اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفیر جدید رژیم‌صهیونیستی در اردن در انتظار تأیید «کابینه»

بعد از چند ماه اختلاف و تنش دیپلماتیک بین رژیم صهیونیستی و اردن، وزارت خارجه این رژیم، گزینه جدید خود برای سفارت را اعلام کرد تا بعد از تأیید کابینه راهی «امان» شود.

سفیر جدید رژیم‌صهیونیستی در اردن در انتظار تأیید «کابینه»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) سفیر جدید خود در اردن را انتخاب و به کابیه معرفی کرد.

«عمیر وایزبراد» دیپلمات کهنه‌کار اسرائیلی که هم‌اکنون ریاست دفتر خاورمیانه در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد، به عنوان سفیر جدید تل‌آویو در عمان انتخاب شده است.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»‌ انتخاب وایزبراد از سوی وزارت خارجه برای تصدی مسئولیت سفارت در اردن، باید توسط کابینه اسرائیل نیز تایید شود.

در واکنش به این خبر، یک منبع اردنی که نامش فاش نشد، به شبکه خبری الجزیره اعلام کرد که دولت هنوز «هیچ چیز رسمی در خصوص تعیین سفیر جدید» از رژیم صهیونیستی دریافت نکرده است.

در جولای 2017 و درپی کشته شدن دو جوان اردنی به وسیله یکی از نگهبانان سفارتخانه اسرائیل در عمان، سفیر این رژیم و تمام کارکنان سفارتخانه به تل‌آویو بازگشتند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در آن زمان مدعی شد که یک شهروند اردنی به عنوان نجار مشغول تعمیرات ساختمان سفارتخانه بوده و سپس با پیچ‌گوشتی به نگهبان ساختمان حمله کرده بود. نگهبان نیز برای دفاع از خود اقدام به شلیک کرده است.

پس از بازگشت سفیر و کادر سفارتخانه به تل‌آویو، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن دیدار با آنها، از اقدام ضارب تقدیر و تشکر کرد.

این مسئله اختلافات دیپلماتیک شدید بین عمان و تل‌آویو را درپی داشت. شهروندان اردنی نیز با برگزاری تظاهرات گسترده در مقابل سفارتخانه این رژیم، خواستار قطع روابط شدند.

رژیم صهیونیستی اما در ماه ژانویه از دولت اردن به سبب آن حادثه قویاً عذرخواهی کرده و گفت سفیر خود را برای از سر گرفتن کامل فعالیت‌های دیپلماتیک به عمان بازمی‌گرداند.

بعد از این عذرخواهی، «عبدالله دوم» پادشان اردن بازگشایی سفارتخانه اسرائیل را به تعیین سفیر جدید مشروط کرد. مسئله‌ای که تل‌آویو آن را پذیرفته و اجرا کرد.

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول