اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ابتکار:

ایران بهترین منطقه برای احداث نیروگاه خورشیدی است/ لزوم تولید تکنولوژی مورد نیاز نیروگاه خورشیدی در داخل

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه ایران براساس برآوردهای جهانی از بهترین کشورهای دنیا برای احداث نیروگاه خورشیدی است، گفت: باید به سمتی برویم که تکنولوژی مورد نیاز نیروگاه خورشیدی در داخل کشور تولید شود.

ایران بهترین منطقه برای احداث نیروگاه خورشیدی است/ لزوم تولید تکنولوژی مورد نیاز نیروگاه خورشیدی در داخل

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان معصومه ابتکار؛ رئیس سازمان محیط زیست صبح امروز از نیروگاه هفت مگاواتی خورشیدی در مزرعه احیایی همدان بازدید کرد.

وی در این بازدید با بیان اینکه صرفه‌جویی در مصرف سوخت منجر به کاهش آلودگی هوا و کاهش گازهای گلخانه‌ای است، اظهار کرد: علت سرمایه‌گذاری خارجی عمدتاً مشارکت در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است به خصوص که اکنون توافق پاریس اهمیت زیادی دارد تا همراه جامعه جهانی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای تلاش کنیم.

ابتکار با اشاره به اینکه این نیروگاه خورشیدی 20 سال عمر مفید دارد، افزود: باید شرایطی را در نظر گرفت تا نیروگاه قابل بازیافت و استفاده مجدد باشد.

وی با بیان اینکه ایران براساس برآوردهای جهانی از بهترین کشورهای دنیا برای احداث نیروگاه خورشیدی است، یادآور شد: به دلایل مختلف که یکی سرمایه‌های انسانی است و دیگری مدیریت، فرصت خوبی برای ایران است تا بتوان تکنولوژی را داخل کشور تولید کرده و از این منبع پاک و پایدار انرژی استفاده کرد.

نیروگاه خورشیدی مورد بازدید با سرمایه‌گذاری آلمانی‌ها در همدان ساخته و هم‌زمان با پنجمین روز از دهه فجر با حضور وزیر نیرو، سفیر آلمان، معاونان استاندار و مدیران استان همدان افتتاح شد.

در دهه فجر دو نیروگاه یکی در مزرعه احیایی در 35 کیلومتری شهر همدان با عنوان «خلیج فارس» با سرمایه‌گذاری شرکت دایسک آلمان و مشارکت یک شرکت ایرانی و دیگری در زمینی به مساحت 10 هکتار در نزدیکی پلیس راه همدان و در مزرعه اسلامی با عنوان «امیرکبیر» افتتاح شد.

با بهره‌برداری از این دو نیروگاه بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور در استان همدان با سرمایه گذاری 8 میلیون یورو به ازای هر نیروگاه و 60 هزار پنل خورشیدی در این دو نیروگاه در مدار قرار گرفت.

انتهای پیام/89045/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول