اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی ناجا خبر داد

کاهش 10 درصدی جانباختگان در نوروز 96/ طرح‌های ویژه پلیس راهور در آستانه انتخابات

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به طرح‌های ویژه پلیس راهور در آستانه انتخابات، گفت: طرح‌های مخصوص محل اخذ آراء و ستادهای نظارت بر انتخابات به منظور تسهیل در رفت و آمد و ایجاد امنیت به همه استان‌ها ابلاغ شد.

کاهش 10 درصدی جانباختگان در نوروز 96/ طرح‌های ویژه پلیس راهور در آستانه انتخابات

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در ادامه اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سال 96، به تعامل پلیس با همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی در بخش‌های عملیاتی، پیشگیری از وقوع تصادفات، اجرای قوانین و مقررات، اطلاع‌رسانی و ارتقای فرهنگ ترافیک در سال 95 پرداخت و اظهار داشت: همه اقدامات منجر شد تا 654 نفر نسبت به سال 94 کمتر جان خود را در حوادث رانندگی از دست بدهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی  تصریح کرد: علی‌رغم اینکه شاهد افزایش خودروها و موتور سیکلت‌ جدید بودیم و بیش از 2 میلیون وسیله نقلیه در سال 95 شماره‌گذاری شد خوشبختانه شاهد کاهش این تعداد جانباخته بوده‌ایم که نشان از رعایت قوانین و مقررات توسط مردم بوده است.

وی تصریح کرد: حدود 24 درصد کسانی که جان خود را از دست داده‌اند موتورسیکلت سوار بوده‌اند و 22 درصد هم عابرین پیاده؛ 51 درصد آنها در محدوده سنی 21 تا 50 سال بوده‌اند و همچنین 22 درصد این آمار زنان و مابقی مردان بوده‌اند.

سردار مهری به اجرای طرح نوروزی سال 96 که از 25 اسفند 95 تا 15 فروردین 96 در کشور اجرا شد پرداخت و گفت: در نوروز 96 نیز نسبت به نوروز 95، 10 درصد کاهش جانباخته داشته‌ایم.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی کشور به برنامه‌های این پلیس در سال 96 پرداخت و اظهار داشت: پیشگیری از وقوع تصادفات فوتی و جرحی، ارتقای فرهنگ ترافیک، بهره‌گیری از فناوری جدید برای کنترل رفتار رانندگان پرخطر از جمله برنامه‌های این پلیس است.

وی به برنامه‌ریزی و تمهیدات پلیس راهور کشور در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و همچنین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره و بیان داشت: در سراسر کشور، نیروی انتظامی هم در بعد ترافیکی و هم در بعد انتظامی طرح‌های خود را پیش‌بینی کرده است.

سردار مهری گفت: همکاران ما در راهنمایی و رانندگی، طرح‌های ویژه انتخابات را به همه استان‌ها ابلاغ کردند؛ طرح‌های مخصوص محل اخذ آرا و ستادهای نظارت بر انتخابات و مجریان نظارت بر انتخابات را در برنامه پیش‌بنیی کرده‌ایم و ان‌شاءالله بتوانیم با تسهیل در رفت و آمد و با امنیت و آرامش کامل شاهد انتخابات پرشوری باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، اعلام کرد: تأکید پلیس بر این است که مردم عزیز با مشارکت خود باعث اقتدار و پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند و امیدواریم بتوانیم وظیفه خود را در این موضوع خطیر اجرایی و عملیاتی کنیم.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول