اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

لطفاً تعطیل نباشید ۱۱ - اولین آخر هفته پاییز به وقت دربی

لیموزین سوار شوید و در کویر ماجراجویی کنید

این آخر هفته در شروع فصل برگ‌ریزان می‌توانید خانوادگی به دل کویر بزنید، در باغی از کتاب گشت و گذار کنید یا پشت رُل یک لیموزین خاص بنشینید، اما تماشای دربی ۸۸ پایتخت به احتمال زیاد گزینه ثابت همه انتخاب‌هایتان خواهد بود.

لیموزین سوار شوید و در کویر ماجراجویی کنید

مجله فارس‌پلاس؛ سمیه دهقان زاده: بالاخره تابستان با همه خوشی و ناخوشی‌هایش بارش را بست و رفت تا سال بعد. حالا ما مهمان پاییزیم. فصلی که با مهر شروع می‌شود و اول و آخرش مدرسه و دانشگاه، کلاس و درس را برای خیلی‌هایمان تداعی می‌کند. بعضی‌ها هم شروع سال تحصیلی را پایان تفریح و تعطیلات حساب می‌کنند، اما باید بگویم هرچند فرصت تعطیلی و در کنار هم بودن کم می‌شود، اما اگر هماهنگ باشیم احتمالش خیلی زیاد است از ساعات کمتر دورهمی های پاییزی، لذت بیشتری نصیبمان شود. در همین راستا ما هم پیشنهادهایی داریم برای اولین آخر هفته پاییزیی شما.

 

بازی قرمز و آبی در فصل نارنجی

تعطیلات این هفته با دربی استقلال و پرسپولیس شروع می‌شود و عدهٔ زیادی حتماً به ورزشگاه می‌روند تا تیم محبوب خود را تشویق کنند. اگر کار دارید، یا اهل شلوغی و استادیوم نیستید، این بار می‌توانید فوتبال‌دوست‌های فامیل را به خانه‌تان دعوت کنید و در عین رفاقت و رقابت به تماشای فوتبال بنشینید.

به همین راحتی، هم فوتبال دیده‌اید و لذت برده‌اید، هم دورهمی داشته‌اید و شادی تماشای بازی هیجان‌انگیز را با خانواده‌تان تقسیم کرده‌اید، درضمن از ترافیک چند ساعتهٔ قبل و بعد بازی نیز در امان خواهید بود. فقط تخمه فراموش نشود!

 

کویرگردی به وقت مهر

هوا که به خنکی می زند، رفتن به مناطق گرم رونق می‌گیرد، اما شاید کمتر به فکر سفر به کویر افتاده باشید. لازم نیست در ذهن‌تان کرمان، یزد یا کویر مرکزی ایران را تصور کنید، همین بیخ گوش تهران، بعد گذشتن از کاشان در شمال شهرستان آران بیدگل، کویر مرنجاب به شما لبخند می زند و منتظر است تا قدم زدن روی رمل‌های شنی‌اش را تجربه کنید. اگر نداشتن ماشین مناسب و نبود بلد راهی مطمئن تاکنون باعث شده کلاً فکر کویرگردی را به ذهنتان راه ندهید، این بار سفر با تورهای گردشگری مطمئن را امتحان کنید؛ هم سفر یک روزه است، هم هزینه‌اش از یک وعده غذا در رستورانی خوب، بیشتر نمی‌شود.

این طوری، سفری خانوادگی یا دوستانه را با خوشی بیشتر و مسئولیت سبک‌تر تجربه خواهید کرد. سفری که در آن جزیره سرگردان دریاچه نمک را به چشم می‌بینید و تماشای کاروانسرای مرنجاب، چاه‌های حفر شده در دل کویر و اگر خوش‌شانس باشید کاروان شترها در غروب خورشید هم نصیبتان می‌شود. اول شب هم در تهران هستید و آماده برای شروع یک هفته کار و تلاش.

 

به آهار بروید؛ یک تیر و چند نشان

حالا اگر خیلی سلیقه‌تان با کویر و شن و گردش‌های گروهی سازگار نیست، می‌توانید بساط سفری یک‌روزه را فراهم کنید و خانواده یا دوستانی را که فقط می‌شود این ایام آخر هفته دید، دور هم گردآورید و به جاده بزنید.

این بار مقصد، روستای آهار است. کافیست از اتوبان بابایی  وارد جاده لواسان – لشکرک شوید بعد از فشم، جاده اوشان در سمت چپ، شما را به روستای آهار می‌رساند. خرجش دو ساعت رانندگی است، همین و بس.

به روستا که رسیدید چشمتان به زیبایی رودخانه‌های شکرآب و پیش‌کنگ روشن می‌شود، به خصوص وقتی بستر این دو رودخانه یکی می‌شود، صدای دلنشین برخورد آب رودخانه‌ها با دره‌های کوها به جانتان خواهد نشست.

با حدود ۲ ساعت پیاده روی از روستای آهار به شکرآب می‌توانید به ایستگاه ییلاقی روستای آهار یعنی شکرآب برسید و آن وقت حظ تماشای باغ‌های گیلاس و آلبالو و رودخانهٔ خروشان شکرآب همگی برای شماست. عکاسی از این طبیعت جذاب هم که جای خود دارد و نمی‌شود از آن غافل شد.

در آخر که چشمتان از زیبایی پر شد در امتداد روستا می‌توانید به امامزاده سید طاهر و سید زاهد بروید و روحتان هم پر از آرامش شود. با این سفر، یک تیر و چند نشان زده‌اید، آن هم فقط با دو ساعت رانندگی و دور شدن از دل شهر.

 

دورهمی به طعم دمنوش خانگی

اگر اقبالتان بلند است و جمعتان جمع، بیایید این بار بی‌خیال چای، قهوه و نوشیدنی‌های صنعتی شوید و خود و مهمان‌هایتان را به یک دمنوش خوش‌طعم از به‌لیمو گرفته تا  گل گاوزبان یا هرچه به طبعتان مقبول می‌افتد دعوت کنید. تا هم از نوشیدنی‌های تکراری فرار کرده هم از سرماخوردگی زودهنگام پاییز ایمن شوید.

 

در جاده مخصوص کرج، لیموزین سوار شوید!

راستی، پنج شنبه روز جهانی جهانگردیست و بازدید از مراکز فرهنگی و موزه‌ها رایگان، پس می‌توانید می‌توانید خود را به یک موزه خاص دعوت کنید و اگر عشق ماشین هم در خانواده، دوستان یا آشناهایتان می‌شناسید که چه بهتر. گروهی به این موزه بروید.

موزه خودروهای تاریخی در بین کیلومتر ۱۰ و ۱۱ جاده کرج از هشت صبح تا هشت عصر درش به روی ماشین‌دوستان و علاقه‌مندان به صنعت خودرو باز است.

از خودروی «کورسی» در میان این اتومبیل‌ها به چشم می‌خورد که تنها اتومبیل ساخت مشترک سه کمپانی، مرسدس بنز، پورشه و فولکس واگن است تا یک دستگاه «پیرس آرو لیموزین» آب‌طلاکاری شده.

رولز- رویس سیلور گوست «مدل فانتوم 4» با شیشه‌های ضدگلوله و به بزرگی یک تانک، لینکلن کانتیننتال لیموزین 6 متری با رنگ سفید و تودوزی مخمل، کرایسلر 300 با داشبورد آب طلاکاری شده، همگی در این مکان جمع شده‌اند تا با تماشایشان به دوران‌های مختلف بروید و حتی در خیالتان پشت رُل هر کدام از آن‌ها که دوست داشتید بنشینید و برانید.

در آخر هم دو کالسکه با قدمت بیش از 150 سال منتظر شماست که اولی قدیمی‌ترین کالسکه سلطنتی کشور یعنی کالسکه سلطنتی ناصرالدین شاه قاجار است و دیگری کالسکه مخصوص مراسم تاجگذاری. هر دوی آن‌ها در کالسکه‌سازی‌های اتریش ساخته شده‌اند.

 

گشتی در سایه‌سار باغ کتاب

حال که طبیعت‌گردی در کویر و جنگل و ماشین سواری در دل تاریخ را  از سرگذراندید، بد نیست در شروع فصل پاییز و آغاز سال تحصیلی بچه‌های جمعتان را به باغی متفاوت ببرید؛ باغ کتاب. باغی که برای هر کسی همیشه محصولی برای چیدن و چشیدن دارد.

می‌توانید راحت در گوشه‌ای بنشینند، بچه‌ها بین قفسه‌ها بچرخند و کتاب بردارند، بدون اینکه کسی دلخور شود، ساعتی فقط خودشان باشند و خیالشان و یار مهربان.

اگر از ایستگاه متروی حقانی، ۱۰ دقیقه پیاده‌روی کنید به باغ کتاب تهران می‌رسید. آنجا نمایشگاه کتاب دائمی است که  فضایی اختصاصی را هم برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته و علاوه بر ارائه محصولات فرهنگی و کتاب، فضای شاد و مفرحی هم برایشان به وجود آورده. مجسمه‌ها و عروسک‌های محبوب کودکان در گوشه و کنار آن گذاشته شده و امکان بازی و سرگرمی آن‌ها در فضایی بزرگ و جذاب  فراهم است.

باغ از صبح تا عصر دایر است و به امتحان کردنش می‌ارزد. اگر بخواهید بچه‌ها یا نوجوانِ جمعتان، به باغ علم برود باید از قبل رزرو کنید و ورودی اندکی بدهید، وگرنه اغلب فضاهای باغ کتاب رایگان است.

سیر و سفرتان که تمام شد، تعطیلات نیز تمام شده و فقط خاطراتش می‌ماند و خوشی‌اش.

 

آخر هفته پاییزی‌تان به خوشی و سلامتی.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول