اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

از رضایی درخواست می‌کنم هر چه زودتر به اردوهای تیم ملی بیاید

مشتاقی: نوربخش و علیاری دور از انتظار کشتی گرفتند/ آینده کشتی فرنگی متعلق به گرایی است

عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی گفت: نوربخش و علیاری واقعاً دور از انتظار کشتی گرفتند و عملکرد آنها با این همه تجربه به هیچ عنوان برای ما قابل قبول نیست.

مشتاقی: نوربخش و علیاری دور از انتظار کشتی گرفتند/ آینده کشتی فرنگی متعلق به گرایی است

بهرام مشتاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره عملکرد فرنگی‌کاران در بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: سطح مسابقات در سطح قابل قبولی بود؛ شاید از نظر کمی تعداد نفرات پایین بود، اما حضور قهرمانان و کشتی‌گیران عنوان‌دار چشم‌گیر بود. حضور در این مسابقات از نظر فنی به نفع کشتی ما بود و با این نتایج به موفقیت در مسابقات جهانی فرانسه، بازی‌های آسیایی و المپیک 2020 امیدوار شدیم.

وی ادامه داد: البته در یکی، دو وزن به هیچ عنوان خوب نبودیم؛ نوربخش و علیاری واقعاً دور از انتظار کشتی گرفتند. عملکرد نوربخش با این همه تجربه به هیچ عنوان برای ما قابل قبول نیست و بعد از ارائه گزارش کادر فنی باید بررسی کنیم که دلیل این علمکرد بد چه بوده است.

عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: در شورای فنی وقتی ترکیب تیم‌ها را انتخاب می‌کردیم 2 مدال طلا برای وزن 98 کیلوگرم در آسیا و آذربایجان کنار گذاشته بودیم. اطمینان داشتم که علیاری باید طلا می‌گرفت، از طرفی حریف نامداری هم در گروه او نبود، اما با وجود اینکه می‌دانم قابلیت‌های بالایی دارد، اما بسیار بد بود.

وی افزود: امیدوارم این صحبت‌های ما تلنگری برای این نفرات باشد، چون می‌دانیم چه قابلیت‌هایی دارند. اگر از کشتی‌گیری انتقاد می‌کنیم برای پیشرفت او است، علیاری هم باید روبه‌جلو حرکت کند. او کشتی‌گیر کم‌تجربه‌ای نیست و حضور در مسابقات متعدد را در کارنامه دارد، اما برای کسی که مدعی جانشینی قهرمانی المپیک است، چنین عملکردی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

مشتاقی با اشاره به درخشش قادریان در این مسابقات گفت: بعد از مسابقات جهانی از قادریان انتقاد کردیم و به او تلنگر زدیم. همه دیدیم که چه کشتی‌های خوبی را در جام جهانی و بازی‌های کشورهای اسلامی به نمایش گذاشت. در کنار او رامین طاهری را داریم که رقابت در وزن 80 کیلوگرم را بسیار جذاب و دیدنی می‌کند.

وی درباره عملکرد گرایی گفت: آینده متعلق به گرایی است؛ او باید مراقب خودش باشد. شورای فنی و فدراسیون کشتی هم دورادور بر عملکردش نظارت دارد؛ بدون شک گرایی یک از ستارگان کشتی فرنگی خواهد بود. او مقابل حریف آذربایجانی که از کشتی‌گیران مطرح جهان و المپیک فوق‌العاده ظاهر شد و با وجود آسیب‌دیدگی قهرمان شد.

عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی درباره عملکرد نمایندگان وزن 75 کیلوگرم در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: روی پشتام و گرمسیری حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم. متأسفانه بی‌نظمی برخی‌ها باعث شد تا پشتام تمرکز لازم را نداشته باشد و لطمه بخورد، اما ما به آینده این کشتی‌گیر نیز امیدوار هستیم.

مشتاقی درباره زیدوند گفت: او بسیار بد بود و چندین سال است که درجا می‌زند. زیدوند برای کشتی گرفتن در وزن قانونی مشکل دارد و باید فکری به حال خودش کند. او کشتی‌گیر باتجربه‌ای است و میادین زیادی دیده، اما 4 سال است که درجا می‌زند. نفرات خوبی را داریم که اگر دیر بجنبد، جای او را خواهند گرفت.

وی درباره درخواست قاسم رضایی برای حضور در مرحله انتخابی تیم ملی گفت: رضایی با توجه به کسب مدال در المپیک مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی را دارد، اما با توجه به اینکه وزنش بالا رفته می‌خواهد در سنگین‌وزن کشتی بگیرد. با توجه به شرایط و تجربه‌ای که رضایی دارد او تا 2 - 3 سال آینده نیز می‌تواند برای تیم ملی مثمر ثمر باشد.

عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی خاطر نشان کرد: از او درخواست می‌کنم هرچه زودتر در اردوها حضور پیدا کند و تمریناتش را شروع کند. رضایی شاید نتواند به مسابقات جهانی فرانسه برسد، اما حتماً می‌تواند در بازی‌های آسیایی به تیم ملی کمک کند، از طرفی حضور او در اردوها به سایر فرنگی‌کاران سنگین‌وزن انگیزه می‌دهد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول