اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئيس سازمان ميراث فرهنگی:

ایران‌هراسی دشمن نتوانست مانع از رشد گردشگری شود/ اجرای 1900 پروژه گردشگری

رئيس سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری با بیان اینکه فشارهای ایران‌هراسی دشمن نتوانسته مانعی در برابر رشد گردشگری ایران باشد گفت: شاهد اجرای یک‌هزار و 900 پروژه در حوزه گردشگری با مبلغی بالغ بر 6 میلیارد دلار هستیم و تا پایان مسئولیت دولت نيز یک‌هزار و200 پوژه را در حوزه گردشگری به اتمام خواهیم رساند.

ایران‌هراسی دشمن نتوانست مانع از رشد گردشگری شود/ اجرای 1900 پروژه گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اصغر مونسان پیش از ظهر امروز در چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری (unwto) به میزبانی شرکت سیاحتی علیصدر در همدان با خیر مقدم به میهمانان این اجلاس اظهار کرد: همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین و پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی است.

وی با بیان اینکه امیدوارم این فرصت مجالی برای آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های گردشگری ایران و همدان باشد، گفت: باید از این فرصت برای تعامل و همفکری و توسعه تعاملات بین‌المللی ایجاد شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه باید با کسب تجارب گام‌های هدفمندی برای توسعه گردشگری برداریم، اظهار کرد: گردشگری بهترین ابزار برای توسعه پایدار با کمترین هزینه اجتماعی و اقتصادی و بیشترین آورده است.

وی گردشگری را صنعتی پویا دانست و با بیان اینکه کشورهای جهان به ویژه کشورهای در حال توسعه برای توسعه خود به این مسیر رو آورده‌اند گفت: گردشگری باعث تحرک سایر بخش‌های اقتصادی می‌شود و موجب ایجاد عدالت اقتصادی در تمام نقاط می‌گردد.

مونسان با اشاره به اینکه در بخش گردشگری می‌توان به داشته‌های داخلی تکیه کرد، اظهار کرد: هزینه در این بخش یک‌پنجم تا یک دهم سایر بخش‌های اقتصادی است.

وی با اشاره به تلاش ایران برای تحقق سهم خود در حوزه گردشگری در جهان گفت: ایران با ظرفیت‌های بسیار گردشگری می‌تواند در حوزه تبلیغ گردشگری غنی و قوی ورود کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه تحریم‌ها مانعی در برابر ورود گردشگران به ایران نبوده است، از افزایش ورود گردشگر به کشور بعد از تحریم‌ها خبر داد و اظهار کرد: دلیل این مهم وجود مردمی نوعدوست و مهربان و صمیمی در ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه فشارهای ایران‌هراسی دشمن نتوانسته مانعی در برابر رشد گردشگری ایران باشد گفت: شاهد اجرای یک‌هزار و 900 پروژه در حوزه گردشگری با مبلغی بالغ بر 6 میلیارد دلار هستیم.

تا پایان دولت دوازدهم یک‌هزار و 200 پروژه گردشگری به اتمام خواهیم رساند

مونسان با بیان اینکه تا پایان مسئولیت دولت یک‌هزار و 200 پروژه را در حوزه گردشگری به اتمام خواهیم رساند، گفت: این مهم باعث افزایش گردشگران در کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه یک‌میلیون اثر تاریخی و فرهنگی و هزاران اثر ملی ثبت شده در ایران باعث شده در این کشور در زمره 10 کشور برتر دنیا در زمینه جاذبه‌های گردشگری باشد گفت: آب و هوای چهارفصل، وجود قومیت‌های متخلف و با آداب و رسوم زیبا باعث شده ایران به یک پدیده و گنجینه گردشگری تبدیل شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: برخورداری از بالاترین ضریب امنیت، پایین بودن هزینه‌های سفر، ارائه تسهیلات ویژه به گردشگران و مهمان‌نوازی مردم باعث شده شرایط خوبی در کشور برای میزبانی از گردشگران داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه شاهد رصد دقیق نهادهای بین‌المللی گردشگری برای شناخت ظرفیت‌های بالقوه اما کمتر شناخته شده جهان در عرصه توریسم هستیم گفت: در این مسیر روشن است که جهان، داشته‌های گردشگری ایران را به رسمیت می‌شناسد و توفیقات پی در پی نصیب ما می شود که رویداد همدان 2018 و رویداد کنونی یکی از آنهاست.

مونسان معرفی استان همدان به عنوان مقصد گردشگری جدید و پویا در آسیا و جهان را یکی از دستاوردهایی این اجلاس دانست و ادامه داد: برنامه‌ریزی و بهره‌برداری از این رویداد به منظور جذب گردشگر، معرفی ظرفیت های گردشگری شهر همدان به وزرای گردشگری، سفرا و نمایندگان کشورهای آسیایی، ایجاد بستر تعامل در حوزه‌های گردشگری بین کشورهای عضو ACD و جذب سرمایه‌گذاران بین المللی فعال در حوزه گردشگری از دیگر نتایج این اجلاس است.

وی گفت: انتخاب همدان به عنوان پایتخت گرشگری کشورهای آسیایی، برگزاری کنفرانس بین‌المللی «همدان 2018» و برگزاری چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری UNWTO در همدان در کنار سایر رویدادهای برگزار شده و درحال اجرا و نیز رویدادهایی که در ماه‌های آتی برگزار خواهد شد، زمینه مناسبی به منظور تبلیغ ظرفیت‌های گردشگری کشورمان و به طور ویژه استان همدان خواهد بود.

همدان بستر لازم برای تبدیل به قطب گردشگری ملی و جهانی را دارد

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران دارای یک‌هزار و 800 اثر تاریخی شناسایی شده و جاذبه‌ای‌ منحصر به فرد چون غار علیصدر و عناوین بین‌المللی همچون لالجین شهر جهانی سفال و ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت است بنابراین بستر لازم برای تبدیل به قطب گردشگری ملی و جهانی را دارد.

وی اضافه کرد: بسته غنی و مفیدی که برای حضور دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، رئیس و اعضای وابسته UNWTO، میهمانان و فعالان داخلی گردشگری و خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی حول محور همدان 2018 و به انگیزه برگزاری چهلمین اجلاس تدارک دیده شده، مجموعه ای است که از چند ماه قبل با تشکیل 15 کمیته برنامه ریزی شده است.

مونسان گفت:‌ برنامه هایی همچون آیین افتتاحیه، سمینار بین‌المللی بهره گیری گردشگری فرهنگی از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات با حضور پژوهشگران داخلی و خارجی نخبه این عرصه در قالب پنل‌ها و کارگاه‌های تخصصی و روزآمد، نمایشگاه استارت‌آپ‌های گردشگری با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری برای ارائه دستاوردهای این شاخه نوین و کارآمد در صنعت توریسم، تورهای سیاحتی آشنایی با جاذبه‌های استان همدان و دیگر برنامه های جذاب و مفید در قالب این بسته ارائه می‌شود.

وی تأکید کرد: امیدواریم میهمانان اجلاس با خاطره‌ای خوش و دستانی پر به عنوان پیام‌آور مهر و دوستی ما ایرانیان برای مردمان سرزمین خود به کشورشان بازگشته و همراه با هموطنان خود بار دیگر به ایران بیایید.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول