اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

7 کشور از اعضای جامعه همسود، مانور دفاع هوایی مشترک برگزار کردند

7 کشور عضو جامعه «همسود» با هدف افزایش تعاملات نیروهای هوایی و کنترل شرایط دفاعی در زمان حمله احتمالی دشمن، مانور دفاع هوایی مشترکی را برگزار کردند.

7 کشور از اعضای جامعه همسود، مانور دفاع هوایی مشترک برگزار کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، به نقل از مرکز مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه، مانور دفاع هوایی منطقه‌ای با مشارکت 7 عضو از کشورهای مستقل مشترک‌المنافع روز گذشته به صورت همزمان در 130 مرکز فرماندهی همراه با 100 فروند هواپیمای جنگی با هدف بهبود تعاملات نیروهای هوایی در منطقه آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش، در این مانور که مرکز کنترل نیروهای هوا-فضای روسیه در «مسکو» رهبری آن را برعهده دارد، نیروهای هوایی کشورهای روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان شرکت دارند.

در این رزمایش، 100 هواپیمای جنگی از جمله «سو-27»، «میگ-29»، «میگ-31»، جنگنده‌های بمب‌افکن «سو-24»، «سو-34»، جنگنده‌های مخصوص حمله «سو-25»، جنگنده‌های دوربرد «تو-22»، «تو-160»، «تو-95»، هلیکوپترهای «کا-27» و «می-8» و همچنین واحدهای نیروهای جنگ الکترونیک و واحدهای سیستم دفاع هوایی کشورهای عضو، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شرکت‌کنندگان در این مانور همچنین اقدامات و عکس‌العمل‌های لازم در خصوص نقض حریم هوایی و مرزهای ملی کشورها از سوی دشمن فرضی و عملیات کمک‌رسانی هوایی را به نمایش می‌گذارند.

علاوه بر این، مانورهای مکمل دیگری برای تمرین نحوه رویارویی با متجاوزان هوایی در حریم هوایی روسیه، بلاروس، قزاقستان و ارمنستان در دستور کار این رزمایش قرار دارد.

این مانور با هدف کنترل شرایط در زمان دفاع هوایی در مقابل موشک‌های دوربرد حامل «تو-160»، «تو-95ام‌اس» و بمب‌افکن‌های دوربرد «تو-22ام3» روسیه که نقش دشمن فرضی را دارند، اجرا می‌شود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول