اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

بی‌توجهی مسئولان به واردات بی‌رویه

چین بازار چسب زخم ایران را تسخیر کرد/ واردات ۱۷۹ تن چسب زخم در ۴ ماه اول سال+جدول

۶۰ درصد واردات چسب زخم کشور در سال جاری از مبدا چین بوده و پس از آن کشورهای امارات و ژاپن در رتبه بعدی صادرات چسب زخم به ایران قرار دارند.

چین بازار چسب زخم ایران را تسخیر کرد/ واردات ۱۷۹ تن چسب زخم در ۴ ماه اول سال+جدول

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس به نقل از مشرق، در ادامه روند غیرمنطقی واردات کالاهای دارای تولید مشابه داخل، آمارهای گمرک نشان می‌دهد در 4 ماه اول سال جاری 179 تن چسب زخم به ارزش 29٬888٬144٬029 ریال معادل 921٬029 دلار وارد کشور شده است.

60 درصد واردات چسب زخم کشور در سال جاری از مبدا چین بوده و پس از آن کشورهای امارات و ژاپن در رتبه بعدی صادرات چسب زخم به ایران قرار دارند.

ایتالیا، تایوان، ترکیه و جمهوری چک سایر صادرکنندگان چسب زخم به ایران در سال 1396 بوده‌اند.

ادامه واردات چسب زخم به کشور در حالی است که تولید این کالای بهداشتی، پیچیدگی و فناوری خاص و بالایی ندارد و تولیدکنندگان داخلی انواع مرغوب آن را تولید می‌کنند. اما مشخص نیست پای منافع چه افرادی در میان است که دولت جلوی واردات این کالا را نمی‌گیرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکنون بارها تذکر داده‌اند که کالاهای دارای تولید مشابه تولید داخل،‌ مطلقا نباید وارد شود چون به تولید و اشتغال داخلی ضربه می‌زند. با این وجود، مسئولان دولتی عزمی برای مدیریت واردات کالاهایی که در کشورمان ظرفیت تولید بالایی داریم، ندارند.

علاوه بر این در 4 ماه اول سال جاری،د 127 تن انواع لوازم زخم‌بندی،  باندهای ساده، استریل، گاز وازلینه، باندگچی و زیرگچی و ... به ارزش 101484452213 ریال معادل 3126272 دلار وارد کشور شده است.

 

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول