اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تأکید همسایگان لیبی بر پایبندی به توافق سیاسی برای حل بحران

وزرای خارجه سه کشور تونس، الجزایر و مصر در نشستی در تونس بر پایبندی به توافقنامه سیاسی به عنوان راه‌حل بحران لیبی تأکید کردند.

تأکید همسایگان لیبی بر پایبندی به توافق سیاسی برای حل بحران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خمیس الجهیناوی» وزیر خارجه تونس، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر و «عبدالقادر مساهل» وزیر خارجه الجزایر دیشب نشستی را در تونس برگزار کردند.

این چهارمین نشست هماهنگی سه کشور برای حمایت از روند سازش فراگیر در لیبی بود و طرفین در این نشست بیانیه‌ای صادر و بر اولویت قرار دادن گفت‌وگو و آشتی ملی مردم لیبی و تلاش برای پایان دادن به مرحله انتقالی در این کشور تأکید کردند.

به نوشته روزنامه القدس‌العربی، وزرای خارجه سه کشور یاد شده همچنین مخالفت خود با هر گونه دخالت خارجی در لیبی و تمامی اشکال تنش‌های داخلی و یا تلاش هر طرفی برای تضعیف روند سیاسی در لیبی را اعلام کردند.

در این بیانیه تأکید شده است که هر گونه راه‌حلی باید سیاسی و ناشی از اراده ملت لیبی باشد.

وزرای خارجه این سه کشور همچنین اهمیت اتحاد همه موسسات ملی لیبی از جمله ارتش را مورد تأکید قرار دادند.

این در حالی است که ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای وابسته به مجلس نمایندگان در طبرق دیشب پایان توافقنامه الصخیرات را اعلام کرد.

حفتر تأکید کرد که شورای ریاستی دولت وفاق ملی به رهبری «فایز السراج» نیز که حاصل توافقنامه الصخیرات است، صلاحیت خود را از دست داد.

توافق الصخیرات با حمایت آمریکا و اروپا در 17 دسامبر 2015 در منطقه الصخیرات مراکش منعقد شد و مطابق این توافق، نیروها و احزاب سیاسی لیبی بر سر تشکیل دولت وفاق ملی لیبی به توافق رسیدند.

انتهای پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول