اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

دانشگاه میشیگان؛ دارای بزرگ‌ترین گروه دانش‌آموختگان در جهان

دانشگاه میشیگان دارای یکی از بزرگ‌ترین گروه دانش‌آموختگان در بین دانشگاه‌های جهان است.

دانشگاه میشیگان؛  دارای بزرگ‌ترین گروه دانش‌آموختگان در جهان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،‌ دانشگاه میشیگان، یکی از معتبرترین و برترین دانشگاه‌های دولتی ایالات متحده آمریکا و در ایالت میشیگان و شهر ان‌آربور واقع شده‌است.

این دانشگاه همچنین دارای دو پردیس دانشگاهی دیگر در شهرهای دیربورن و فلینت است و یک مرکز پژوهشی در شهر دیترویت دارد.

 دانشگاه میشیگان یکی از اعضای بنیادین انجمن دانشگاه‌های آمریکایی نیز به شمار می‌آید؛ این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه ایالت میشیگان است که در سال 1817 میلادی در شهر دیترویت بنیانگذاری شد، درست 20 سال پیش از اینکه منطقه میشیگان به‌طور رسمی به ایالت تبدیل شود.

دانشگاه میشیگان دارای یکی از بزرگ‌ترین گروه دانش‌آموختگان در بین دانشگاه‌های جهان است.

در سال 2007 تعداد دانش‌آموختگان در قید حیات دانشگاه 560 هزار نفر اعلام شد.

بودجه آموزشی این دانشگاه بالغ بر یک میلیارد و صد و چهل میلیون دلار است که از جمله هنگفت‌ترین بودجه‌های تحقیقاتی در ایالات متحده‌است.

این دانشگاه هم‌اکنون دارای دانشجو از همه پنجاه ایالت‌های آمریکا و بیش از 100 کشور جهان است که در نوع خود کم‌نظیر است.

نرخ پذیرش دانشجو در دانشگاه میشیگان تنها 30 درصد است که ورود به آن را بسیار سخت و دشوار می‌کند.

سالیانه بیش از 50 هزار متقاضی از سراسر آمریکا و جهان در دانشگاه میشیگان ثبت نام می‌کنند ولی تنها حدود 15 هزار نفر موفق به گرفتن پذیرش می‌شوند.

این دانشگاه بزرگ دارای بیش از 40 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلات عالی در رشته‌های گوناگونی از قبیل رشته‌های فنی، پزشکی، علوم پایه، هنر، علوم انسانی، زبان و ادبیات است.

طبق رتبه‌بندی دانشگاه‌های آمریکا که هر ساله توسط وبگاه یو اس نیوز منتشر می‌شود، دانشگاه میشیگان از معدود دانشگاه‌های دولتی آمریکا است که در تمامی رشته‌ها در بین چند دانشگاه دولتی برتر این کشور قرار دارد.

دانشکده مهندسی انرژی هسته‌ای دانشگاه میشیگان و دانشکده مهندسی صنایع این دانشگاه در بین تمامی دانشکده‌های دانشگاه‌های آمریکا رتبه اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند.

در سال 1995 شورای ملی تحقیقات این دانشگاه را از لحاظ کیفیت برنامه‌های آموزشی در رده سوم بین دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا قرار داد.

دانشگاه میشیگان 7 برنده جایزه نوبل، 116 قهرمان المپیک، 16 برنده جایزه مؤسسه مک آرتور و 18 برنده جایزه پولیتزر را به جهان معرفی کرده‌است.

از فارغالتحصیلان بنام این دانشگاه می‌توان به جرالد فوردرئیس‌جمهور سابق آمریکا و لاری پیج بنیان‌گذار شرکت گوگل اشاره کرد. 

مایکل فلپس ورزشکار سرشناس دارنده شانزده مدال المپیک نیز در این دانشگاه تحصیل کرده‌ است.

دانشگاه میشیگان دارای معتبرترین تیم‌های ورزشی در سطح دانشگاهی در ایالات متحده‌است؛ به خصوص تیم‌های فوتبال آمریکایی و هاکی دانشگاه در بین دانشگاه‌های کشور بسیار شناخته شده و قدرتمند هستند.

ورزشگاه خانگی تیم فوتبال دانشگاه میشیگان بزرگ‌ترین ورزشگاه کشور آمریکا و سومین ورزشگاه ورزشی بزرگ جهان با گنجایش 110 هزار نفر است.

هزینه تحصیل در دانشگاه میشیگان مانند سایر دانشگاه‌ها بر اساس رشته و دانشکده متفاوت است.

همچنین ابتکار جالبی که سایت دانشگاه ایالتی میشیگان انجام داده، این است که بر اساس شرایط خاص هر دانشجو، محاسبه‌گری را برای محاسبه دقیق هزینه ها طراحی کرده است که می‌تواند مرجع موثقی به عنوان محاسبه هزینه‌های دانشجو باشد.

این ویژگی‌ها شامل سطح تحصیل دانشجو، ترم تحصیلی، کشور محل اقامت دانشجو و نحوه اسکان دانشجو  می‌شود.

این بررسی در سایت «topuniversities» منتشر شده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول