اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنان بی‌پرده خواننده «آمریکا آمریکا» درباره شایعه اقامتش در ایالات متحده

وقتی یک مسؤول برای تبرئه خود فرافکنی می‌کند/ در مریضی شایعه‌سازان شک ندارم

خواننده سرود شاخص «نیرنگ آمریکا» گفت: فهمیدن راست و دروغ شایعه مضحک اقامت من در آمریکا، کار زیاد سختی نبود و موضوع، می‌توانست با یک تلفن ساده مشخص شود؛ اما وقتی افرادی بدون این کار ساده، شایعه‌پراکنی می کنند، در مریضی روح‌ و روان‌ آن‌ها نمی‌توانم شک کنم.

وقتی یک مسؤول برای تبرئه خود فرافکنی می‌کند/ در مریضی شایعه‌سازان شک ندارم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شایعات در فضای مجازی این روزها دوباره شدت گرفته است و هرچه به سالگرد چهلمین روز پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک‌تر می‌شویم این شایعات نیز رنگ و بوی موضوعات انقلابی به خود می‌گیرند.

در یکی از همین موارد برخی‌ها در فضای مجازی شایعه کردند اسفندیار قره‌باغی خواننده سرود «آمریکا، آمریکا، ننگ به نیرنگ تو»  ساکن آمریکاست.

خواننده سرود شاخص «نیرنگ آمریکا» با اشاره‌ به شایعات بی‌اساسی که در روزهای اخیر توسط برخی محافل معاند درباره اقامت او عنوان شده‌است گفت: سال‌هاست که به بی‌اخلاقی‌ها این افراد عادت کرده‌ام و اهمیتی برای حرف‌های باطل‌شان قائل نیستم.

اسفندیار قره‌باغی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: فهمیدن راست و دروغ شایعه مضحک اقامت من در آمریکا، کار زیاد سختی نبود و موضوع می‌توانست با یک تلفن ساده مشخص شود؛ اما وقتی افرادی بدون این کار ساده، شایعه‌پراکنی می‌کنند، در مریضی روح‌ و روان‌ آنها نمی‌توانم شک کنم.

وی اضافه کرد: این قبیل بی‌اخلاقی‌ها، به خصوص بعد از 13 آبان هر سال به نحوی اتفاق می‌افتد و دیگر برایم عادی و بی‌اهمیت ‌شده‌ است.

این استاد موسیقی متذکر شد: مشکل این طیف افراد، منِ قره‌باغی نیستم، بلکه کینه این‌ها از اثری است که به لطف خدا توانسته حرف دل مردم را با زبان هنر بگوید.

وی با اشاره به اینکه این شایعه از گفت‌وگوی اخیر معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس ‌جمهور نشات گرفته، خاطرنشان کرد: حرف نادرست ایشان دست‌به‌دست در رسانه‌ها و فضای مجازی پیچیده‌ و حق شکایت قانونی برای من محفوظ است، اما چنین قصدی ندارم. 

قره‌باغی اضافه کرد: بنده ایشان را نمی‌شناسم، همین‌قدر می‌دانم که در مصاحبه‌شان برای اینکه راه فراری برای خود پیدا کنند، آگاهانه یا ناآگاهانه چنین شایعه‌ای را راه انداخته‌اند. 

این گزارش حاکی است، گفته می‌شود معصومه ابتکار برای اینکه خودش را از انتقادی مبنی بر تحصیل فرزندش در آمریکا تبرئه کند، پای قره‌باغی را به میان کشیده و گفته است: الآن دیگر وقت این حرف‌ها نیست، چراکه اسفندیار قره‌باغی خواننده سرود‌های انقلابی هم این روز‌ها ساکن آمریکاست.

 

اما به بهانه همین شایعه، بد نیست بار دیگر آهنگ انقلابی «آمریکا، آمریکا، ننگ به نیرنگ تو» را بشنویم:

 

گزارش فارس حاکی است، قره‌باغی در اول بهمن 1320 در کوچهٔ قره‌باغی‌های تبریز به دنیا آمد. او پس از گذراندن دوره اول متوسطه در دبیرستان بدر تهران، به تبریز مراجعت کرد و از سال 1338 وارد هنرستان موسیقی شد و در خردادماه سال 1343 فارغ‌التحصیل و به‌عنوان معلم موسیقی در مدارس کرمانشاه به استخدام وزارت فرهنگ درآمد. اواخر سال 1347 به تهران منتقل و به همکاری در گروه اُپرای تهران مشغول شد، ضمن خوانندگی در گروه کُر اُپرای تهران پس از بازگشت از ایتالیا، با عنوان سولیست‌باس اُپرای تهران، نقش‌های بسیاری را در اجراهای مختلف عهده‌دار شد.

قره‌باغی دکترای موسیقی کلاسیک خود را از ایتالیا اخذ کرده‌ است. ترومپت، ساز تخصصی اوست، ولی با پیانو و ویولن نیز آشنایی دارد. به طوریکه در کنار آموزش آواز، سال‌ها به تدریس این سازها نیز پرداخته ‌است.

قره‌باغی پس از انقلاب اسلامی، در سازمان صدا و سیما به همکاری با واحد موسیقی سازمان درآمد و در زمینهٔ سرودهایی با مضمون جنگ فعال شد. در مدت هشت سال دفاع مقدس، بیش از 800 سرود ساخت و در ایفای سلو و گروه کُر آنها نقش مهمی داشت.

رهبری گروه کُر تالار وحدت، رهبری گروه کُر صدا و سیما، رئیس مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی، ریاست کمیته آواز کلاسیک خانه موسیقی، مسوول موسیقی رادیو و نایب رئیس کانون هنرمندان ایران از جمله سوابق مسوولیتی او محسوب می‌شود.

نخستین اُپرای رادیویی وی در سال 1350 سرود «ای ایران» بود که با همکاری ارکستر بزرگ رادیو تلویزیون ملی ایران با رهبری «فرهاد فخرالدینی» انجام گرفت. او در سال‌های اخیر سمفونی ارس و سمفونی خلیج فارس را ساخت. اما بی‌تردید اثری که بیش از هر کار دیگر او از صدا و سیمای ایران پخش شده، سرود «آمریکا، آمریکا، ننگ به نیرنگ تو» با صدای اوست که موسیقی آن را احمدعلی راغب ساخته و شعر آن را مرحوم حمید سبزواری سروده‌ است.

او در چند فیلم هم به عنوان خواننده، نوازنده و یا بازیگر حضور داشته است.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول