اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

لطفاً تعطیل نباشید ۱۶- آخر هفته در آخر صفر

به خوشنامان عالم سر بزنید و از تهران به امام رضا (ع) سلام دهید

در این آخر هفته پاییزی مصادف شده با روزهای پایانی صفر، شما می‌توانید به دیدن شهدای گمنام بروید، به مفسر بزرگ شیعه سر بزنید یا بعد مسافت را شکست دهید ازطریق پخش زنده، حرم امام هشتم شیعیان جهان را از راه دور زیارت کنید.

به خوشنامان عالم سر بزنید و از تهران به امام رضا (ع) سلام دهید

مجله فارس پلاس؛ سمیه دهقان زاده: این بار آخر هفته، حال و هوایی متفاوت دارد، چراکه تعطیلات چند روزه، با روزهای پایانی ماه صفر و شهادت دو امام بزرگوارمان و رحلت پیامبر مهربانی ها مقارن شده، روزهایی که هر کسی می کوشد هر چه بیشتر از معنویتش بهره ببرد، بی شک هر کدام از شما هم، برنامه ای دارید برای این مهم. البته، ما هم پیشنهادهایی داریم برای هرچه پرپارتر شدن این ایام که خواندنش خالی از لطف نخواهد بود.

 

عزاداری و دعا در کنار مفسر بزرگ شیعه

وقتی در سرزمینی زندگی می کنید که اسلامی است و شیعه. خیر دنیا و آخرت یک جا نصیبتان شده، چرا که خوان نعمت و رحمت ائمه همه جا گسترده است و دست شما برای انتخاب، باز. حال چه خوب می شود در این چند روز پایانی صفر سری به ابن بابویه شهر ری بزنید.  مسیرش هم سر راست است، در ایستگاه متروی شهر ری که پیاده شوید، اتوبوس و تاکسی های زیادی هستند که می توانند شما را به مقصد برسانند.

 تا پنج شنبه این هفته فرصت باقیست. بعد از نماز و مغرب عشا به ابن بابویه که برسید، هم مراسم عزاداری برپاست، هم سخنرانی که شنیدنی است و مراسم تعزیه خوانی که نمی شود از دیدنش صرف نظر کرد.

 

همه ی این ها را در کنار «محمد بن بابویه» معروف به «شیخ صدوق» مفسر بزرگ شیعه خواهید داشت و در جایی پر از آرامش و سبزی و زیبایی، روزهای معنوی و کمرنگ از دغدغه های دنیایی را تجربه خواهید کرد.

اگر زودتر از مراسم به ابن بابویه رسیدید، می توانید از «علی اکبر خان دهخدا»، «غلامرضا تختی»، «میرزاده عشقی»، «دکتر حسین فاطمی»،«شهدای سی تیر 1331» و «محمدعلی فروغی» گرفته تا «سید اشرف الدین گیلانی»،  «شیخ رجبعلی خیاط»، «صدیقه دولت آبادی»، «میرزا یحیی دولت آبادی»، «موذن زاده اردبیلی» و «محمدحسن شمیری» در جای جای این باغ تاریخی و گورستان خاص ملاقات کنید، آن ها در دل خاک آرام گرفته اند و اسمشان تاریخ را آرام نمی گذارد، سیر و سفرتان که تمام شد، دعا برای فرج و بهتر شدن حال مردم، فراموش نشود‌.

 

به  دیدن گمنامان خوشنام بروید

حال که تا اینجا آمدید، عالیست اگر بتوانید به بهشت زهرا(س) بروید و علاوه بر زیارت اهل قبور و آشناهای در خاک خفته تان، به شهدا، این بندگان زنده خدا سر بزنید و دلتان آرام بگیرد از آشوب و خستگی و روزمرگی.

شهدا، همیشه راحت می گیرند همه چیز را، در بهشت زهرا هم در شروع مسیر خانه  ساکنان آن دنیا، اول راه قرار دارند تا سختی نبینید و راحت به دیدنشان بروید و چه بهتراین بار بیشتر با شهدای گمنام، همدم شوید، خواهید دید چه همنشین های محشری هستند.

 

عشق به حسین (ع) را در «رسول» ببینید

اما اگر نمی توانید خیلی دور شوید و در کل زبان هنر را برای بیان ناگفتنی ها می پسندید. پیشنهاد ما برای شما، تماشای نمایش میدانی «رسول» است، نمایشی که روزهای پایانی اجرایش را در بوستان نوروز مجموعه فرهنگی و گردشگری عباس آباد می گذراند و برای رفتن و دیدن داستان آن قرار نیست پولی پرداخت کنید و نمایشی با کیفیت و عظیم برایتان رایگان در می آید.

 

از ساعت هفت عصر که در بوستان نوروز حاضر شوید، در مساحت ۱۲ هزار متری و دکوری در فضای سه هزار متری، بزرگترین نمایش میدانی کشور را به چشم خواهید دید و هزار نفر دیگر هم همراه شما به تماشا خواهند نشست، داستانی پر کشش از تهران قدیم، تبریز سال های دور و ماجراهای اردوگاه کربلا با نقش آفرینی ۱۷۰ بازیگر برایتان روایت خواهد شد و شما می بینید، جوشش خون حسینی چطور و چگونه سیر تحول آدمی نامتعادل را مهیا می کند.

در صورت امکان، بچه ها را هم در این تجربه هنری شریک کنید و بگذارید نگاهشان از زیبایی هنر سرشار شود.

 

از تهران، امام رضا (ع) را زیارت کنید

بعضی از شما اما، پای رفتنی ندارید برای تهران گردی و حظ بردن از مراسم های این ایام، ولی دلتان پر می کشد در روز شهادت امام رضا(ع) در حرمش باشید و یک دل سیر زیارت کنید.

تکنولوژی و پیشرفت ارتباطات، دنیا را تبدیل به دهکده ای کوچک و در دسترس کرده، در همین راستا پخش زنده از حرم مطهر و صحن ها در سایت  https://tv.razavi.ir/index/  در اختیار همه ی آرزومندان زیارت قرار گرفته است

شما هم می توانید به این آدرس مراجعه کنید و به صورت زنده حرم را ببینید و حتی برای زیارت نیابتی ثبت نام کنید و ثواب زیارت نصیبتان شود، این طور هم دلتان آرام گرفته هم شرایط تان سد راهتان نشده. لذت هموار شدن این زیارت، گوارای وجودتان.

 

 کودکان کار را فراموش نکنید

می دانم که می دانید پیامبر اسلام(ص)، مهربانترین مخلوقات بودند و از شاخص ترین ویژگی های رفتاری ایشان محبت و دلجویی کردن از یتیمان و درمانگان بوده.

بیایید این روزها که مصادف با رحلت حضرت محمد(ص) است و بساط نذری و سفره های احسان و اطعام حسابی پر رونق است، مقداری از خوردنی هایی که قرار است پخش کنید را نگه دارید برای دسته ای از آدم های خاص، معصوم و بعضا فراموش شده؛ کودکان کار‌.

 

شاید دست من و شما نباشد که حق و حقوقی برایشان وضع کنیم و دار و دسته و باندهایی که بیشترشان را اسیر کرده اند ریشه کن کنیم، اما مهربانی کردن و اطعام آنان صوابی است که ممکن است محبتی که هرگز دریافت نکرده اند را به آنها بدهد و کسی چه می داند، شاید همین کار کوچک شما بذر محبت را در دل آنها بکارد و مددجویان فعلی و بزهکاران  احتمالی، به افراد مفید و مدد کاران آینده بدل شوند.

کم کم این تعطیلات هم تمام می شود و تمام آنچه می ماند خاطرات و اثرات آن بر زندگی و روح روان ماست، ‌امیدوارم کمال بهره را از این آخر هفته خاص ببرید.

زندگی تان سرشار از باور و امید

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول