اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

صندوق بین‌المللی پول:

جنگ تجاری جایگاه یوآن به عنوان ارز حساب ذخیره ارزی را تقویت کرد

صندوق بین‌المللی پول در آخرین گزارش خود از تقویت جایگاه یوآن چین در میان ارزهای بین‌المللی به عنوان ارز ذخیره خارجی کشورها خبر داد.

جنگ تجاری جایگاه یوآن  به عنوان ارز حساب ذخیره ارزی را تقویت کرد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، صندوق بین‌المللی پول گزارش داد:‌جایگاه یوآن چین به عنوان ارز حساب ذخیره خارجی کشورها به 1.84 درصد در 3 ماهه دوم سال جاری رسیده است.

بر اساس ارزیابی صورت گرفته توسط این صندوق در حال حاضر بانک‌های مرکزی کشورها 193.4 میلیارد یوآن در حساب ذخیره ارز خارجی خود نگهداری می‌کنند.

باید گفت این رشد در حالی اتفاق افتاده است که چین در حال جنگ تجاری با آمریکاست. البته سهم 1.84 درصدی یوآن از کل حساب ذخیره ارزی کشورها در مقایسه با سهم دلار، یورو و ین ژاپن همچنان قابل توجه نیست.

صندوق بین‌المللی پول در این گزارش آورده است: سهم دلار از حساب ذخیره کشورها نیز به 62.25 درصد رسیده است که کمترین میزان از سال 2013 تاکنون محسوب می‌شود.

کریس لئونگ کارشناس اقتصادی مؤسسه DBS Bank می‌گوید: برخی بانک‌های مرکزی کشورها بی‌ثباتی ناشی از جنگ تجاری چین با آمریکا را مقطعی می‌دانند و نسبت به چشم انداز بلندمدت اقتصاد چین؛ خوشبین هستند. این احتمال وجود دارد که این کشورها حجم ذخایر یوآن خود افزایش دهند چرا که ارزش این ارز کاهش قابل توجهی را تجربه کرده و سرمایه‌گذاری ارزانی محسوب می‌شود.

از ماه آوریل تاکنون ارزش دلار 10 درصد در برابر یوآن رشد کرده است و این می‌تواند نشاندهنده این باشد که بانک مرکزی چین در حال قبول کردن موضوع پایین بودن ارزش این ارز است. یوآن برخلاف یورو و دلار ارزش آن در بازار شناور نیست و توسط بانک مرکزی چین کنترل می‌شود.

ترامپ بارها نسبت به اقدامات چین در کاهش ارزش یوآن در حال یکه دلار روندی افزایشی را طی می‌کند انتقاد کرده است.

ترامپ در ماه جولای گفت: ارزش پول ما در حال رشد است و من به شما می‌گویم که این مسئله برای ما زیان‌بار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول