اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

اما و اگر در تغییر اساسنامه

تعداد زوج اعضای هیات اجرایی مشکل جدید برای تصمیم‌گیری/ حق رأی از خزانه‌دار گرفته می‌شود

با برداشته شدن حق رأی خزانه‌دار، تعداد اعضای هیات اجرایی در اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک فرد می‌شود و مشکل رأی‌گیری حل خواهد شد.

تعداد زوج اعضای هیات اجرایی مشکل جدید برای تصمیم‌گیری/ حق رأی از خزانه‌دار گرفته می‌شود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بعد از گذشت 10 ماه از حضور سیدرضا صالحی‌امیری رویس کمیته ملی المپیک، از هفته گذشته در نشست هیات اجرایی کمیته اصلاح اساسنامه و تغییرات در این اساسنامه در دستور کار قرار گرفت.

کمیته ملی المپیک اساسنامه جدیدی را به صورت محرمانه به اعضای هیات اجرایی ارسال کرد و از آنها خواست تا شنبه آینده پیشنهادات خود را به صورت مکتوب ارائه کنند.

در این بین شنیده شده برخی از اعضای هیات اجرایی با تغییرات اساسنامه مخالف هستند اما نکته اینجاست که تعداد اعضای هیات اجرایی و هیات رئیسه با اضافه شدن نماینده کمیسیون ورزشکاران، در مجموع 12 نفر است و همین کار را برای رأی‌گیری دچار مشکل می‌کند. در هیچ نهاد تصمیم گیرنده مشارکتی، تعداد اعضا نباید زوج باشد چرا که در بحث رای گیری تداخل ایجاد می کند و همین بدل به یکی از دغدغه های تیم تصمیم گیرنده کمیته ملی المپیک شده است.

نکته اینجاست در اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک این موضوع مورد توجه قرار گرفته و خزانه‌داری از هیات رئیسه خارج شده است. براین اساس در صورت تصویب اساسنامه، خزانه‌دار دارای حق رای نخواهد بود.

در تبصره 2 بخش نهم امور مالی اساسنامه کمیته ملی المپیک آمده است: خزانه‌دار بدون حق رأی در جلسات عمومی و هیات اجرایی بنابر ضرورت شرکت می‌نماید.

با توجه به اینکه هنوز این اساسنامه تصویب نشده و مراحل قانونی را طی نکرده مشکل تعداد زوج اعضای هیات اجرایی باقی است و در تصمیم‌گیری‌ها قطعا مسائلی پیش خواهد آمد.

در اساسنامه جاری کمیته ملی المپیک، خزانه‌دار از طریق مجمع عمومی با حق رأی انتخاب می‌شود، اما در اساسنامه پیشنهادی به مجمع، پروسه انتخاب خزانه‌دار تغییر کرده است. براین اساس خزانه‌دار به پیشنهاد رئیس و تایید هیات اجرایی معرفی خواهد شد.

حالا باید دید برنامه کمیته ملی المپیک برای اصلاح اساسنامه به چه صورتی طی خواهد شد.

پیش‌نویس اساسنامه کمیته ملی المپیک 21 مرداد سال 1395 در زمان ریاست کیومرث هاشمی مورد تایید کمیته بین‌المللی المپیک قرار گرفته بود اما بعد از یک سال و نیم مورد تایید دولت قرار نگرفت.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول