اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از معارفه بیست‌ و سومین استاندار مازندران

نماینده ولی فقیه: استاندار جدید مازندران از مسائل سیاسی پرهیز کند

مراسم معارفه بیست‌وسومین استاندار مازندران صببح امروز با حضور وزیر کشور و مسؤولان استانی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه: استاندار جدید مازندران از مسائل سیاسی پرهیز کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، دقایقی قبل مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران با حضور مسؤولان وزارت کشور و مدیران دستگاه‌های اجرایی مازندران آغاز شد.

پس  از معرفی محمد اسلامی استاندار سابق  مازندران به عنوان وزیر راه و شهرسازی، احمد حسین‌زادگان معاون سیاسی و امنیتی سابق استانداری مازندران به عنوان بیست‌ و سومین استاندار مازندران معارفه شده است.

* همه مدیران و مسؤولان در توسعه استان کمک کنند

نماینده ولی فقیه در مازندران در این مراسم اظهار کرد: مسئوولیت‌ها سرجای خودشان هستند و افراد تغییر می‌کنند و تاکنون تلاش‌های زیادی در استان انجام شده است.

آیت‌الله نورالله طبرسی تصریح کرد: مسؤولان ملی همان طور که استاندار را منصوب کردند، به ایشان کمک کنند و زمینه رفع مشکلات استان را فراهم کنند.

وی از وزیر راه و شهرسازی هم درخواست کرد که با توجه به آشنایی که نسبت به وضعیت استان دارد، کمک کند که به نحو احسن استاندار به وظایف خودش عمل کند.

طبرسی اضافه کرد: نمایندگان استان هم باید کاری کنند که استان مازندران به جایگاه واقعی خود در کشور برسد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران خاطرنشان کرد: سمت و مسؤولیت امانت است و باید تلاش کنیم که از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

وی بیان کرد: بنیاد توسعه مازندران که توسط استاندار سابق راه‌اندازی شده است، توسط استاندار جدید پیگیری شود تا مازندران به جایگاه واقعی خود برسد.

طبرسی با اعلام اینکه به استاندار مازندران باید کمک کنیم، گفت: همه مدیران و مسؤولان و دلسوزان در توسعه استان کمک کنند.

امام جمعه ساری اظهار کرد: مازندران یک استان سیاسی است، ظرفیت‌های مناسبی هم دارد باید تلاش کنیم که از این قابلیت‌ها در سایه وحدت به صورت مناسب استفاده کنیم.

وی گفت: استاندار مازندران از ورود به مسائل سیاسی پرهیز کند که این موضوع زمینه جلوگیری از پیشرفت استان را فراهم می‌کند.

طبرسی بیان کرد: باید با وحدت دلسوزی و مدیرت جهادی استان را به پیش ببریم.

* استاندار جدید همه جای استان را باید یکسان ببیند

عضو مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: استاندار جدید همه جای استان را باید یکسان دیده و برای توسعه استان تلاش کند.

آیت الله علی معلمی، با قدردانی از تلاش‌های استاندار سابق مازندران که در طول مسؤولیت و ماموریت خود در استان امیدواری مناسبی ایجاد کرده بود، تصریح کرد: فرصت برای مردم استان محدود و برای ایشان مبارک بود، به این معنی که دوست داشتیم بیشتر بماند ولی عمر مفید حضورشان در استان حدود یک سال و نیم بیشتر نبوده است و یکی از مشکلات استان هم نداشتن مدیریت ثابت و پایدار در استان است.

* نمایندگان مجلس چه گفتند

علی‌اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: محمد اسلامی (استاندار سابق و وزیر فعلی راه) همان مطالباتی را که از وزیر سابق راه و شهرسازی طلب داشت، اگر نصف آن را اجرایی کند برای استان مازندران کافی است.

محمد دامادی دیگر نماینده ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: خاطرات جهادی اسلامی استاندار سابق در استان فراموش نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از سال ها همه آروز داشتند که استاندار بومی و ساروی در این سمت قرار گیرد  و برای انتصاب استاندار جدید همه نمایندگان به اجماع رسیدند و این موضوع، مسؤولیت استاندار را سنگین می‌کند.

دامادی بیان کرد: وضعیت راه در استان حل و فصل شود، رئیس جمهور در ارتباط با انتقال آب مطالبی مطرح کردند که حرف رئیس جمهور مبنای کارشناسی ندارد و غیرکارشناسی است.

وی اضافه کرد: از حرف‌های استادیومی پرهیز کنیم، پارک موزه دفاع مقدس استان نیمه کار مانده است، دولت 11 سال است که می‌خواهد 6 میلیارد تومان کمک کند ولی انجام نشده است.

عبدالله رضیان نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اسلامی نگاه مدیریتی در استان را تغییر داده است، انتظار است که مدیران از این ظرفیت الگوبرداری کنند.

وی با اعلام اینکه وضعیت زیرساخت‌های استان بسیار ضعیف است، افزود: در این حوزه چالش‌های زیادی داریم که انتظار داریم که با ظرفیتی که در وزارتخانه برای استان ایجاد شده، این موضوع در استان ساماندهی شود.

علی‌محمد شاعری نماینده مردم بهشهر نیز با بیان اینکه اسلامی به صورت جهادی پای کار بوده است، گفت: اسلامی پایه‌گذار سبک مدیریتی جدید در کشور بوده است، کار و خدمات را سرلوحه کار خویش قرار داد.

وی با اعلام اینکه مشکلات در استان مازندران به صورت جدی است، افزود: از استاندار مازندران انتظار داریم که در بحث تامین آب و رفع نیازهای آبی، بحث ساماندهی زباله و چالش‌های حوزه کشاورزی استان ورود پیدا کنند.

شاعری در ارتباط با مسئله انتقال آب دریایی خزر، گفت: انتظار است که به صورت دسته جمعی نسبت به جلوگیری از تخریب محیط زیست اقدام کنیم.

رئیس کل دادگستری مازندران نیز گفت: از همه ظرفیت برای توسعه استان استفاده می‌کنیم و قول می‌دهیم که موانعی ایجاد نکنیم و در این راه پیش قدم باشیم.

حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد اظهار کرد: از استاندار جدید درخواست داریم که در مدیریت عاریه و کوتاه یک فرد موثر باشد و از همه مدیران استان درخواست داریم که هماهنگی و انسجام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول