اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

برای رسیدن به روسیه 23 کیلوگرم وزن کم کرد

قلی‌پور: تصمیمی برای خداحافظی از دنیای قهرمانی ندارم/ حریف رومانی ناجوانمردانه مبارزه کرد، اما شکست خورد

دارنده ۶ مدال طلای مسابقات جهانی ووشو گفت: تصمیم برای خداحافظی از تیم ملی را ندارم و می‌خواهم با کسب مدال طلای مسابقات جهانی دوره بعدی با دنیای قهرمانی وداع کنم.

قلی‌پور: تصمیمی برای خداحافظی از دنیای قهرمانی ندارم/ حریف رومانی ناجوانمردانه مبارزه کرد، اما شکست خورد

حمیدرضا قلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پس از کسب ششمین مدال مسابقات جهانی ووشو اظهارداشت: سال گذشته رباط صلیبی پای راست من پاره شد و به همین دلیل برای حضور در مسابقات جهانی تصمیم گرفتم تحت عمل جراحی قرار بگیرم تا با سلامت کامل در مسابقات جهانی روسیه حضور پیدا کنم. بعد از جراحی زانوی پای من اردوهای تیم ملی شروع شد و به همین دلیل کادر فنی تیم ملی یک فورجه‌ای را برای من در نظر گرفتند تا بتوانم یک مقدار با آمادگی نسبی در انتخابی تیم ملی شرکت کنم، خوشبختانه بدون هیچ اتفاقی در انتخابی تیم ملی حضور پیدا کردم و فیکس سنگین‌وزن تیم ملی شدم و به بچه‌های تیم ملی در اردوها اضافه شدم، اما قبل از انتخابی تیم ملی تمرینات من متفاوت بود.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: واقعیت این است که در اردوها بیشتر از ملی‌پوشان دیگر تمرین می‌کردم در واقع تمرین‌های من سنگین‌تر از بچه‌های دیگر در اردو بود. برنامه‌های تمرینی حسین اوجاقی و منصور نوروزی که برای من در نظر گرفته بودند متفاوت‌تر بود. به هر حال بعد از پارگی رباط صلیبی ۳۱ کیلوگرم اضافه وزن پیدا کرده بودم چون باید درصد چربی‌های من پایین می‌آمد ناچار بودم تمرینات سنگینی را انجام دهم تا وزنم کم شود. هرچند که باید در سنگین‌وزن اضافه وزن داشته باشی، اما باید درصد چربی‌هایم کم می‌شد به همین دلیل حدوداً ۲۳ کیلوگرم در عرض ۳ ماه وزن کم کردم. خب واقعاً شرایط برای من خیلی سخت بود. آسیب‌دیدگی زانوی من خوب شده بود، اما با انگیزه‌ای که برای کسب مدال داشتم تمرینات سنگینی را در نظر گرفتم و رو به جلو رفتم. مربیان تیم ملی هم تأکید می‌کردند که با توجه به تمرین‌هایی که دارم شرایطم بهتر از نفرات دیگر است البته خودم هم حس می‌کردم نسبت به ۲ سال گذشته که به مسابقات جهانی اعزام شدم آماده‌تر بودم. 

دارنده ۴ مدال طلا و ۲ نقره مسابقات جهانی ووشو در مورد قرعه سختی که در این دوره از رقابت‌ها داشت، گفت: انصافاً قرعه سختی به من خورده بود مخصوصاً در نیمه نهایی من با ووشو کار رومانی قهرمان رشته کی وان دنیا مبارزه کردم. وقتی که بازی را از او جلو افتاده بودم او به دلیل اینکه نمی‌توانست بر من غلبه کند ناجوانمردانه ضربه‌هایی را به زانوی مصدوم من وارد می‌کرد، او را شکست دادم اما ضربه‌های او باعث شد در فینال کیفیت مبارزاتم پایین بیاید. واقعاً او ناجوانمردانه مبارزه کرد، اما شکست خورد.  

کاپیتان تیم ملی ووشو در مورد مبارزه‌ای که با حریف سرسخت چینی خود در فینال مسابقات داشت، گفت: با توجه به آسیب‌دیدگی‌ای که حریف رومانیایی برای من به وجود آورد در فینال مقابل حریف چینی واقعاً کیفیت مبارزاتم پایین آمده بود، حریف چینی من جدا از اینکه حریف خوبی بود ۳۳ کیلوگرم هم نسبت به من سنگین‌تر بود البته ناگفته نماند تمام حریفان من در این مسابقات حداقل ۲۰ کیلوگرم از من سنگین‌تر بودند، اما در فینال شرایط وزن حریفم و مصدومیت زانویی که برایم به وجود آمده بود باعث شد نتوانم نتیجه کسب کنم. البته با توجه به عملکرد دست و پایم امتیازهای خوبی را از حریفم گرفتم، اما حریف چینی خیلی خوب بود و برای فنون درگیری و زمین زدن روی من خیلی فشار وارد می‌کرد. با توجه به شرایط مصدومیت زانو و دردی که داشتم تحمل آن فشارها برای من واقعاً سخت بود، اما من با تمام این مسائل امتیازهای خوبی از او به خاطر مبارزات دست و پا گرفتم و در راند اول با اختلاف خیلی کم بازی را واگذار کردم. در راند دوم هم ۲ بار از زمین بیرون افتادم. 

قلی‌پور در ادامه صحبت‌های خود در مورد اینکه از عملکرد خودش در مسابقات جهانی راضی است، گفت: خیالم از خودم راحت است، به هیچ عنوان کم‌فروشی نکردم، هرچه در توان داشتم را گذاشتم، اما واقعیت امر این بود که با توجه به شرایط تفاوت وزن بین من و حریفم دیگر نمی‌توانستم بهتر از آن کار کنم و در پایان هم آن اتفاق رخ داد و به مدال نقره مسابقات جهانی دست یافتم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا طی چند روز گذشته سکوت کردی و در مورد مسابقات و اتفاقی که برای تو رخ داد مصاحبه‌ای انجام ندادی، گفت: طی این چند روزی که به ایران برگشتیم واقعاً به آرامش نیاز داشتم تا به خودم برگردم، واقعاً در زندگی به این اندازه ناراحت نشده بودم، این چند روز سکوت برای من واقعاً نیاز بود و برای رسیدن به آرامش به این سکوت حیاتی نیاز داشتم. شاید اگر در مسابقات جهانی مدال طلا کسب می‌کردم با پنجمین مدال طلا از دنیای قهرمانی خداحافظی می‌کردم، اما در حال حاضر پس از استراحتی که داشتم به این نتیجه رسیدم که باید دوباره افتخار آفرینی کنم و پس از کسب مدال طلا از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم، برنامه‌ریزی کردم و تصمیم گرفته‌ام تا منسجم‌تر از گذشته تلاش کنم و در مسابقات جهانی بعدی خوش‌رنگ‌ترین مدال را کسب کنم، در حال حاضر هم به هیچ عنوان تصمیم به خداحافظی از دنیای قهرمانی ندارم. 

وی در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد: از مسئولان فدراسیون به خاطر فرصتی که در انتخابی‌ها به من دادند تشکر می‌کنم، از کادر فنی تیم ملی تشکر می‌کنم، اوجاقی مثل یک برادر کنار من بود و از لحاظ روحی، روانی و تکنیکی خیلی به من کمک کرد، از منصور نوروزی هم به خاطر برنامه‌های بدنسازی خوبی که در این مدت برای من داشت، تشکر می‌کنم. او واقعاً برنامه‌های خیلی خوبی را به من ارائه کرد و از زحمات او تشکر می‌کنم، از همسرم که در این مدت واقعاً آرامش روحی و روانی خوبی را برای من حاکم کرده بود تشکر می‌کنم و او در کسب ششمین مدال مسابقات جهانی من سهم بسیار زیادی داشت.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول