اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار رئیس پارلمان تاجیکستان با رئیس هیات دوستی بین پارلمانی کره جنوبی

«شکورجان ظهوراف» رئیس پارلمان تاجیکستان با «سانگ تی» رئیس گروه دوستی بین پارلمانی کره جنوبی در «دوشنبه» دیدار کرد.

دیدار رئیس پارلمان تاجیکستان با رئیس هیات دوستی بین پارلمانی کره جنوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «شکورجان ظهوراف» رئیس پارلمان تاجیکستان و «سانگ تی» رئیس گروه دوستی بین پارلمانی کره جنوبی در «دوشنبه» ملاقات کرد.

در جریان این دیدار ظهوراف با توجه به امکانات در زمینه حل مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی افزود: همکاری میان 2 کشور اهمیت بسیاری دارد.

وی ادامه داد: سفر رئیس جمهور تاجیکستان به کره جنوبی در آوریل سال 2015 عامل گسترش بیشتر روابط دوجانبه، راه اندازی برنامه‌های استراتژیک، احداث کارخانه‌های بزرگ و کوچک انرژی در تاجیکستان، احیا جاده ابریشم، افزایش روابط 2 کشور و تقویت تعاملات می‌باشد.

ظهوراف افزود: با توجه به همکاری اقتصادی تاجیکستان و کره جنوبی روابط 2 کشور به ویژه در زمینه اجرای طرح‌های انرژی، ارتباطات، بهداشت، آموزش و پرورش و گردشگری بسیار مهم است.

رئیس پارلمان تاجیکستان تصریح کرد: 2 کشور می‌توانند در ساخت نیروگاه‌های برق آبی و خطوط انتقال برق نقش فعالی را ایفا کنند.

ظهوراف در بخش دیگری خواستار استفاده از فن آوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی جدید در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شده و گفت: نمایشگاه‌های محصولات صنعتی کره جنوبی در تاجیکستان با هدف جذب سرمایه و ایجاد کارخانه‌های مشترک در مناطق آزاد تجاری این کشور برگزار می‌شود.

وی بر اهمیت حمایت از نمایندگی آژانس بین المللی همکاری‌های کره جنوبی در تاجیکستان و افزایش کمک‌های مالی به دانشجویان تاجیک در چارچوب برنامه جهانی اعطای بورس تحصیلی کره، تاکید کرد.

تاجیکستان و کره جنوبی در تاریخ 27 آوریل سال 1992 روابط دیپلماتیک برقرار و نمایندگی این کشور در دوشنبه در سال 2008 میلادی راه اندازی شد.

27 دسامبر سال2013 میلادی در چارچوب همکاری فرهنگی در محل کتابخانه ملی تاجیکستان مرکز فرهنگی کره افتتاح شد.

در این راستا در تاریخ 30 مارس سال 2016 در شهر دوشنبه برنامه‌ای تحت عنوان «کاروان» با شرکت هنرمندان ملی کره جنوبی برگزار شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول