اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

رئیس خانه کشاورز گلستان بیان کرد

ثبت اطلاعات 4هزار و 600 کشاورز گلستانی در سامانه بورس/ پرهیز کشاورزان از برداشت زودهنگام گندم

رئیس خانه کشاورز استان گلستان گفت: اطلاعات 4 هزار و 600 کشاورز گلستانی در سامانه بورس به منظور خرید تضمینی محصولاتی از جمله جو ثبت شده است.

ثبت اطلاعات 4هزار و 600 کشاورز گلستانی در سامانه بورس/ پرهیز کشاورزان از برداشت زودهنگام گندم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیقلی ایمانی بعداز ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: در سنوات گذشته یکی از دغدغه‎های کشاورزان جوکار گلستانی پرداخت بها بود در واقع کشاورزان تا پنج ماه بعد از تحویل جو، پول خود را دریافت می‎کردند از این‌رو همواره این نگرانی وجود داشت که دلالان به این عرصه ورود پیدا کرده و جو را به قیمتی ارزان‌تر از کشاورز بخرند.

وی تصریح کرد: بر اساس ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی، کشاورزان جوکار باید در سامانه بورس نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند که این امر حرکت خوبی برای کوتاهی دست واسطه‎ها محسوب می‎شود.

رئیس خانه کشاورز گلستان ادامه داد: 4 هزار و 600 کشاورز گلستانی اظلاعات خود را در سامانه بورس ثبت کرده‎اند، امسال محصول جو وارد بورس شد بخشی از این محصول که در بورس فروش می‎رود به حساب کشاورزان واریز و مابقی توسط دولت تخت عنوان یارانه به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

ایمانی در ادامه به برداشت زودهنگام گندم توسط برخی از کشاورزان اشاره کرد و افزود: از آنجایی که سازمان جهاد کشاورزی تاریخ خرید گندم را 10 خرداد ماه اعلام کرده بود بعضی از کشاورزان قبل از رسیدن و خشک شدن گندم اقدام به برداشت این محصول کردند.

وی خاطرنشان کرد: در استان گلستان گندم با 14 درصد رطوبت نیز خریداری می‎شود اما به این محصول اُفت زده می‎شود بنابراین از کشاورزان خواهش می‌کنیم زمان برداشت محصول با مراکز سازمان جهاد در ارتباط باشند و زمانی که گندم کاملأ خشک شد نسبت به برداشت آن اقدام کنند.

ایمانی بیان کرد: خواهش من از مسؤلان این است پراکنش مراکز خرید طوری باشد که کشاورز مجبور نباشد برای رسیدن به مراکز خرید و تحویل محصول کیلومترها مسافت را طی کند، همچنین پلیس راه نیز در زمان برداشت محصول با کشاورزان همراهی لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/30/83017

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول