اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی:

سالانه 45 هزار مددجو زیر پوشش خدمات اشتغال بهزیستی قرار می‌گیرند

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی گفت: سالانه 45 هزار نفر از مددجویان زیر پوشش خدمات اشتغال بهزیستی قرار می‌گیرند.

سالانه 45 هزار مددجو زیر پوشش خدمات اشتغال بهزیستی قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهناز کاشی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وظیفه سازمان بهزیستی ارائه راهبرد برای تسهیل‌گری اشتغال جامعه هدف این سازمان بوده و به هیچ وجه ایجاد کننده اشتغال نیست.
وی با اشاره به توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی عنوان کرد: جامعه هدف بهزیستی شامل زنان سرپرست خانوار، زنان در معرض آسیب، فرزندان زنان سرپرست خانوار، ارائه خدمات به معتادان بهبود یافته، افراد داری ایدز و افراد دارای هپاتیت و در بخش توانبخشی شامل افراد دارای معلولیت می‌شود.
رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه بهزیستی به عنوان یک واحد پشتیبانی برای جامعه هدف خود مشغول به فعالیت است، عنوان کرد: همه ساله بودجه‌هایی در این زمینه پیش‌بینی می‌شود ولی به اندازه نیاز این جامعه نیست.
کاشی خاطرنشان کرد: منابع اعتباری انقباضی بوده و به هیچ وجه هماهنگی با نیاز این سازمان نداشته و به همین دلیل بیش از پیش بر کمک‌های مردمی تاکید می‌شود.
وی مشوق‌های بیمه‌ای، ارتقای کارایی معلولان و تسهیلات و وام‌های اشتغال را از جمله طرح‌های پیش‌بینی شده برای اشتغال مددجویان برشمرد و افزود: این تسهیلات به دو صورت کارفرمایی و خود اشتغالی ارائه می‌شود.
رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی توانایی و نیازهای فردی افراد را شناسایی و نیازهای اولیه آنان را رفع می‌کند، عنوان کرد: پس از این مراحل نسبت به آموزش شغلی مددجویان مبادرت می‌شود.
کاشی خاطر نشان کرد: آموزش مهارت 10 گانه زندگی، مهارت کسب و کار و مهارت شغلی به معلولان ارائه می‌شود و افراد براساس توانایی و مهارت خود به کارفرمایان معرفی می‌شوند.
وی تاکید کرد: افراد باید حتما دوره آمادگی شغلی را گذرانده باشند تا ارائه تسهیلات اشتغال در بین مددجویان موجب ایجاد مددجوی بدهکار نشود.
رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه بهزیستی سهم بیمه کارفرمایانی که تمایل به جذب نیرو از جامعه هدف داشته باشند به مدت پنج سال پرداخت می‌کند، افزود: چنانچه فرد علاقه‌ای برای ادامه فعالیت در شرکت نداشته باشد فرد جایگزین به کارفرما معرفی می‌شود.
کاشی خاطر نشان کرد: به کارفرمایان علاقه‌مند به جذب نیرو از جامعه هدف بهزیستی از طریق منابع تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان پرداخت می‌شود و این تسهیلات مشروط به اشتغال فرد به مدت یک سال است.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات از صندوق توسعه ملی در مناطق محروم و روستایی عنوان کرد: این اعتبارات به صورت اعتبارات ثابت و در گردش به افراد و کارفرمایان پرداخت می‌شود.
رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی با بیان اینکه تسهیلات صندوق توسعه ملی در دو بخش کشاورزی و صنعت و معدن قابل پرداخت است، افزود: این اعتبارات از 200 میلیون تا یک میلیارد تومان قابل پرداخت است.
کاشی با اشاره به اینکه بهزیستی یک سازمان و دستگاه توانمند ساز است، عنوان کرد: بهزیستی وظیفه دارد سالانه 45 هزار نفر از مددجویان بهزیستی را زیر پوشش خدمات اشتغال خود قرار دارد.
وی افزود: بر اساس آمار سال‌های گذشته 50 درصد این افراد را معلولان به خود اختصاص می‌دهند و بهزیستی کشور در سنوات گذشته به سطح مورد نظر خود رسیده است.
رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی افزود: با توجه به عدم وجود امنیت شغلی در جامعه به صورت فراگیر سالانه 20 درصد آمارهای اشتغال در جامعه هدف بهزیستی ریزش دارند.
کاشی خاطر نشان کرد: در پیش‌بینی بودجه در زمینه اشتغال مددجویان بهزیستی رشد وجود دارد ولی هنوز نیاز سازمانی را تامین نمی‌کند.
وی با اشاره به قانون جذب 3 درصدی معلولان در استخدامی‌های کشور تصریح کرد: همه دستگاه‌ها موظف هستند 3 درصد از جذب نیروی استخدام خود را به قشر تحصیل کرده جامعه هدف بهزیستی اختصاص دهند.
رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه بسیاری از معلولانی که حد نصاب را دریافت می‌کنند در مصاحبه پزشکی رد می‌شوند، افزود: سازمان بهزیستی به عنوان ذینفعان جامعه هدف خود در تلاش برای حل این مشکل و ایجاد همخوانی بین معلولان و نوع شغل خود دارد تا تطبیق شغل و شاغل اتفاق بیفتد.
کاشی خاطر نشان کرد: در سال گذشته از محل قانون جذب 3 درصدی معلولان 240 نفر در دستگاه‌های مختلف جذب شدند.
انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول