اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور:

70 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای بسیار بالاتر از سایر دانشگاه‌ها است و میانگین ۷۰ درصد فارغ التحصیلان ما وارد بازار کار می‌شوند.

70 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ابراهیم صالحی عمران عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: 5 آموزشکده دختران به سیستم آموزشی دانشگاه فنی حرفه ای اضافه خواهد شد که یکی از آنها در زابل افتتاح خواهد می‌شود.

 وی ادامه داد: اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای بسیار بالاتر از سایر دانشگاه‌ها است و میانگین ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان ما وارد بازار کار می‌شوند.

صالحی گفت: تفاهم نامه‌ای با صندوق نوآوری و شکوفایی امضا شده است که اگر دانشجو مخترع تمایل داشته باشد که اختراع خود را تبدیل به شرکت دانش بنیان کند و به مرحله تولید برساند حمایت خواهد شد.

وی بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای در حال حاضر ۱۷۳ دانشکده، حدود ۱۷۰ هزار جمعیت دانشجویی که حدود ۱۰۰رشته در مقطع کاردانی و ۶۰ رشته نیز در مقطع کارشناسی ناپیوسته دارد و امسال ۳۲۸ رشته جدید به مجموعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای اضافه شده است.

این مسؤول افزود: در مقطع کارشناسی ناپیوسته، همچنین ۵ آموزشکده دختران جدید اضافه کردیم که تک جنسیتی است و یکی از این آموزشکده‌ها در زابل خواهد بود که از سال آینده شروع به کار خواهد کرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: دستور داده شده کمیته ای در استان تشکیل بشود و آن کمیته موظف است کلیه اساتیدی که در دانشکده ها فنی به صورت حق تدریس فعالیت میکنند را انتخاب و صلاحیت آنها بررسی شود.

وی ادامه داد: همچنین دفتر نظارت مامور شده تا صورت جلسه های تنظیم کند و ما این صورت جلسه ها را بررسی خواهیم کرد و هر کس خارج از این ضابطه وارد مجموعه آموزش شده باشد برخورد خواهیم در این استان نیز مسئولین استان باید گزارش کار بدهند.

صالحی افزود: در استان سیستان و بلوچستان از لحاظ آموزش مهارتی خیلی قوی عمل نشده و  توسعه رشته از لحاظ کمی و کیفی نیاز به توجه دارد، قطعا به صورت ویژه به توسعه رشته ها نگاه خواهیم کرد البته باید به توسعه هنرستان و کاردانش نیز پرداخته شود.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول