اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

لیبی: جامعه جهانی تصمیمات قاطعی علیه کارشکنان توافق سیاسی اتخاذ کند

رئیس شورای ریاستی لیبی تأکید کرد که عدم پایبندی برخی طرف‌ها به توافقات صورت گرفته، باعث آشفتگی صحنه سیاسی لیبی شده که نیازمند اتخاذ مواضع قاطع جامعه جهانی است.

لیبی: جامعه جهانی تصمیمات قاطعی علیه کارشکنان توافق سیاسی اتخاذ کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فایز السراج» رئیس شورای ریاستی لیبی امروز شنبه میزبان «انجلینو الفانو» وزیر خارجه ایتالیا بود.

السراج در این دیدار گفت که با برگزاری انتخابات می‌توان به بحران در کشور پایان داده و منازعه سیاسی نیز به صورت مسالمت‌آمیز و مطابق با اراده شهروندان حل‌وفصل شود.

الفانو نیز به نوبه خود بر حمایت کشور از توافقات صورت گرفته در لیبی و نیز تلاش برای ایجاد اتحاد و تحقق امنیت و ثبات در این کشور تأکید کرد.

وی افزود: ایتالیا از تلاش‌های «غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل در لیبی حمایت می‌کند و امیدوار است که این تلاش‌ها به برگزاری انتخابات منتهی شود.

خبرگزاری آلمان نیز گزارش داد که کنفرانس خبری مشترک بین وزیر خارجه ایتالیا و «محمد سیاله» همتای لیبیایی وی برگزار شد.

سیاله در این کنفرانس خبری اظهار داشت که هدف از سفر الفانو به لیبی تأکید بر این مسئله است که هیچ راه‌حل نظامی برای بحران لیبی وجود ندارد بلکه تنها راه‌حل آن سیاسی با اتکاء به تلاش‌های سازمان ملل و فرستاده آن در لیبی است و بایستی آمادگی فنی و سیاسی برای انتخابات آینده انجام شود.

ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نیروهای وابسته به مجلس نمایندگان طبرق اخیرا اعلام کرد که توافقنامه سیاسی الصخیرات به پایان رسیده و شورای ریاستی لیبی به رهبری فایز السراج نیز دیگر صلاحیت ندارد.

انتهای پیام/ح

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول