اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله حیدری:

صیانت از فضای مجازی، آزادی را نقض نمی‌کند/ همه کشورهای پیشرفته جهان از فضای مجازی حفاظت می‌کنند

خطیب نماز جمعه اهواز گفت: صیانت از فضای مجازی، آزادی را نقض نمی‌کند و ولنگاری و بی‌بندوباری در این حوزه نشانه پیشرفت، آزادی طلبی و رعایت حقوق بشر نیست، بلکه نشان‌دهنده عقب‌ماندگی است.

صیانت از فضای مجازی، آزادی را نقض نمی‌کند/ همه کشورهای پیشرفته جهان از فضای مجازی حفاظت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت الله محسن حیدری آل‌کثیر در خطبه‌های امروز نماز جمعه اهواز در مصلی مهدیه امام خمینی (ره)، با انتقاد از وزارت ارتباطات به علت عدم ساماندهی شبکه‌های اجتماعی، اظهار کرد: عدم صیانت از فضای مجازی امنیت کشور ما را به خطر انداخته است.

امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر ضرورت مرزبانی در مقابل فضای مجازی برای صیانت از امنیت اخلاقی، جانی، اقتصادی و انسجام ملی، تصریح کرد: اگر چه با همت نیروهای امنیتی و نظامی، توطئه‌های تکفیری خنثی شد اما آنها همواره در طمع‌اند؛ ارتباط نفوذی‌ها با خارج از طریق فضای مجازی ارتباط می‌گیرند.

وی افزود: بنا بر گفته‌های خانواده عوامل تروریستی حادثه تروریستی 31 شهریور، تکفیری‌ها از طریق فضای مجازی با داعش ارتباط داشتند و سازماندهی شدند که منجر به زخمی یا شهادت ده‌ها نفر شد.

آیت الله حیدری با اشاره به تأثیرپذیری اخلاق و باورهای مردم از فضای مجازی، عنوان کرد: به‌فرموده رهبر انقلاب، دشمن از ابزار رسانه برای اثرگذاری بر افکار عمومی استفاده می‌کند؛ ابزار رسانه مهم است و اگر دست دشمن باشد، خطرناک است؛ رسانه به سلاح شیمیایی تشبیه شده است که در جنگ‌ها، تانک‌ها و تجهیزات را هدف قرار نمی‌دهد بلکه انسان‌ها را از بین می‌برد تا قدرت استفاده از تجهیزات را نداشته باشند.

وی با بیان اینکه صیانت از فضای مجازی، آزادی را نقض نمی‌کند، افزود: در همه کشورهای پیشرفته جهان، از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه از فضای مجازی حفاظت می‌کنند؛ چرا ما این کار عاقلانه را انجام ندهیم؛ ولنگاری و بی‌بند وباری در فضای مجازی نشانه پیشرفت، آزادی طلبی و رعایت حقوق بشر نیست بلکه نشان‌دهنده عقب‌ماندگی است.

امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: مسؤولان تا کی نمی‌خواهند به این واقعیت توجه کنند؟ تا کی باید برای این مسئله، شاهد حوادثی همچون حمله تروریستی به مجلس، رژه اهواز و چابهار باشیم و قربانی بدهیم؟

حیدری با ابراز امیدواری از را‌ه‌اندازی خطوط تولید شرکت‌های گروه ملی و نیشکر هفت‌تپه و پرداخت مطالبات کارگری، بیان کرد: اجازه ندهیم دشمنان اسلام و ایران از مشکلات به وجود آمده کارگری سوءاستفاده کنند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول