اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

لرستان

مجری طرح ارتقاء امنیت غذایی کشاورزی در لرستان:

یارانه بذر به لرستان اختصاص داده شود/ افزایش 25 درصدی عملکرد با ایکاردا

مجری طرح ارتقاء امنیت غذایی کشاورزی در لرستان با تاکید بر اینکه یارانه بذر برای این استان در نظر گرفته شود، گفت: انتظار می‌رود به لرستان که از نظر حبوبات دیم‌کار است یارانه بذر اختصاص و اعتبارات این حوزه خوب دیده شود.

یارانه بذر به لرستان اختصاص داده شود/ افزایش 25 درصدی عملکرد با ایکاردا

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، کیانوش حمیدیان ظهر امروز در نشست مشترک پروژه ارتقاء امنیت غذایی ایران-ایکاردا ضمن تیمی خواندن این پروژه اظهار کرد: ایکاردا سبب شده قسمت‌های مختلف حوزه کشاورزی از جمله مدیریت و پژوهش در کنار یکدیگر قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: از آن‌جایی‌که روند بارندگی‌ها طی سالیان اخیر در استان غیر قابل پیش‌بینی بوده، لذا الگویی جامع و برنامه‌ریزی مدونی را جهت کشت محصولات دیم نیاز داریم.

مجری طرح ارتقاء امنیت غذایی کشاورزی در لرستان در خصوص اهداف ایکاردا بیان داشت: افزایش 25 درصدی عملکرد طی پنج سال آینده، بروزآوری تجهیزات و فناوری‌ها، ظرفیت‌سازی نیروی انسانی، توسعه زیرساخت‌های لازم جهت گسترش تکنولوژی‌های پذیرفته شده توسط کشاورزان و ارزیابی اثرات پروژه بر معیشت کشاورز از جمله اهداف ایکاردا هستند.

حمیدیان ادامه داد: ایکاردا در دو بخش وابسته به‌هم از جمله پلاتفرم و مزارع نمایشی کشاورزان مورد اجرا واقع می‌شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 1400 بایستی 200 هزار هکتار از اراضی استان تحت‌پوشش ایکاردا قرار گیرد، گفت: به‌همین منظور بایستی از تمامی ظرفیت‌ها جهت تحقق این موضوع استفاده کرد.

مجری طرح ارتقاء امنیت غذایی کشاورزی در لرستان در تشریح برخی مزایای کشت علوفه در شرایط دیم اظهار داشت: افزایش تنوع، پایداری در تولید، بالا رفتن درآمد خانوار روستایی و مهم‌تر از همه صرفه‌جویی در مصرف آب از جمله مزایای کشت علوفه در شرایط دیم است.

حمیدیان ادامه داد: در صورت تامین 50 درصد علوفه از مزارع دیم می‌توان 110 میلیون مترمکعب آب را صرفه‌جویی کرد که این میزان جهت کاشت حدود 30 هزار هکتار گندم کفایت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه یارانه بذر برای لرستان در نظر گرفته شود، افزود: انتظار می‌رود به لرستان که از نظر حبوبات دیم‌کار است یارانه بذر اختصاص و اعتبارات این حوزه خوب دیده شود.

انتهای پیام/85018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول