اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

امام جمعه موقت سمنان:

انقلاب به برکت بسیج مقابل تمام توطئه‌ها ایستاده است/ قوانین حجاب و عفاف اجرا شود

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز به برکت بسیج مقابل تمام توطئه‌ها ایستاده است و هر روز با قدرت بیشتری پیش می‌رود، گفت: قوانین حجاب و عفاف اجرا شود.

انقلاب به برکت بسیج مقابل تمام توطئه‌ها ایستاده است/ قوانین حجاب و عفاف اجرا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلام‌حسین مهدوی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور مردم در مسجد امام خمینی (ره) سمنان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته وحدت و ضرورت تقویت وفاق بین مردم اظهار داشت: وحدت نیاز اصلی جامعه بشری است و پیامبر اعظم (ص) با ایجاد وحدت بین اقوام و گروه‌ها، شالوده حکومت دینی را پی‌ریزی کردند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای از بین بردن وحدت مسلمانان گفت: دشمنان برای اینکه قدرت را از مسلمانان سلب کنند، به این اصل اساسی حمله کرده و با طرح برنامه‌های نفاق به فکر ایجاد تفرقه بین مسلمانان جهان هستند.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه پیامبر مکرم اسلام (ص) وحدت را بین همه اقوامی که خدا را باور دارند، الزامی دانستند، افزود: نقاط مشترک بین شیعه و سنی زیاد است و نقاط منفی که متعلق به مذاهب اسلامی بوده، تضاد محدودی دارد که باید از نقاط مشترک برای اقتدار هر چه بیشتر مسلمانان بهره گرفت.

رژیم صهیونیستی نمی‌تواند برابر نیروی عظیم اسلام عرض‌اندام کند

مهدوی‌نژاد اظهار داشت: امروز مسلمانان جهان امکانات زیاد و نقاط استراتژیکی را در اختیار دارند که دشمنان از آن می‌ترسند؛ از این‌رو، با تفرقه‌افکنی سعی کرده‌اند تا بین مسلمانان فاصله بیندازند.

وی تصریح کرد: امروز اگر مسلمانان ید واحده شوند، رژیم صهیونیستی نمی‌تواند برابر نیروی عظیم اسلام عرض‌اندام کند.

امام جمعه موقت سمنان همچنین تقویت وفاق و همدلی را در داخل کشور امری ضروری دانست و تأکید کرد: امروز باید وحدت بین احزاب، گروه‌ها و اقشار مختلف داخل کشور هم حکم‌فرما شود و کسی با تخریب دیگری به ‌مراتب بالا نمی‌رسد و نباید فردی با کوچک نشان دادن خدمات یک مسؤول، خدمات خود را بزرگ کند.

مهدوی‌نژاد با اشاره به اینکه تشکیل هفته بسیج مستضعفین زاییده تفکر امام راحل بوده است، اضافه کرد: امروز این حرکت انقلابی تمام دنیا را فراگرفته است.

وی از بسیجیان به‌عنوان نیروهای انقلابی و متعهد یاد کرد که به فرمان امام در مسیر تعالی کشور گام برمی‌دارند.

بسیجیان برابر توطئه‌های خارجی ایستاده‌اند

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه امروز بسیجیان علاوه بر حفظ امنیت داخل کشور و ایستادگی برابر توطئه‌های خارجی، در تقویت اخلاقی و امور اجتماعی هم نقش‌آفرین هستند، افزود: بسیجیان قانونمند هستند و تقاضای اجرای قانون را از مجریان قانون دارند.

مهدوی‌نژاد تصریح کرد: مسأله حجاب و عفاف در کشور ما مسأله پایبندی به قانون است؛ قانون مربوط به این بخش تصویب و توسط رئیس‌جمهوری بر اساس ضابطه ابلاغ شده است و 26 دستگاه در این حوزه مسؤولیت دارند.

وی با بیان اینکه اگر بسیجی خواهان اجرای این قانون ابلاغ‌شده است، باید قدردان او بود، ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، حضور بی‌حجاب و بدحجاب در محافل عمومی جرم است و این مصوبه قانونی باید اجرا شود.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به ضرورت ایستادگی همیشگی برابر دشمنان و تسلیم نشدن برابر خواسته‌های آنان اظهار داشت: این استراتژی قرآن است که می‌گوید برابر دشمن تسلیم شدن، التماس و سازش فایده ندارد و باید دشمن در ما صلابت ببیند.

مهدوی‌نژاد با بیان اینکه وقتی ما کوتاه بیاییم، دشمنان طلبکار می‌شوند، افزود: برخی افراد به بهانه‌های مختلف می‌خواهند جاده‌صاف‌کن بیگانگان شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم رعایت دستورات اخلاقی در همه زمینه‌ها ازجمله معاملات، تجارت، جنگ، مباحث تبلیغاتی و ... گفت: یکی از دلایل وجود مشکل در اقتصاد جامعه این است که برخی به‌محض کمیاب شدن برخی اقلام، به خریداری مایحتاج خود تا مدت زمان طولانی اقدام می‌کنند؛ نام این اقدام تأمین معاش نیست و در این مواقع باید با رعایت اخلاق به فکر همسایه و دیگران بود.

امام جمعه موقت سمنان تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) بر آموختن زندگی درست و بهبود روابط در معاملات نیز تأکید فراوانی داشتند.

انتهای پیام/74034/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول