اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  گزارش ویژه

لطفا تعطیل نباشید ۳ - پیشنهادهایی برای اولین آخر هفته مرداد

طولانی‌ترین خسوف قرن را ببینید و جای سلفی، ماهی بگیرید

این آخر هفته می‌توانید به دنج‌ترین غار دنیا در ولنجک سر بزنید، ماهی بگیرید یا طولانی‌ترین ماه گرفتی قرن را در آسمان رصد کنید.

طولانی‌ترین خسوف قرن را ببینید و جای سلفی، ماهی بگیرید

مجله فارس‌پلاس؛ سمیه دهقان‌زاده: مرداد که می‌رسد، روزها هر روز بیشتر و بیشتر کش می‌آیند. آدم دلش می‌خواهد زندگی دور تند داشت و بعضی وقت‌ها را با یک دکمه طی می‌کردیم تا گرما، کار و کلاس‌های رنگارنگ زودتر بگذرد و برسیم به آخر هفته. آخر هفته که شد، یک دل سیر بخوابیم، دودستی تلویزیون را بچسبیم و هرچه خوراکی خواستیم بخوریم؛ بدون هیچ دغدغه‌ای! احتمالا تصور انجام این لذت تکراری خیلی‌هایمان را قانع می‌کند به هیچ کار و تفریح دیگری فکر نکنیم اما چه کسی می‌داند فردا چه می‌شود، چقدر فرصت داریم کنار دوستان، عزیزان وخانواده‌مان باشیم؟ فردا روزی کجای این دنیا و کجای این کرهٔ خاکی هستیم؟ پس بیاییم تا هستیم از لحظه‌لحظه زندگی‌مان استفاده کنیم؛ حال این شما و این بسته تفریح و  تعطیلی ما.

دریاچه ۱۳۰ هکتاری، ماهیگیری و یک دنیا آرامش

دلتان آرامش می‌خواهد و از هیاهوی شهر و آلودگی‌هایش خسته شده‌اید؟ ماهیگیری را امتحان کنید، مطمئن باشید حالتان عوض شود.
نگران نباشید! قرار نیست خیلی راه دور بروید. کافیست از بزرگراه آزادگان خودتان را به شرق دریاچه پارک جنگلی چیتگر برسانید. روبه‌روی مرکز خرید، یک کلوپ ماهیگیری هست که از جایگاه و وسایل صید تا آموزش همه چیز را برایتان فراهم می‌کند. هزینه‌اش هم برای صرف یک روز با آرامش چندان گران نیست. حتی می‌توانید قبل از رفتن، به وبسایت کلوپ ماهیگیری چیتگر بروید و جا رزرو کنید تا در وقتتان صرفه‌جویی شود. اگر هم همراهان و خانواده‌تان حس و حال یا رغبتی به ماهیگیری نداشتند آنقدر هوای پاک و امکانات در اطراف دریاچه هست که رضایت همگی جلب شود.

 

سلفی ممنوع، خانوادگی عکس ببینیم

به قول مو سپید کرده‌ها، شما یادتان نمی‌آید! اما روزگاری عکس‌های خانوادگی، خوشی و لحظات ناب و خصوصی، تنها و تنها بین حلقه‌های فیلم دوربین و آلبوم‌ها باقی می‌ماند و تماشای آن‌ها هم انحصاری بود.
اگر آخر هفته چرخ روزگار چرخیده و عده‌ای از خانواده و فامیلتان یک جا هستید، چندساعتی بی‌خیال سلفی‌گیری و سلفی‌بینی در فضای مجازی شوید و به جای چک کردن آلبوم خانوادگی مردم که به هر دلیلی با شما به اشتراک گذاشته‌اند، آلبوم‌های خانوادگی خودتان را بیاورید و دسته‌جمعی تماشا کنید. ببینید چقدر کوچک بودید، چه لحظات خوشی داشتید، چه کسانی دیگر میان شما نیستند، چه کسانی الان جوان و برومندند و کدام ها گرد پیری به چهره‌شان نشسته. نگاه‌هایتان که سیراب شد می‌توانید این بار قانون‌شکنی کنید و عکسی دسته‌جمعی از جمع حاضر بگیرید و به جای شیر کردن، چاپ کنید و یک برگ به آلبوم خاطراتتان اضافه کنید.

لباهنگ؛ مناسب همه سلیقه‌ها

هنوز دور و برتان شلوغ است و بعد شام یا ناهاری دلچسب در جمع خانواده و فامیل دوست دارید آخر هفته‌تان به یاد ماندنی‌تری داشته باشید؟ احتمالا با خودتان فکر می‌کنید که ایام، ایام شادی و عید و میلاد است و چه بهتر که بروید و صدای خوشی بشنوید یا در مراسم جشنی با مداحٔ محبوبتان همراهی کنید. اما شاید وقت و شرایط همهٔ خانواده با این برنامه جور نباشد و یا حتی سلیقه افراد با هم فرق کند.
پس این بار اجازه دهید بد‌صداهای خانواده مداحی یا آهنگی را پخش کنند و با آن لب بزنند، ژست بگیرند و از شما همخوانی و همراهی بخواهند. باور کنید یا نه، بساط جشن خانوادگی شما به همین سادگی مهیا شده و تازه تا دلتان بخواهد می‌توانید برنامه درخواستی اجرا کنید.

 

از غار تنهایی تا  غار شهدا

آدم‌ها گاهی دلشان خلوت و تنهایی می‌خواهد و اتاق و میزکار و پاتوق همیشگی‌شان نیز جواب نمی‌دهد برای حجم دلتنگی‌شان، حال اگر غروب روز جمعه باشد که دیگر نگو. این بار که دلتان از زمین و زمان گرفت، خود را به ولنجک برسانید؛ با مترو و ماشین و اتوبوسش انتخاب شماست. اما اینکه از آن مسیر به کهف‌الشهدا بروید و در غار شهدا تنهایی‌تان تمام شود، قطعاً دعوت و انتخاب پنج شهید گمنام آنجاست. قبل‌ترها رسیدن به این غار و صاحبانش کمی پیاده‌روی داشت و سختی، اما الان فقط باید از تجریش یا پمپ‌بنزین ولنجک سوار ماشین‌های خطی شوید و تا آخر راه بروید.

 

بستنی بزنید، غر نرنید!

تابستان و گرما جزء لاینفک سرزمین ماست و به نظر خیلی‌ها تنها و تنها بستنی می‌تواند نقش ضلع سوم این مثلث را بازی کند. هروقت و هرجا اوضاع به مراد نبود و گرما کلافه‌تان کرده بود، بستنی از هر نوعش مثل پرچم صلحی است که شرایط را تغییر می‌دهد. حتی تحقیقات هم ثابت کرده خوردن بستنی باعث شادی است.
ولی بد نیست یک دفعه هم به جای خرید بستنی و میل کردنش، خودتان دست به کار شوید و در همکاری خانوادگی و جمعی، بستنی درست کرده و نوش جان کنید. مایه‌اش، شیر و شکر و تخم‌مرغ یا ثعلب است. شیر باید گرم شود و بعد با بقیه مواد ترکیب شود. اگر بستنی‌ساز دارید که فبها، اگر نه، مخلوط را در ظرفی فلزی بریزید و داخل ظرف بزرگ‌تر و پر از یخ قرار دهید و آنقدر هم بزنید تا بستنی تحویلتان دهد!
دیدید چطور گرما به نفعتان تمام شد؟ بدون شک این بستنی، تجربه‌ای شیرین است که در بهترین بستنی‌فروشی‌های دنیا هم نصیبتان نمی‌شود.
 

طولانی‌ترین ماه گرفتی قرن به وقت آخر هفته

اگر همیشه سر به هوا بوده‌اید، این بار بخت یارتان است چراکه می‌توانید همین جمعه، یعنی پنجم مرداد طولانی‌ترین خسوف قرن ۲۱ را به تماشا بنشینید. گرچه این ماه‌گرفتی با چشم غیرمسلح هم قابل رویت است اما چه بهتر به آسمان‌نمای گنبد مینا واقع در پارک آب و آتش بروید و از ساعت ۱۱شب تا ۲صبح هرچقدر خواستید مثل یک ستاره‌شناس واقعی آسمان و این اتقاق جالب و نادر را رصد کنید.
نگران هزینه و گرفتن وقت قبلی هم نباشید، این برنامه جذاب برای رصد رایگان است و می‌توانید با تلسکوپ‌های مخصوص رصد، نمایی تازه از این پدیده را مشاهده کنید. دوربین‌های عکاسی‌تان هم ببرید چرا که  هر آنچه برای عکاسی از این پدیده باید بدانید را به شما یاد می‌دهند.
برای رفتن به گنبد مینا می‌توانید به میدان ونک بروید و بعد از چهار راه کودک در انتهای خیابان شهیدی به آسمان‌نما برسید. یا با ماشین شخصی از بزرگراه شهید حقانی شرق، وارد خروجی ایستگاه متروی حقانی شوید و ماشینتان را در پارکینگ پارک طالقانی بگذارید و از  پل طبیعت، پیاده به سمت گنبد مینا بروید.

قفط یادتان نرود که عصر جمعه را حتما استراحت کنید که بتوانید با خیال راحت تا نیمه‌شب به تماشای قرص ناقص ماه بشینید و نگران ساعت ۶ صبح فردا و شروع شنبه نباشید.
 

تعطیلاتتان شاد و خوش.
 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول