شادابی و نشاط جوانی نیست و باید بار روانی بیشتری را تحمل کرد. البته خیلی از قهرمانان بعد از 30 سالگی مدال‌های جهانی و المپیک گرفتند. تصمیم گیرنده در این زمینه خود تقوی است و باید تکلیفش را با خودش مشخص کند. او بهتر از هر کسی می‌داند در چه شرایطی قرار دارد و چه مسیری را می‌خواهد طی کند.

*در بیشتر اوزان باید از نو شروع کنیم

گودرزی در خصوص اینکه بعد از خداحافظی شما از تیم ملی دیگر یک کشتی‌گیر شش دانگ در ۷۴ کیلوگرم نداشتیم و آیا برنامه‌ای برای ساختن یک کشتی‌گیر مدال‌آور در این وزن داریم یا نه عنوان کرد: در ۷۴ کیلوگرم کار بسیار سختی داریم؛ در بیشتر اوزان شرایط همین طور است و به نوعی باید از نو شروع کنیم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد: نفرات خوبی هم در ۷۴ کیلوگرم داریم و امیدواریم با یک برنامه مناسب آنها را به شرایط ایده‌آل برسانیم. تلاش می‌کنیم در این مدت با برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم کشتی را به جایگاه اصلی خودش برگردانیم.

*هدفم خدمت به کشتی است

وی درباره تجربه مربیگری در تیم ملی بزرگسالان گفت: من تجربه حضور در رده‌های پایه را داشتم؛ وقتی هم در تیم ملی نبودم در باشگاه خودم مربیگری می‌کردم. حالا هم هدفم خدمت به کشتی است؛ فرقی نمی‌کند کجا باشد؛ دیروز در باشگاهم و امروز در اردوی تیم ملی. این مسئولیت بر دوش من است و امیدوارم در کنار اساتید خودم بتوانم هم به تجربیاتم اضافه کنم و هم داشته‌هایم را در اختیار جوانان قرار دهم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول