اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دفاع نخست‌وزیر اردن از گرانی با وجود اعتراضات مردمی

نخست‌وزیر اردن با دفاع از تصمیمات اتخاذ شده درباره گرانی برخی کالاهای اساسی، تأکید کرد که مصلحت کشور را فدای دستیابی به محبوبیت مردمی نخواهد کرد.

دفاع نخست‌وزیر اردن از گرانی با وجود اعتراضات مردمی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارسِ، «هانی الملقی» نخست‌وزیر اردن از تصمیمات اقتصادی دولت دفاع کرد و گفت که این تصمیمات برای حمایت از کشور و شهروندان اتخاذ شده و اگر این تصمیمات اتخاذ نمی‌شد نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی به 100 درصد می‌رسد و این یعنی ورشکستگی.

الملقی افزود که ما مشکلات اقتصادی و سختی‌های شهروندان را درک می‌کنیم اما بایستی همگی صبور باشیم زیرا آن چیزی که از آن حمایت می‌کنیم دولت‌ها نیستند بلکه ما از کشور و وطن خود حمایت می‌کنیم.

طبق گزارش خبرگزاری اردن (پترا)، نخست‌وزیر اردن همچنین تأکید کرد که هرگز مصلحت کشور را فدای دستیابی به محبوبیت مردمی لحظه‌ای نخواهد کرد.

این سخنان الملقی در حالی است که اردن از دو هفته پیش صحنه تظاهرات‌های اعتراض‌آمیز به گرانی و افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی است.

از سوی دیگر «عاطف الطراونه» رئیس مجلس نمایندگان اردن اعلام کرد که بررسی سلب اعتماد از دولت هانی الملقی در دستور کار مجلس قرار گرفته و در جلسه روز یکشنبه آینده مطرح خواهد شد.

اردن به خصوص در پرتو خلف وعده عربستان و امارات برای کمک مالی به این کشور از وضعیت نابسامان اقتصادی رنج می‌برد.

انتهای پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول