اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

تدارک برنامه‌های متنوع قرآنی در حرم امام رضا(ع) برای ایام محرم

دارالقرآن حرم رضوی برای ایام عزاداری ماه محرم برنامه‌های قرآنی مختلف و متنوعی تدارک دیده است.

تدارک برنامه‌های متنوع قرآنی در حرم امام رضا(ع) برای ایام محرم

به گزارش خبرگزاری فارس اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی در دارالقرآن‌الکریم و مسجدگوهرشاد حرم مطهر رضوی، در بازه زمانی ۱۰ الی ۱۶ مهرماه سال جاری با برنامه‌های متنوع قرآنی میزبان زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها است.

بنابر این گزارش، در طول ایام این هفته هر روز نیم ساعت بعد از اقامه نماز صبح، ترتیل خوانی کلام الله مجید در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود که سلیمان جعفری و مجتبی جاویدی، اساتید تلاوت‌کننده در این برنامه هستند.

علاوه بر این، در روز جمعه، ۱۶ مهرماه مانند دیگر جمعه‌های سال، به ترتیب قرائت آموزشی، ترتیل خوانی، محفل انس با قرآن کریم و مداحی ویژه بانوان از ساعت ۸ الی ۱۱:۱۵ و با حضور اساتید بانو حسن‌زاده، خطیب، اسکندری، رستمی، هاشمی و ولایتی در دارالقرآن‌الکریم حرم رضوی تشکیل می‌شود.

همچنین جنگ قرآنی ویژه نوجوانان پنجشنبه ۱۵ مهرماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و جمعه ۱۶ مهرماه جلسه قرائت کودکان از ساعت ۲۰ الی ۲۱ در دارالقرآن‌الکریم انجام می‌گیرد.

براین اساس، تلاوت اذان‌گاهی و اذان افق‌های سه‌گانه در حرم مطهر رضوی نیز توسط جمعی از مؤذنان و اساتید برجسته قرآن در طول این هفته صورت می‌گیرد که به ترتیب اذان افق صبح روزهای این هفته از شنبه تا پنجشنبه را جلیل حسین‌زاده، حامد علیزاده، محمدرضا شفیعی‌مؤمن، رضا جاویدی، حسین پور‌کبیر، ابوالفضل چمنی و مسعود پنجه انجام می‌دهند.

همچنین افق ظهر این هفته شنبه تا پنجشنبه را به ترتیب روح‌الله هاشمی، امید حسین‌نژاد، امیر لعل‌اول، محمدجواد رجایی، مصطفی احمدی، مهدی شجاع و افق مغرب را نیز به ترتیب سیدمرتضی سادات‌فاطمی، سیدجواد حسینی، جواد کاشفی، هاشم روغنی، جواد پناهی، حمید شاکرنژاد و سیدجواد سادات‌فاطمی بر عهده دارند.

علاوه بر این، مسابقات متنوع در موضوعات قرآنی به صورت هفتگی و مناسبتی مانند «آفتاب طوس»، ویژه کارکنان اداره مرکزی آستان قدس رضوی، «فرشتگان آسمانی»، ویژه کودکان و نوجوانان، «مسابقه فرقان»، ویژه بانوان، «در محضر قرآن» و «ذریه طیبه» ویژه عموم و دیگر مسابقات قرآنی در دارالقرآن حرم رضوی به صورت هفتگی و ماهانه برگزار می‌شود.

گفتنی است، واحد هنرهای قرآنی دارالقرآن حرم رضوی نیز با کارگاه‌هایی همچون خوشنویسی، تذهیب، معرق و نقاشی و همچنین واحد آموزش با کلاس‌های متنوع آموزشی قرائت و حفظ شامل تجوید، صوت و لحن، ترتیل و ... از شنبه تا پنجشنبه پذیرای علاقه‌مندان زائران و مجاوران است و علاقه‌مندان جهت اطلاع از برنامه زمانبندی این دوره‌ها می‌توانند به دارالقرآن الکریم مراجعه کنند.

یادآور می‌شود، دارالقرآن‌الکریم حرم مطهر رضوی همه روزه با برنامه‌ها و کارگاه‌های متنوع در موضوعات تصحیح قرائت قرآن و اذکار نماز، تدبر در قرآن و سیره ائمه(ع)، حفظ قرآن، نهج‌البلاغه، پاسخگویی به سوالات قرآنی و حدیثی، تفسیر و حدیث، ترجمه و مفاهیم و ... میزبان زائران و مجاوران امام رضا(ع) در رده‌های سنی مختلف است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول