اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان مطرح شد

دستور معاون استاندار گلستان برای برخورد قاطع دستگاه‌های اجرایی با دستفروشان محور روستای زیارت گرگان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان به تمامی دستگاه‌های اجرایی دخیل در حوزه حفظ حریم رودخانه و محور روستای زیارت گرگان دستور داد از تمام ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با دستفروشان فعال در این مسیر استفاده کنند.

دستور معاون استاندار گلستان برای برخورد قاطع دستگاه‌های اجرایی با دستفروشان محور روستای زیارت گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در جلسه عصر امروز شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری گلستان که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان برگزار شد، سیدعباس حسینی فرماندار گرگان در خصوص وضعیت دستفروشان محور روستای زیارت گرگان و اقدامات انجام شده برای آزادسازی حریم رودخانه و محور جاده‌ای این مسایر اظهار کرد: در گذشته چند بار اقدامات مختلفی صورت گرفته اما نتیجه‌ای نداشته است.

وی با اشاره به صورتجلسات و مصوبات جلسات شورای تامین استان و شهرستان در گذشته، ادامه داد: یکی از اقدامات مهمی که باید در این راستا صورت گیرد، تعیین حریم رودخانه زیارت توسط دستگاه متولی است.

فرماندار گرگان گفت: متاسفانه روز به روز بر تعداد آلاچیق‌ها و دستفروشان فعال در این مسیر افزوده می‌شود و این موضوع به یک معضل تبدیل شده است.

حسینی بیان کرد: متاسفانه این دستفروشی و احداث آلاچیق نه تنها شغل محسوب نمی‌شود بلکه به قلیان‌سراها تبدیل شده و برای جوانان آسیب ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: این موضوع دو سال در حال پیگیری است و شرایط زمان و مکان باعث سوءاستفاده این افراد شده است و تا زمانی که دستگاه متولی در حوزه حریم رودخانه و راه موضوع را به صورت قضایی در دادگاه طرح نکنند و برخورد قضایی و انتظامی با آنها انجام نشود، این مشکل حل نخواهد شد.

حسینی گفت: اگر در طول مسیر خودرویی منحرف شود و یا به هر دلیلی مجبور به استفاده از شانه راه بشود، وجود این دستفروشان و آلاچیق‌ها به طور حتم خسارات جبران‌ناپذیری را رقم خواهد زد.

دستور قاطع معاون استاندار بر برخورد با دستفروشان محور روستای زیارت

در ادامه این جلسه میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان تصریح کرد: این موضوع در شورای تامین استان نیز مطرح شده و متاسفانه برخی با بهانه امرار معاش در استان، برای مردم و مسوولان مشکل ایجاد می‌کنند.

وی اضافه کرد: تاکید ما بر این است که دستگاه‌های متولی در حوزه آزادسازی حریم رودخانه و راه باید در خصوص موضوع محور زیارت گرگان وارد عمل شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان تصریح کرد: در شهر، شهرداری‌ها باید نسبت به رفع سد معبر راسا اقدام کنند و در این مسیر نیز شهرداری می‌توان وارد عمل شود.

غراوی گفت: از سوی دیگر آب منطقه‌ای و اداره‌کل راه و شهرسازی استان باید نسبت به طرح شکایت در مرجع قضایی و آزادسازی حریم راه و رودخانه محور زیارت گرگان با قدرت اقدام کند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز و لزوم برخورد جدی و سریع با این موضوع، تاکید کرد: به طور قطع پس از دستور قضایی، نیروی انتظامی نیز می‌تواند با استفاده از ابزار قانونی خود نسبت به حل این موضوع اقدام کند، هرچند که در شرایط موجود نیز پلیس راهور می‌تواند براساس قانون، خودروهایی که در حریم راه اقدام به فروش اجناس می‌کنند را اعمال قانون و حتی خودرو را به پارکینگ منتقل کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با اشاره به سرقت برق توسط دستفروشان این مسیر برای تامین روشنایی، تصریح کرد: شرکت برق به سرعت نسبت به تشکیل پرونده در مرجع قضایی و طرح شکایت و اقدام قانونی برای برخورد با این افراد اقدام کند.

غراوی گفت: مراعات با قانون شکنان و عدم استفاده از ابزار قانونی برای ساماندهی شهرها و روستاها باعث به وجود آمدن این وضعیت می‌شود که امروز مدیران و دستگاه‌ها باید برای رفع این مشکل متحمل زحمات فراوان شوند.

وی تاکید کرد: در گذشته نهایت چادرها و آلاچیق‌های موجود در مسیر به عدد 30 نمی‌رسید اما امروز تعداد آنها به بیش از 80 رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با اشاره به تاکید برخی بر لزوم ساماندهی و انتقال این دستفروشان و آلاچیق‌ها، خاطرنشان کرد: امکان ایجاد فضای دیگر برای انتقال و ساماندهی آنها در مسیر محور روستای زیارت وجود ندارد زیرا اینها به شغل خاصی مشغول نیستند و برخلاف قانون و بدون دارا بودن مجوز از نهادهای مرتبط، اقدام به فروش مواد خوراکی، غذا و توزیع قلیان می‌کنند که هیچکدام از این‌ها پسندیده نیست.

غراوی با انتقاد از شبکه بهداشت استان گفت: چگونه شما به فعالیت مرکزی که دارای مجوز است و اقدام قانونی انجام می‌دهد نظارت می‌کنید اما بر فعالیت این دستفروشان که بدون مجوز مواد غذایی به فروش می‌رسانند هیچ نظارت و برخوردی نمی‌کنید.

وی گفت: دستگاه‌های مذکور مکلف هستند با سرعت نسبت به حل این مشکل با بهره‌گیری از ابزار قانونی اقدام کند و هرچه سریع‌تر این مشکل را تا قبل از فرا رسیدن ایام نوروز حل کنند.

انتهای پیام/40/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول