اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نیروهای امنیتی اردن تظاهرات مردمی را سرکوب کردند

نیروهای امنیتی اردن دیشب تظاهرات مردمی در اعتراض به گرانی در غرب پایتخت این کشور را سرکوب کردند.

نیروهای امنیتی اردن تظاهرات مردمی را سرکوب کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع امنیتی اردن گفت که مردم این کشور در شهر السلط واقع در غرب امان پایتخت اردن تظاهرات کردند که با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

یکی از اهالی شهر السلط نیز در این باره گفت که دیشب منطقه تجاری شهر السلط شاهد تظاهرات اعتراض‌آمیز به افزایش قیمت‌ها بود که به خشونت نیز کشیده شد.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، «جمال قموه» عضو مجلس نمایندگان اردن از شهر السلط نیز تصریح کرد که این تظاهرات واکنش مستقیم مردم به افزایش مالیات‌ها و حذف یارانه نان است.

قموه افزود که من این تظاهرات مردمی را پیگیری می‌کردم و مردمی که در این تظاهرات شرکت داشتند شعارهایی در خصوص درد و رنج ملت و اینکه ملت با مشکلات شدید اقتصادی و عدم توانایی برای اداره زندگی مواجه هستند، سر می‌دادند و البته برخی افراد نیز دست به آشوب و اغتشاش زدند.

این نماینده پارلمان اشاره کرد که تظاهرات‌های مردمی ادامه خواهد داشت و این پیامی به دولت اردن و عبدالله دوم شاه اردن است.

در پرتو افزایش قیمت مالیات‌ها و تحمیل مالیات‌های جدید و افزایش 100 درصدی قیمت نان طی یک هفته گذشته، اردن شاهد خشم و خروش مردمی است.

انتهای پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول