اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حمایت صندوق کارآفرینی امید گلستان صورت گرفت

ایجاد زنجیره تولید روسری در گلستان

مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان گفت: یک میلیون قطعه روسری توسط مراکز تولیدی مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید در گلستان تولید می‎شود.

ایجاد زنجیره تولید روسری در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن پهلووری عصر امروز در کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید بر اساس مصوبه شورای عالی اداری، از سال 1385 با ادغام صندوق‎های توسعه اشتغال روستایی و صندوق تشکیل نشده ازدواج جوانان در صندوق حمایت از فرصت‎های شغلی با نام صندوق  اشتغال، ازدواج و مسکن مهر امام رضا(ع) آغاز به کارکرد.

وی تصریح کرد: این صندوق که بزرگترین صندوق قرض الحسنه کشور است خدمات خود را تا کنون در دو حوزه پر اهمیت اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغال و تسهیلات ازدواج ارائه می‎کند.

* صندوق برای مشاغل کارفرمایی یک میلیارد ریال تسهیلات می‎دهد

مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان  ادامه داد: در سال 1392 با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و با توجه به نبود مجازات لازم فعالیت مالی برای صندوق از مراجع ذیصلاح همچون بانک مرکزی، مدیریت جدید صندوق با محدود کردن برخی فعالیت‎ها و اتخاذ سیاست‎های جدید و ساماندهی برخی امورات و اصلاح ساختارها و ماموریت‎های سازمانی روند قانونی شدن صندوق و اخذ مجازات بانک مرکزی با تنظیم اساسنامه جدید صندوق و ارائه به بانک مرکزی در بهمن ماه سال 1393 با نام جدید صندوق کارآفرینی امید  را پیگیری کرد.

پهلووری هدف صندوق کارآفرینی امید حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک و رفع دغدغه‎های شغلی، ازدواج و مسکن با اولیت توسعه اشتغال روستایی و مناطق محروم دانست و گفت: حمایت از طرح‎های خوشه‎های اقتصادی و زنجیره تامین، طرح‎های با اولویت نیازهای واحدهای خدماتی، کشاورزی و صنعتی در استان و بازده کوتاه‌مدت از اولویت‎های تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به شمار می‎رود.

وی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید استان گلستان برای مشاغل خانگی تا سقف 100 میلیون ریال، خود اشتغالی 300 میلیون ریال، کارفرمایی یک میلیارد ریال تسهیلات ارائه می‎دهد.

* 163 گلستانی برای دریافت تسهیلات 10 میلیون تومانی ازدواج معرفی شدند

مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان با بیان اینکه این صندوق از برندهای داخلی تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات حمایتی می‎کند، ابراز داشت: صندوق کارآفرینی امید نخستین موسسه‎ای بود که در استان گلستان نسبت به ارائه تسهیلات ازدواج 10 میلیون تومانی اقدام کرد و در حال حاضر 163 نفر به صندوق معرفی شدند.

پهلووری با بیان اینکه یک هزار و 365 فقره تسهیلات در سال گذشته به متقاضیان پرداخت شد، ابراز داشت: در استان گلستان ایجاد زنجیره تولید روسری را در سال گذشته مورد حمایت قرار دادیم که هشت واحد در گنبد کاووس با این حمایت فعال شد که امروز یک میلیون قطع روسری توسط این واحدها در استان گلستان تولید می‎شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نخستین بازارچه صنایع دستی را در استان گلستان مورد حمایت قرار دادیم، گفت: در صورت راه‎اندازی  بازارچه‎های صنایع دستی شهرستان‎های استان با ساماندهی میراث فرهنگی آمادگی داریم از این بازارچه‎ها حمایت کنیم.

انتهای پیام/83015/ن30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول