اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سیاسیون در صفحه مجازی خود چه نوشتند؟

طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی/ عزل وزرا در راه است

از طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی تا جزئیات 8 منطقه آزاد جدید و بدهی 450 میلیارد تومانی تأمین اجتماعی به داروخانه‌ها را در مجله مجازی فارس بخوانید.

طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی/ عزل وزرا در راه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نمایندگان استان اصفهان در صفحات مجازی خود از جلسات، تذکرات، مصاحبه‌ها و عملکردشان نوشتند؛ از طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی تا جزئیات 8 منطقه آزاد جدید و بدهی 450 میلیارد تومانی تأمین اجتماعی به داروخانه‌ها را در مجله مجازی فارس بخوانید.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در کانال ایتای خود نوشت:

طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی

تنها در 28 کشور دنیا خدمت نظام وظیفه اجباری اجرا می‌شود و در این بین معدود کشورهایی هستند که خدمت اجباری آن‌ها بیش از یک سال است، امروز بیشترین پرونده در سازمان قضایی نیروهای مسلح مربوط به فرار از خدمت سربازی است.

مجلس شورای اسلامی برای حل این مشکلات و اجرای بهتر خدمت نظام وظیفه، طرحی را پیشنهاد کرده است که بر مبنای آن خدمت سربازی به صورت «داوطلب بسیجی» اجرا شود؛ بر اساس طرح جدید مجلس که با الگوگیری از تجربیات سپاه در مناطق مرزی تدوین شده است، سربازی به صورت داوطلب و حرفه‌ای در می‌آید و می‌تواند تا 5 سال به طول بیانجامد.

البته کسانی که می‌خواهند در دستگاه‌های دولتی استخدام شوند و سربازی هم نروند، می‌بایست سه برابر مبلغی را که ستاد کل نیروهای مسلح برای یک سرباز هزینه می‌کند، پرداخت کنند.

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در کانال ایتای خود نوشت:

توقف قطار بازنشسته‌ها در ایستگاه بهارستان

هر چند مصوبه جدید مجلس مبنی بر ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در سمت‌های مدیریتی با استقبال بخش عمده‌ای از جامعه و مدیران جوان‌تر مواجه شده است، اما اظهارنظرهای مدیران مشمول این قانون و نزدیکان دولت نشان می‌دهد که تلاش‌هایی برای استثنا کردن بخش عمده‌ای مدیران میانی دولت از دامنه مشمولیت این مصوبه در جریان است.

حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در کانال ایتای خود نوشت:

بدهی 450 میلیارد تومانی تأمین اجتماعی به داروخانه‌ها

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس ضمن تشریح دستور کار امروز کمیسیون بهداشت و درمان، بدهی تأمین اجتماعی به داروخانه‌ها را 450 میلیارد تومان اعلام کرد.

FATF باید برای همیشه از دستور کار مجلس خارج شودحجت‌الاسلام ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در کانال ایتای خود نوشت:

4 لایحه دیگر که مقدمه‌ای برای اجرایی شدن FATF بود به مجلس آمد که مخالفت‌های جدی در مجلس شورای اسلامی با این لایحه وجود داشت؛ رئیس مجلس شورای اسلامی و برخی از همکاران، همچنین سخنگوی کمیسیون، نماینده دولت و آقای شمخانی در موافقت با این لوایح در صحن علنی مجلس صحبت کردند و عنوان می‌کردند که مقام معظم رهبری روی این 4 لایحه نظری ندارد و ایشان فرمودند که مجلس تصمیم بگیرد.

در دیداری که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر انقلاب اسلامی داشتند، ایشان صراحتاً مخالف بودند و عنوان کردند که مجلس عاقل و بالغ و شجاع است و باید تصمیم بگیرد؛ چرا ما لوایحی را تصویب کنیم که پخت و پز آن و برنامه‌ریزی‌های آن، جای دیگری انجام شده است؟ اگر به قانون درباره مبارزه با پول‌شویی و مبارزه با کمک مالی به تروریسم، نیاز است، خودمان قوانینی را تصویب می‌کنیم و لازم نیست ما لوایحی را چشم بسته تصویب کنیم.

زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در کانال سروش خود

لایحه ایجاد 8 منطقه آزاد در کمیسیون اقتصادی تصویب شد+جزئیات

براساس تصویب لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی در کمیسیون اقتصادی منطقه اینچه برون در استان گلستان، منطقه مهران در ایلام، منطقه اردبیل در استان اردبیل، منطقه سیستان در استان سیستان و بلوچستان، منطقه بانه- مریوان در استان کردستان، منطقه جاک در استان هرمزگان، منطقه بوشهر در استان بوشهر، منطقه قصر شیرین در استان کرمانشاه به عنوان مناطق آزاد جدید اقتصادی جدید تعیین شدند. همچنین اصلاحاتی در خصوص نقشه‌های پیوست برخی از مناطق آزاد انجام شد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در کانال ایتای خود نوشت:

ارائه آمار غیرواقعی مردم را عصبانی می‌کند

بانک مرکزی نرخ تورم را 8.7 درصد اعلام کرده است، چنین نرخ تورمی واقعیت ندارد، این نوع آمارها جز عصبانی کردن مردم دستاورد دیگری ندارد، مردم آنچه لمس می‌کنند را می‌پذیرند نه آمار شفاهی که مسؤولان می‌دهند.

حجت‌الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رسانه‌ها عنوان کرد:

تعدادی از وزرای اقتصادی با استیضاح عزل می‌شوند

اگرچه رییس‌جمهور با تغییر رئیس کل بانک مرکزی، تغییر در تیم اقتصادی را پیش‌قدم شده است اما اگر در ادامه کار، جدیتی وجود نداشته باشد با فضایی که در مجلس مشاهده می‌کنم قطعاً تعدادی از وزرای اقتصادی با استیضاح از کار بر کنار خواهند شد.

مطالب فوق مربوط به صفحات مسؤولان است و خبرگزاری فارس صرفاً آن را بازنشر کرده است.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول