اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

مدیر پارک علم و فناوری گلستان مطرح کرد

فعالیت بیش از 230 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری گلستان/ 25 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در ارزیابی‌ها ریزش داشت

مدیر پارک علم و فناوری استان گلستان از فعالیت بیش از 230 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان خبر داد و گفت: ۷۰ هسته در مراکز رشد و فناوری مستقر هستند.

فعالیت بیش از 230 شرکت دانش‌بنیان در  پارک علم و فناوری گلستان/ 25 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در ارزیابی‌ها ریزش داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، موسی حسام عصر امروز در نشست سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  با مدیران، رؤسا، فعالان دانش‎بنیان، فناوران و نخبگان استان گلستان اظهار کرد: همه شاخصه‌های دانش‌بنیانی که جایگاه خوبی قرار نداشت چند پله‌ ارتقاء پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: پارک‌های علم و فناوری بر اساس محوری که در کشور  وجود دارد وظایف خود را دنبال می‌کنند.

مدیر پارک علم و فناوری استان گلستان ادامه داد:  پارک علم و فناوری در استان گلستان در سال ۱۳۹۲ راه‌اندازی شده و قدمت چندانی ندارد و در این مدت اتفاقات خوبی در استان افتاده است.

حسام گفت: جای استان گلستان در گذشته در همایش و نمایشگاه علمی خالی بود و امروز ظرفیت خوبی در استان ایجاد شده و ظرفیت و شرایط خوبی به ویژه در زیست فناوری داریم.

وی افزود: در پارک علم و فناوری گلستان  تلاش کردیم اجزایی که به فناوری و نوآوری استان کمک می‌کند را ارتقاء دهیم و بر این اساس مراکز رشد و کانون‌های خلاقیت ایجاد شده و شتاب دهنده‌های بخش خصوصی را در استان راه‌اندازی کردیم.

مدیر  پارک علم و فناوری استان گلستان یادآور شد: ۱۴۹ شرکت دانش بنیان در استان پذیرش کردیم و مورد حمایت قرار دادیم و  ۷۰ هسته در مراکز رشد و فناوری مستقر هستند و بیش از ۲۳۰ شرکت  و واحد فعال در استان داریم.

حسام افزود:  یکی از گلایه‌های شرکت ها دارند ریزش شرکت های دانش بنیان است و ۲۵ درصد در ارزیابی این شرکت‌ها در استان ریزش داشته و درخواست داریم که  اگر این شرکت‌ها به طور موقت فعالیتی نداشتند شرکت‌های دانش بنیان دسته دوم محسوب شوند.

وی گفت:  یکی دیگر از مشکلات شرکت دانش بنیان در گرفتن مجوز و بازار فروش است و توصیه‌ام به همه مدیران این است که به شرکت‌های دانش بنیان باور واعتقاد داشته باشیم و تا جایی که امکان دارد برای آنها بازار فراهم کنیم و مجوزها را برای آنها آسان کنیم.

مدیر پارک علم و فناوری استان گلستان به مشکلات زیر ساختی پارک و علم و فناور اشاره کرد و گفت: توان پذیرش برخی از شرکت‌های تازه تاسیس را بر این اساس نداریم.

انتهای پیام/ 83018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول