اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی:

هیچ منع قانونی برای فعالیت بانوان کوهنورد خراسان رضوی وجود ندارد

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: هیچ منع قانونی برای فعالیت بانوان خراسان رضوی در رشته کوهنوردی وجود ندارد.

هیچ منع قانونی برای فعالیت بانوان کوهنورد خراسان رضوی وجود ندارد

فرزاد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، در خصوص بخشنامه هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی گفت: با بررسی‌هایی که داشتیم مشخص شد که هیأت کوهنوردی نامه را خطاب به‌گروه‌هایی که به‌صورت غیررسمی اقدام به‌جذب افراد برای برنامه‌هایی کوهنوردی یا گردشگری می‌کنند و از این موضوع سوءاستفاده‌هایی انجام می‌دادند، منتشر کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: به‌طور طبیعی اگر موضوعی به‌صورت بخش نامه ارائه شود حتما باید زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان استان و فدارسیون کوهنوردی باشد و از نظر ما چنین قانونی وجود ندارد که حتما برای برنامه‌های کوهنوردی باید بانوان اجازه همسرانشان یا دختران باید اجازه والدین را داشته باشند.

وی تصریح کرد: تذکرات لازم به رئیس هیأت کوهنوردی استان داده شد و مقرر شد سریعا این موضوع را اصلاح کنند و خودشان در صحبتی که داشتند، اذعان کردند که منظورشان گروه‌هایی بوده که به‌صورت غیررسمی در فضای مجازی برای سوءاستفاده از موقعیت دختران و پسران جوان اقدام به ثبت نام می‌کردند.

فتاحی خاطرنشان کرد: با توجه به برداشت‌های متفاوتی که از این موضوع در فضای مجازی شد، به خانواده‌های محترم عرض می‌کنم که چنین چیزی صحت ندارد و اگر قرار باشد در این ارتباط موضع‌گیری صورت می‌گرفت حتما باید اداره کل ورزش و جوانان استان و فدارسیون کوهنوردی در این خصوص اعلام نظر می‌کردند که چنین چیزی صحت ندارد و در آیین‌نامه فدراسیون کوهنوردی هم به‌چنین چیزی اشاره نشده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: به‌دلیل سوءتفاهمی که در خصوص این موضوع پیش آمده است، به‌عنوان متولی ورزش و جوانان استان از مردم خراسان رضوی و کشور عذرخواهی می‌کنم که چنین کاری بدون هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان انجام شده است.

وی ادامه داد: قطعا نگاه وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش و جوانان استان به‌ورزش بانوان مانند ورزش آقایان با رعایت شئونات است و تلاش می‌کنیم که بانوان نیز بتوانند از ورزش استفاده لازم را داشته باشند و از فضاها و امکانات ورزشی مانند آقایان استفاده کنند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول