اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

فرمانده ناجا تأکید کرد

ارتقاء همکاری‌های مشترک مرزی ایران و عراق / وضعیت امنیتی مطلوب در مرزهای مشترک ایران و عراق

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ارتقاء همکاری و تعاملات مرزی مشترک ایران و عراق در دستور کار است، گفت: وضعیت امنیتی ما در مرزهای مشترک ایران و عراق مطلوب است.

ارتقاء همکاری‌های مشترک مرزی ایران و عراق / وضعیت امنیتی مطلوب در مرزهای مشترک ایران و عراق

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در حاشیه دیدار فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق (هفتمین اجلاس مشترک مرزی ایران و عراق ) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران میزبان فرمانده مرزبانی جمهوری عراق و هیأت همراه بود و در این نشست در خصوص موضوعات مشترک مرزی گفت‌و‌گو شد.

وی افزود: در این نشست درباره اشرافی که هر دو کشور باید بر تحرکات گروهک‌های تروریستی در جدار مرزهای مشترک دو کشور داشته باشند بحث و تبادل اطلاعات شد.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: عزیزان ما در مرزبانی عراق آمادگی ارتقاء امنیت در مرزهای مشترک دارند و این رویکرد در مرزبانی جمهوری اسلامی ایران نیز وجود دارد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور تأکید کرد: به حمدالله وضعیت امنیتی در مرزهای مشترک ایران و عراق مطلوب است و البته تحرکاتی از سوی اشرار و عناصرضد انقلاب وجود داشت که  با هوشیاری نیروهای مسلح و مرزبانی ما، این توطئه ها خنثی و در مراحل اولیه ناکام ماند.

سردار اشتری اضافه کرد: امروز در خصوص انتقال تجربیات و برگزاری دوره های تخصصی در این حوزه نیز صحبت‌هایی داشتیم و ارتباط و تعامل خوبی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق حاکم است و این تعاملات تقویت می‌شود.

وی افزود: در این نشست در خصوص برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین نیز صحبت‌هایی شد و امید است با آمادگی و هماهنگی طرفین، راهپیمایی بزرگ اربعین چون سنوات گذشته با امنیت کامل برگزار شود.

سردار اشتری در خصوص «بازگشایی مرز خسروی برای تردد زوار اربعین»، گفت: جمهوری اسلامی ایران سال گذشته در این خصوص آمادگی خود را اعلام کرد و در صورتی که از جانب کشور عراق نیز آمادگی کامل برای تردد زوار وجود داشته باشد، این بازگشایی صورت می‌گیرد و البته موضوع از طریق دستگاه های دیپلماسی دو کشور تا حصول نتیجه دنبال می‌شود.

فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی درباره «فعالیت‌های گروه‌های تروریستی و ضدانقلاب»، تصریح کرد: همواره ثابت شده هر وقت این گروه‌ها قصد تعرض و یا تحرکی داشتند با قدرت و اقتدار مرزبانان ما با آنها برخورد صورت گرفته و توطئه‌های این گروهک‌ها در دم خنثی شده که این نشانگر این است که توان نیروهای ما در مرزها افزایش یافته است.

سردار اشتری در پاسخ به سوالی درباره اینکه «آیا گشت‌های دریایی مرزی درباره آتش سوزی عمدی حورالعظیم گزارشی داده‌اند یا خیر؟»، بیان کرد: در این خصوص تاکنون گزارشی دریافت نکرده‌ایم.#


انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول