اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

سرپرست سازمان اورژانس کشور خبر داد

انجام سه میلیون و ۲۸۸ هزار ماموریت توسط اورژانس/ انتقال ۲۱ هزار بیمار و مصدوم به مراکز درمانی توسط اورژانس هوایی

سرپرست اورژانس کشور گفت: سال گذشته سه میلیون و ۲۸۸ هزار ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵در کشور انجام شد که ۲۵درصد از این ماموریت ها، در جاده ها و سایر ماموریت ها در سطح شهرها و روستاها صورت گرفت.

انجام سه میلیون و ۲۸۸ هزار ماموریت توسط اورژانس/ انتقال ۲۱ هزار بیمار و مصدوم به مراکز درمانی توسط اورژانس هوایی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، پیرحسین کولیوند در ششمین المپیاد علمی - مهارتی فوریت های پزشکی کشور مهمترین اهداف برگزاری این المپیاد را افزایش مهارت نیروها، افزایش کیفیت ارائه خدمات، ایجاد شبکه توانمند اورژانس، ارتقای روحیه کارکنان، شناسایی افراد نخبه و خلاق و افزایش آمادگی برای حضور در عرصه های بین المللی و کسب و انتقال تجربیات به سایر کشورها دانست.

وی تصریح کرد: سال گذشته سه میلیون و 288 هزار ماموریت توسط اورژانس 115 در کشور انجام شد که 25 درصد از این ماموریت ها، در جاده ها و سایر ماموریت ها در سطح شهرها و روستاها صورت گرفت.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با اشاره به انجام 2198 عملیات احیای موفق توسط نیروهای اورژانس در سال گذشته، اظهار داشت: در دو ماه اول امسال، همکاران اورژانس، 292 عملیات احیای موفق داشتند و اعتقاد داریم که نجات جان یک نفر مانند نجات تمام بشریت است.

کولیوند، خاطرنشان کرد: اورژانس هوایی تاکنون 21 هزار بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کرده و 65 درصد از این افراد، مستقیما به اتاق عمل منتقل شده اند و این موضوع، نشان دهنده ارزش بالای این خدمت است.

وی به تقویت و نوسازی اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه 1000 دستگاه آمبولانس جدید خریداری شده و به زودی وارد کشور می شود.

کولیوند ادامه داد: دو خدمت جدید 247 و 724 برای ارائه خدمات به سکته های حاد قلبی و مغزی راه اندازی شد که خدمات بسیار ارزشمندی ارائه داده و تا پایان امسال، ارائه این خدمات در 70 درصد از دانشگاه های علوم پزشکی تکمیل می شود.

سرپرست سازمان اورژانس کشور، یادآور شد: موتورلانس های اورژانس تاکنون 152 هزار ماموریت انجام داده و توانسته اند، مدت زمان حضور اورژانس بر بالین مددجو را کاهش دهند.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال راه اندازی شهرک اورژانس هستیم و در نظر داریم در این شهرک علاوه بر ارائه آموزش های عمومی به مردم در سطح فرد، خانواده و اجتماعی، به نیروهای اورژانس نیز آموزش هایی در جهت افزایش مهارت و توانمندی، ارائه شود.

وی در پایان، اظهار داشت: نظام رتبه بندی نیروهای اورژانس در حال نهایی شدن است و درجه های مختلفی برای این نیروها در نظر گرفته شده که در آینده با حضور وزیر بهداشت بر روی دوش تعدادی از همکاران ما، نصب خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول