اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

متمم قانون تغییر ملیت در اتحادیه جهانی دوومیدانی تصویب شد

متمم قانون تغییر ملیت ورزشکاران در فدراسیون جهانی دوومیدانی به تصویب رسید.

متمم قانون تغییر ملیت در اتحادیه جهانی دوومیدانی تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی تصویب قانون جدیدی که در پی آن ورزشکارانی که قصد به عضویت درآمدن فدراسیون کشور دیگر را دارند  و‌ ملیت خود را تغییر می‌دهند بررسی‌های کاملی را به عمل آورده است. متمم این قانون به این شکل است که ورزشکاران باید سه سال صبر کنند تا  بررسی‌های لازم انجام شود. گفتنی است در طول این سه سال بایدمدارک و شواهد لازم مبنی بر اعطای حقوق شهروندی کامل از سوی کشوری که ورزشکار قصد انتقال به آن را دارد، فراهم شود.

تا کنون انجمن بررسی ملیت فدراسیون جهانی، ۱۴ درخواست عضویت کامل را دریافت کرده که در حال بررسی از سوی این انجمن هستند.

طبق این قانون هیچ ورزشکار کمتر از ۲۰ سالی نمی‌تواند به عضویت کشور دیگر درآید.

سباستین کو، رییس فدراسیون جهانی دوومیدانی در خصوص این قانون اظهار داشت: به منظور حفاظت ورزشکاران از هرگونه سوء استفاده احتمالی، این قانون برای اهداف جزیی و دقیق تر به روز رسانی می‌شود.

فدراسیون جهانی از چندی پیش دغدغه ی ورزشکاران آفریقایی را در این خصوص داشته است. به عنوان مثال ورزشکارانی از کشور کنیا که مهد پرورش استعدادهای بی شمار در دو استقامت ونیمه استقامت است به عضویت فدراسیون دیگر کشورها به خصوص کشورهای عربی در می‌آیند. فدراسیون جهانی نگران این است که این ورزشکاران به دلیل حضور در مسابقات بین‌المللی و دریافت درآمدهای بالا، ملیت خود را تغییر دهند و به کشورهای دیگر منتقل شوند.

پیرو نقل و انتقال ورزشکاران و حضور آن ها در مجامع بین‌المللی، می‌توان به مسابقات قهرمانی دوومیدانی ۲۰۱۶ اروپا در آمستردام هلند اشاره کرد که شاهد ورزشکاران مدال آور بسیاری با ملیت‌های آفریقایی بود. به عنوان مثال کشور ترکیه بیشترین مدال‌ها را از آن خود کرد، این در حالی بود که بیشترین ورزشکاران این تیم را 7 کنیایی، ۲ جاماییکایی، ۱ ورزشکار از اتیوپی و آفریقای جنوبی، یک ورزشکار از آذربایجان و یک ورزشکار اوکراینی تشکیل می‌دادند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول