اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شهرداری کرمانشاه خبر داد

آغاز آزمایشی طرح پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی در کرمانشاه

سرپرست شهرداری کرمانشاه از آغاز اجرای آزمایشی دستگاه‌های جدید پرداخت الکترونیک بر روی 150 دستگاه تاکسی‌ خطوط دانشگاه آزاد و فرودگاه این شهر خبر داد.

آغاز آزمایشی طرح پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حامد لعل‌بخش پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه از آغاز اجرای آزمایشی دستگاه‌های جدید پرداخت الکترونیک بر روی تاکسی‌های برخی مسیرهای شهر کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت:‌ 150 دستگاه تاکسی در فاز نخست این طرح، به تجهیزات پرداخت الکترونیک مجهز می‌شوند.

به گفته سرپرست شهرداری کرمانشاه، در ابتدای امر پرداخت الکترونیک در خطوط دانشگاه آزاد و فرودگاه اجرا می‌شود.

وی افزود: این کار براساس تفاهم‌نامه‌ای که سازمان  تاکسیرانی با پست بانک و شرکت کارت اعتباری ایرانیان منعقد کرده است صورت می‌پذیرد و بر‌اساس این تفاهم‌نامه رانندگان تاکسی برای نصب دستگاه‌های کارت خوان بر روی تاکسی‌ها هیچگونه مبلغی را پرداخت نمی‌کنند و در ازای خراب‌شدن و یا مفقود‌شدن دستگاه  تضمینات لازم از جمله سفته از راننده اخذ می‌شود.

لعل‌بخش درباره تنوع کارت‌هایی که امکان پرداخت کرایه با آن‌ها وجود دارد، گفت: تمامی کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب امکان پرداخت کرایه از طریق این دستگاه را دارا است.

به گفته این مسؤول، در اجرای آزمایشی طرح امکان پرداخت کرایه هم به طور الکترونیک و هم به طور نقدی وجود دارد.

وی به برگزاری دوره‌های آموزشی برای تاکسیرانان مشمول اجرای طرح اشاره و بیان کرد:: در این دوره‌ها چگونگی کارکردن با دستگاه‌ها، چگونگی انتقال اطلاعات به حساب تاکسیرانان،و سایر شرایط استفاده و نگهداری از دستگاه های کارت خوان آموزش داده می شود.

لعل‌بخش افزود: به منظور هوشمندسازی سیستم حمل و نقل عمومی (تاکسی) و ایجاد بستر مناسب درخصوص استفاده از این خدمات برای عموم مردم و افزایش سطح رفاه تاکسیرانان، اقداماتی در زمینه‌های مختلف صورت گرفته است.

سرپرست شهرداری کرمانشاه از جمله این اقدامات به تجهیز تاکسی به دستگاه کارتخوان، امکان پرداخت کرایه با کارت بانکی و کیف پول، امکان پرداخت کرایه با موبایل اشاره کرد.

وی خدمات رفاهی ارائه شده به تاکسیرانان مشمول طرح پرداخت الکترونیکی را نیز شامل؛ اعطای اعتبار 5 تا 15 میلیون تومانی برای خرید کالا و دریافت خدمات خودرویی مانند، صافکاری، نقاشی، مکانیکی و... به صورت اقساطی‌، دریافت خدمات پزشکی به صورت اقساطی مانند دندانپزشکی و فیزیوتراپی‌، امکان خرید لاستیک به صورت اقساطی‌، امکان دریافت بیمه خودرو به صورت اقساطی، امکان دریافت خدمات آموزشی و فنی برای تاکسیرانان و خانواده آ‌ن‌ها به صورت نقدی و با شرایط ویژه و اقساطی عنوان کرد.

لعل‌بخش تصریح کرد: برای استفاده از خدمات و تسهیلات کارت اعتباری برای رانندگاه تاکسی‌، معرفی‌نامه سازمان تاکسیرانی الزامی است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول