اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

موافقت وزارت ورزش با استعفای رسول خادم

داورزنی: هنوز نامه بازگشت به کار فرجی صادر نشده/ انتخابات کشتی سه ماه بعد انتخاب سرپرست برگزار می شود

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: تغییرات چند فدراسیون دیگر باقی مانده که در زمان خودش انجام خواهیم داد.

داورزنی: هنوز نامه بازگشت به کار فرجی صادر نشده/ انتخابات کشتی سه ماه بعد انتخاب سرپرست برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری فارس، مجمع فوق العاده فدراسیون جودو امروز به ریاست محمدرضا داورزنی معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

محمدرضا داورزنی در حاشیه این مجمع اظهار داشت:با توجه به استعفایی که درخشان داده بود می‌خواستیم فردی را جایگزین وی کنیم که این امر محقق شد. ضمن اینکه درخشان گزارشی از عملکرد خود هم ارائه کرد و برنامه های خود و گزارش مالی و... را همزمان با روز خداحافظی مطرح کرد. بودجه سال 95 هم به تصویب مجمع رسید و او از همکاران خود در استان‌ها خداحافظی کرد. ما سرپرست جدید فدراسیون را هم معرفی کردیم تا وقفه‌ای در کارها ایجاد نشود. امیدواریم با حضور سرپرست بتوانیم زودتر مجمع را برگزار کنیم تا فدراسیون ثبات داشته باشد. با توجه به اینکه زمان زیادی تا المپیک 2020 نداریم باید برنامه‌ها به درستی انجام شود. امروز بحث فدراسیون جودو و هندبال نهایی شد و انشالله این شرایط را برای سایر فدراسیون‌هایی باید تغییرات در آنها صورت بگیرد، هم نهایی کنیم. چند فدراسیون دیگر باقی مانده که در زمان خودش انجام خواهیم داد. 

وی درخصوص استعفای اعضای فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: به هر حال همانطور که در جلسه ستاد بازی‌های المپیک گفتم طبیعی است  دغدغه و نگرانی که در جامعه کشتی بود و شرایطی که مسابقات 2017 و  2018 داشت برطرف شود. همه نگران بودند نتایج المپیک پکن تکرار نشود و این موضوع فشار زیادی به مجموعه فدراسیون کشتی می‌آورد. به همین دلیل خادم یک بار سال گذشته بعد از مسابقات پاریس استعفا داد که مجمع مخالفت کرد. اما این بار مجددا استعفا داد و هم به صورت تلفنی و و هم به شکل کتبی آن را به ما اعلام کردو  اصرار داشت که دیگر به فدراسیون برنمی گردد.

داورزنی درباره پذیرش استعفای خادم تصریح کرد: او از وزارت ورزش درخواست تعیین سرپرست کرده بود. وضعیت کشتی برای همه ما مهم است از طرفی نواب رئیس، دبیر فدراسیون و سایر افراد در شورای فنی استعفا داده بودند. بدین معنی نیست که فعالیت فدراسیون با استعفای خادم متوقف شده باشد. مسابقات فینال لیگ را داشتیم که برگزار شد. خوشبختانه خوب هم مدیریت شد. وزارت ورزش طی یکی دو روز آینده شرایط را برای اینکه به  برنامه‌های کشتی آسیبی وارد نشود، بررسی خواهد کرد تا مشکلی از این بابت پیش نیاید تا هرچه سریع‌تر مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی را برگزار کنیم. فکر می‌کنم طی یک فرایند سه ماهه شرایط برای برگزاری مجمع بعد از تعیین سرپرست فراهم شود لذا سعی می‌کنیم برای اینکه آسیبی به برنامه‌های کشتی نخورد، ثبات ایجاد شود.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره تلاش فرجی برای دریافت نامه بازگشت به کار گفت: نگران کاراته نباشید. هماهنگی خوبی بین فرجی و وزارتخانه وجود دارد. نمی‌خواستیم در مقطعی که مسابقات جهانی برگزار می‌شود، این جابه‌جایی به روند کاراته آسیب بزند. فرجی همراه تیم به مسابقات جهانی می‌رود و این فرصت را داریم بعد از اتمام این رقابت‌ها سرپرست این فدراسیون را هم تعیین کنیم تا شرایط برگزاری مجمع فراهم شود.

وی درباره نامه بازگشت به کار فرجی گفت: تا الان که صحبت می‌کنیم هنوز این اتفاق نیفتاده البته موضوع فرجی با توجه به قانون که افرادی که قبل از موعد بازنشسته شده‌اند، می‌توانند برای یکبار درخواست بازگشت به کار کنند، متفاوت است که اینجا بحث به کارگیری بازنشسته‌ها مطرح نیست. اگر درخواست بازگشت به کار تأیید شود، مشکلی برای ادامه کار نیست اما تا امروز چیزی به ما اعلام نشده است.

داورزنی در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به نام‌های مطرح شده رئیس بعدی فدراسیون کشتی از اعضای خانواده این رشته خواهد بود یا نه، گفت: مجمع فدراسیون انتخاب خواهند کرد. افراد مختلف می‌توانند کاندید شوند. یکی از دلایلی که گفتیم سرپرستان حق حضور در انتخابات را ندارند، همین موضوع است تا به بحث‌ها خاتمه داده شود. به همین خاطر مجمع تعیین خواهد کرد چه کسی رئیس فدراسیون خواهد شد.

وی در خصوص اینکه آیا حکم سرپرستی عمادی در فدراسیون جودو توسط وزارت ورزش صادر و ابلاغ شده است یا نه، بیان داشت:‌ عمادی عضو هیأت رئیسه فدراسیون است و چندی پیش نیز به عنوان نایب رئیس فدراسیون معرفی شد. همزمان بحث قانون منع به کارگیری که مطرح شد، صبر کردیم تا تعیین و تکلیف شود. با توجه به اینکه عمادی هم تمایل به ثبت‌نام در انتخابات ندارد هماهنگ کردیم به عنوان سرپرست شرایط را برای برگزاری مجمع فراهم کند. سعی ما این بوده که در اکثر فدراسیون‌ها افرادی را از خود آن فدراسیون که نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند، به عنوان سرپرست انتخاب کنیم تا آسیبی به روند جاری فعالیت‌ها وارد نشود. نگاه ما این بود تا شرایط بی‌طرفی رعایت شود. 

داورزنی در پاسخ به این سؤال که شنیده می‌شود تعدادی از مدیران وزارتخانه نیز بازنشسته هستند و از او نیز به عنوان یکی از آنها نام برده می‌شود و دقیقاً چند نفر هستند، گفت: مجموعاً دو نفر در وزارت ورزش مشمول این قانون می‌شوند که یکی از آنها خانم محمدیان است یک نفر دیگر هم اجازه دهید نامش را نبرم چون شاید بتواند از یک قانون خاص استفاده کند که وزارتخانه دنبال آن است. این قانون مربوط به کسانی است که حکم بازنشستگی دارند اما من بازنشسته نیستم و هنوز در خدمت شما هستم مگر اینکه نخواهید.

انتهای پیام/س

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول