اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کرمان

با حضور معاون وزیر نیرو صورت گرفت

افتتاح پست 400 کیلو ولت برق ارگ بم

با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، پست 400 کیلو ولت ارگ بم و خطوط انتقال آن افتتاح شد.

افتتاح پست 400 کیلو ولت برق ارگ بم

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح پست 400 کیلو ولت ارگ بم و خطوط انتقال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح پست 400 ولت ارگ بم هستیم که تلاشی پنج ساله برای احداث آن به‌کار رفته و 100 میلیارد تومان هزینه شده است و امیدواریم این خدمت  زمینه‌ساز اشتغالزایی و توسعه منطقه شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت این پست برق 200 مگاوات است که با تکمیل آن به 400 مگاوات ارتقا خواهد یافت و وظیفه تامین بخشی از شهر بم را دارد، ادامه داد: این پست از طریق خط 400 کیلو ولت به نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان وصل شده که برای احداث آن بیش از 400 میلیارد تومان هزینه شده است.

فلاحتیان با اشاره به تامین اعتبار 5 میلیارد تومانی فیدر پست ارگ بم خاطرنشان کرد: تا پایان آبان‌ماه با راه‌اندازی پست سه بم مشکل تمام منطقه رفع می‌شود و در واقع با انجام این دو ادامه ما تا 30 سال آینده مشکل نخواهیم داشت.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه در ارتباط با رفع افت ولتاژ برق در شرق کرمان به ویژه شهرستان ریگان بررسی می‌کنیم تا مشکل رفع شود، افزود: در استان کرمان یک‌میلیارد کیلو وات ساعت برق مصرف می‌شود که درآمدی حدود 43 میلیارد تومان دارد در حالی‌که هزینه تامین این برق به میزان 110 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های برق، بخش خصوصی حساب می‌شوند که این درآمد آنها نسیت به هزینه‌کرد بسیار کم است، بیان داشت: ما از سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم تا از زیرساخت‌های موحود استفاده کنند تا به ایحاد اشتغال بینجامد. 

فلاحتیان افزود: صبح فردا با حضور وزیر نیرو شاهد افتتاح نیروگاه 20 مگاواتی کرمان با 100 میلیارد تومان، پست 400 کیلو ولت بهرمان با 25 میلیارد تومان و کلنگ‌زنی نیروگاه 500 مگاواتی زرند با یک‌هزار و 200 میلیارد تومان خواهیم بود و  وزارت نیرو سرمایه‌گذاری سنگینی در زمینه زیرساخت‌های استان کرمان داشته و بسیاری از طرح‌ها در سه سال گذشته انجام شده است.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه به‌زودی نیروگاه‌های 500 مگاواتی سیرجان و گل‌گهر احداث خواهند شد، عنوان کرد: در استان کرمان با توجه به تولید 300 مگاوات برق مازاد ما شاهد صادر کردن برق به استان سیستان و بلوچستان هستیم.

انتهای پیام/80035/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول