اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

لطفاً تعطیل نباشید ۷ – پیشنهادهایی برای عید قربان و تعطیلات چندروزه

قایق‌سواری کنید و به عهد قجر بروید

این آخر هفته را از سه‌شنبه شروع کنید و در دعای عرفه بهترین‌ها را برای هم بخواهید. تیراندازی با کمان را امتحان کنید و به دریاچه فشافویه سر بزنید، احتمالاً آخر هفته‌تان به یاد ماندنی می‌شود.

قایق‌سواری کنید و به عهد قجر بروید

مجله فارس‌پلاس؛ سمیه دهقان‌زاده: آخر هفته باشد و تابستان باشد و عید، چه شود! معجونی بس گوارا که باید سرکشید و القصه که این هفته اینچنین است. این بار آخر هفته خیلی‌ها از چهارشنبه و عید سعید قربان شروع می‌شود، اگر سه‌شنبه را هم از کار و کلاس و قرارهای رسمی فاکتور گرفته باشید که چه بهتر، یک تعطیلات پر و پیمان در انتظار شماست. البته ما هم پیشنهادهایی داریم برای جذاب شدن این چند روزِ دور از کار و نزدیک به خانواده که خواندنش خالی از لطف نخواهد بود.

 

 «روز نیایش» پیشنهاد ویژه خدا برای تعطیلات

هر دین آسمانی، روزهای خاصی را برای شکرگزاری و نیایش خداوند معرفی کرده. در اسلام هم نهم ماه ذی الحجه، روز عرفه را روز نیایش معرفی می‌کند. روزی که گرچه عید نیست کمتر از آن هم نیست. پس چه خوب می‌شود هر جا که هستید بعد وقت نماز ظهر و عصر، دعای عرفه را با جمع زمزمه کنید. فرقی هم نمی‌کند آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، حسینیه لباس‌فروشان یا فاطمیه ارشد و مسجد امام حسین(ع) یا هر امامزاده و مکان مقدس دیگر، اصل نیت است و دعا و راز و نیاز. این روز درهای رحمت الهی بر روی همه بندگان باز است. پس خواسته‌هایتان را فهرست کنید و حتی شده با نوای رادیو یا ویژه‌برنامه تلویزیون از این سفره پهن شده، سهمی ببرید.

 

 خود را به عهد قجر پست کنید

چطور شد از تمبر و پاکت و پست، به اینترنت پرسرعت رسیدیم و صبرمان از چند روز و چند هفته و چند ماه، به ساعت و دقیقه و ثانیه رسید برای جواب سلام گرفتن؟! برای دانستن جواب این سؤال هم می‌توانید کتاب بخوانید، هم مستند ببینید یا بهتر از آن، با موبایلِ خاموش، به خیابان امام خمینی(ره) و در کنار سردر باغ ملی بروید و موزه پست و تلگراف تهران را از اول تا آخر سیر کنید.

تصاویر وزیران پست ایران، تمبرهای عهد قجر و پهلوی تا به امروز، مهرهای رنگارنگ، دستگاه تایپ‌های قدیمی و حتی عکس‌هایی از کارکنان اداره پست در دوران قاجار را هم می‌توانید ببینید. اما بخش جذاب ارتباطات از سالن مرکزی شروع می‌شود و انگاری در دنیای بدون موبایل و تکنولوژی قدم می‌زنید؛ ارابه‌ها، ماشین‌های سه چرخ، صندوق‌های پستی قاجاری، همه و همه نشانتان می‌دهد دنیای قبل از اختراع تلفن و انتقال صوت، چطوری بوده. سوله‌های ارتباطی مختلف مثل مورس، دستگاه تلگراف، تله‌تایپ  فاکس و تلفن‌های مغناطیسی هم هرکدام داستانی دارند، شنیدنی. البته زیاد نگران نباشید و دنبال گوشی‌تان نگردید، سفر علمی‌مان تمام شده و شما آزادید باقی تعطیلات را با موبایلتان شریک شوید!

 

دورهمی عکس ببنید و حضوری لایک بگیرید!

حالا که دیدید چه رنج دورانی کشیده‌اند که شما از پاکت کاغذی نامه و جملات نقطه‌‌دار تلگراف به موبایل و پست بی‌نهایت جمله و تصویر در کسری از ثانیه برسید، بد نیست این بار به موبایلتان تغییر کاربری دهید و به جای تنهایی تماشا کردن عکس در شبکه‌های اجتماعی و لایک کردنشان، آرشیوی از عکس‌های دوست‌داشتنی‌تان را با خانواده و دورهمی تماشا کنید و این بار لایک و تاییدش را از آن‌ها بگیرید.

عکس‌ها کار دست خودتان باشد که چه‌بهتر، اگر نه، سلیقه در انتخاب عکس‌ها هم قابل تحسین است. در همه این‌ها به نیت کنار هم بودن و کمی سر از موبایل در آوردن و سر زدن به خانواده است، قاعدتا  همگی از پسش برمی‌آییم.

 

به فرودگاه امام نرسیده، قشم و کیش برسید!

جاده شمال و جوجه و دریا، سه عنصر اولیه هر تعطیلاتِ بیش از دو روز، برای بیشتر اهالی تهران است. اما اگر واقعا هوای  دریایی و بازی‌های آبی می‌خواهید نیازی نیست خیلی دور شوید، خانواده را آماده کنید و بزنید به جادهٔ تهران- قم، نرسیده به فرودگاه امام به دریاچه مصنوعی فشافویه می‌رسید و می‌توانید از امکانات این دریاچه استفاده کنید. تا جا دارد نفس بکشید و ریه‌هایتان را به  هوای پاک مهمان کنید. بعد نفس چاق کردن، حالا می‌توانید در جمع دوستان و خانواده هنرنمایی کرده و جت اسکی کنید، هم لذت بردید هم هیجانش تا چند وقت در جانتان بماند.

اگر هم می‌خواهید دورهمی لذت ببرید می‌توانید قایق‌سواری را امتحان کنید حتماً جذاب خواهد، البته با ایمنی و صفای بیشتر.

اگر پنجشنبه عزم رفتن به این دریاچه را بکنید از ۹ صبح تا ۹ شب فرصت دارید بروید برای تفریح آبی. اگر نه، جمعه باید اول وقت بگیرید تا مطمئن شوید، بعد بار و بندیل ببندید.

 

هدف گیری مشکلات؛ همه‌مان برنده‌ایم

این روزها اوضاع زندگی کمی خاص و پیچیده شده و ممکن است گاه پیشنهادهای ما برای تعطیلات با جمله «تو هم دلت خوش است» شما، رو به رو شود. ولی اگر هنوز دلتان می‌خواهد حس‌های مثبت خود را بیشتر کرده و ناراحتی و حال بد را مدتی بی‌خیال شوید به تله‌کابین توچال بروید، مجموعه‌ای ورزشی که در دل کوه جا خوش کرده و باشگاه تیراندازی با کمانش این وقت سال بیش از پیش رونق دارد.

به توچال بروید. حال و هوایی عوض کنید و مشکلات را هدف بگیرید، شما برنده‌اید!

این باشگاه  و 1500متر مساحتش زیرپای شماست و هرچه برای تیر انداختن نیاز دارید به تمامی  در اینجا پیدا می‌شود و تمام تجهیزات هم به رایگان در اختیارتان قرار می‌گیرد. جالب اینجاست که هر سنی باشید، مربیانی هستند که به شما یاد بدهند و در آخر شما هستید که کمان را کشیده‌اید و تیرتان را به هدف زده‌اید.

 

خانوادگی زو بکشید و بازی کنید

اگر این هفته در ایام عید و تعطیلی دور هم جمع شدید و جوان‌های فامیل زیاد بودند، از خانه و آپارتمان بزنید بیرون و هوا که به خنکی زد بازی «زو» یا همان «کبدی» را امتحان کنید. این بازی هم بچه‌ها را به ذوق می‌آورد هم بزرگ‌ترها را.

چه می دانید شاید روزی رسید که یکی از این جوان‌ها وارد تیم ملی «کبدی» شد و کلی موفق. آن وقت دورهمی خانوادگی شما، جرقه موفقیت او بوده است.

این آخرهفته دعاهایتان مستجاب، دلتان خوش.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول