اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

سرپرست وزارت تعاون:

احیا تولید توتون در گلستان را با جدیت در دولت پیگیری می‌کنم/ سرمایه‌های اجتماعی را در کشور از دست داده‌ایم

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: من قول می‌دهم موضوع احیا توتون در استان گلستان را در دولت پیگیری کنم چون به طور قطع اشتغالزایی 10 هزار نفر را هم در استان گلستان خواهد داشت.

احیا تولید توتون در گلستان را با جدیت در دولت پیگیری می‌کنم/ سرمایه‌های اجتماعی را در کشور از دست داده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، انوشیروان محسنی‌بندپی عصر امروز در جلسه شورای اشتغال استان گلستان اظهار کرد: دغدغه اشتغال، معیشت و اقتصاد مردم یکی از موضوعات بسیار مهمی است که ما در وزارتخانه با آن روبرو هستیم.

وی ادامه داد: تحمیل‌کنندگان شرایط اقتصادی فعلی کشور به دنبال آسیب‌زدن به وضعیت روحی و روانی مردم در کشور هستند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته 800 هزار نفر در کشور وارد بازار کار شده‌اند و با وجود تلاش‌های مشابه انجام شده در سال گذشته هنوز نتوانسته‌ایم شرایط روانی لازم را در کشور نسبت به رفع بیکاری ایجاد کنیم.

محسنی بندپی تاکید کرد: در استان گلستان مرکز آمار کشور اعلام کرده که نرخ بیکاری در سه ماه نخست امسال 8.8 دهم شده و انتظار داریم همه رسانه‌ها و مدیران ضمن اطلاع‌رسانی تلاش‌های دولت، شرایط روحی و روانی جامعه را به سمت آرامش پیش ببرند.

وی گفت: اگر می‌خواهیم اقدامات در جامعه محسوس شود باید تلاش‌ها ادامه پیدا کند و شبانه‌روز برای این مردم کار کنیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: مرکز آمار گزارشی داده که میانگین درآمد شهری در سال گذشته 36 میلیون و 700 هزار تومان بوده و در استان گلستان این رقم 31 میلیون تومان بوده است.

محسنی بندپی اضافه کرد: متوسط درآمد روستایی در کشور 20 میلیون و 184 هزار تومان بوده و در استان گلستان 19 میلیون و 100 هزار تومان بوده است.

وی گفت: ما روستاها را هدف‌گذاری کردیم و هیچ دولتی مثل این دولت با این برنامه‌های علمی و اغنا کننده در روستاها سرمایه‌گذاری نکرده‌ و در استان‌ها به شدت برای روستاها تلاش شده است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: روستاها کانون تولید و ثروت‌آفرینی هستند و روستاها منشا توسعه و پیشرفت هستند و می‌توانیم با این هدفگذاری و رصد اقدامات خوب اقتصادی را در روستاها و در نتیجه در شهرها شاهد باشیم.

محسنی بندپی متذکر شد: باید جنگ روانی را در کشور خنثی کنیم و متاسفانه ما سرمایه اجتماعی را از دست داده‌ایم و این سرمایه یک در یک شب از دست نرفته و ظرف مدت یک شبانه‌روز هم به دست نمی‌آید.

وی درباره احیا تولید توتون در استان گلستان که خواسته یکی از نمایندگان مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی بود، گفت: اعتقاد دارم با توصیه آبیاری قطره‌ای و اقدامات اینچنینی و شعارهای مشابه نمی‌توانیم تولید توتون را در گلستان رونق ببخشیم.

محسنی بندپی بیان کرد: تغییرات در قیمت‌گذاری و ضمانت خرید می‌تواند در راستای اقتصاد مقاومتی، کمک شایانی به احیا تولید توتون در استان گلستان بکند.

وی اضافه کرد: من این موضوع را در جلسه‌ روز یکشنبه با حضور رئیس جمهور مطرح خواهم کرد که اگر ما 10 هزار تن توتون تولید استان گلستان را خریداری کنیم به احیا تولید توتون در استان گلستان کمک کرده‌ایم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: من قول می‌دهم موضوع احیا توتون در استان گلستان را در دولت پیگیری کنم  چون به طور قطع اشتغالزایی 10 هزار نفر را هم در استان گلستان خواهد داشت.

محسنی بندپی در خصوص پتروشیمی گلستان، تاکید کرد: قصدمان این است که بنگاه‌های ضررده را بفروشیم و اگر شما در استان سرمایه‌گذاری را پیدا کردید من وقت فوق‌العاده می‌گذارم که در قسمتی از این کار مشارکت کنیم که سرنوشت این پروژه به سرعت به نتیجه برسد.

وی گفت: توجه ما به اشتغال پایدار است زیرا این اشتغال به ثروت‌آفرینی منجر می‌شود.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول