اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

مدیر کل بازرسی کار اعلام کرد

آسیب جانی 2.78 میلیون کارگر در جهان بر اثر حوادث و بیماری‌های شغلی

مدیر کل بازرسی کار با اشاره به اینکه در سال 2017 میلادی میزان آسیب ­های جانی ناشی از حوادث و بیماری ­های شغلی در جهان را حدود 2/78 میلیون نفر در سال برآورد شده است گفت: ملل مختلف ارتقای فرهنگ ایمنی کار را به عنوان ارزش مشترک انسانی دانسته و سرمایه ­گذاری در آن را یک ضرورت می­ دانند.

آسیب جانی 2.78  میلیون کارگر در جهان بر اثر حوادث و بیماری‌های شغلی

به گزارش خبرگزاری فارس، نخستین مرحله المپیاد سراسری ایمنی کار کشور با پیام مدیر کل بازرسی کار و دبیر شورای عالی حفاظت فنی در سراسر کشور آغاز شد.

علی مظفری در پیام خود تاکید کرد: بی­ تردید داشتن حق کار در شرایط ایمن و محیطی سالم یکی از مولفه ­های کار شایسته محسوب می­ شود و هر کارگر سزاوار آن است که در محیطی فاقد تنش از نگاه ایمنی و سلامت کار فعالیت کند.

بر این اساس اعلام شد: سازمان بین­ المللی کار (ILO) در سال 2017 میلادی میزان آسیب ­های جانی ناشی از حوادث و  بیماری ­های شغلی در جهان را حدود 2/78 میلیون نفر در سال برآورد کرده است که از این تعداد حدود  2/4 میلیون نفر به دلیل بیماری­ های شغلی و حدود  380 هزار  نفر نیز در اثر حوادث ناشی کار جان خود را از دست می­دهند.

در ادامه آمده است: در دنیای مدرن ارزش دارایی ­های ملت­ ها نه منابع و ثروت ­های خدادادی بلکه منابع انسانی کارآمد و سالمی است که موتور محرک اقتصاد ملی و زمینه­ ساز توسعه اقتصادی و اجتماعی را فراهم می­ آورد. در این راستا ملل مختلف به رغم داشتن ارزش ­های فرهنگی ویژه­ خود، ارتقای فرهنگ ایمنی کار را به عنوان ارزش  مشترک انسانی دانسته و سرمایه ­گذاری در آن را یک ضرورت می­ دانند.

وی خطاب به شرکت‌کنندگان در المپیاد سراسری ایمنی کار کشور اظهار امیدواری کرد که حضور فعال و پویای آنها در این آزمون کشوری، زمینه هم افزایی و مشارکت دست اندرکاران حوزه ایمنی کار کشور را فراهم آورد.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول