اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

اکبر عالمی:

مستند «شرقی» پژوهشگرانه است

استاد و پژوهشگر سینمای ایران گفت که مستند سینمایی «شرقی» به طرز جنون آمیزی سرشار از عنصر پژوهش است و همه ما در محضر پژوهش، سر تعظیم فرود می‌آوریم.

مستند «شرقی» پژوهشگرانه است

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم رونمایی از مستند سینمایی«شرقی» به کارگردانی مسعود طاهری روز گذشته (دوشنبه ۱۵ مردادماه) برگزار شد. 

در این مراسم اکبر عالمی استاد دانشگاه و پژوهشگر سینما گفت: باید همه فیلم‌های مستند را به مثابه پژوهش نگاه کرد و چنین به نظر می‌رسد که مستند برای اندیشمندان است و نه آن‌ها که به سینما به عنوان سرگرمی نگاه می‌کنند. یکی از قوانین سینما، جذابیت است و دور از ذهن است که این فیلم چنین باشد چون این قبیل فیلم‌ها برای اندیشیدن است. مستند «شرقی» به طرز جنون آمیزی سرشار از عنصر پژوهش است و همه ما در محضر پژوهش، سر تعظیم فرود می‌آوریم.

وی ادامه داد: برخی فیلم‌ها ارزش آن را دارند که در کتابخانه ما در کنار کتاب‌های بزرگ قرار بگیرند چنانکه من این قفسه را در کتابخانه‌ام دارم و فیلم (شرقی) مسعود طاهری این ارزش را دارد که در این قفسه قرار گیرد و اگر روزی دیسک دی وی دی  این فیلم به دستم برسد با افتخار آن را در این قفسه قرار خواهم داد. خود من به شخصه از این فیلم چیزهای تازه و زیادی یاد گرفتم و این برای من خیلی ارزشمند است.

این استاد دانشگاه همچنین به تلاش کارگردان در به سخن آوردن منابع آرشیوی اشاره کرد و گفت: من متوجه‌ام مسعود طاهری چه کار کرده و آن را می‌ستایم، چون سختی این کار من بیشتر از همه درک می‌کنم.

وی افزود: اینکه ۱۳۰ دقیقه بدون بازیگر سوپراستار و حتی بازیگر معمولی بدون دکور بدون ابزارهای دیگر مخاطب جذب کنید  و سعی کنید مخاطب خود را پای فیلمتان نگه دارید کار بسیار دشوار و سختی است که مسعود طاهری سعی کرده از پس آن بربیاید. فیلم سعی کرده ژاپنی‌ها و یک فیلسوف ژاپنی را به بشناساند و من به تلاش کارگردان در این زمینه احترام می‌گذارم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول