اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود خبر داد

کسب رتبه سوم تولید شیلات توسط جهاد کشاورزی ایجرود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود گفت: شهرستان ایجرود پس از شهرستان‌های ماهنشان و زنجان از لحاظ تولیدات شیلات در رتبه سوم استان قرار دارد.

کسب رتبه سوم تولید شیلات توسط جهاد کشاورزی ایجرود

محمدباقر آقاجانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: عمده محصول تولیدی شهرستان ایجرود، تولید گندم است.

وی با بیان اینکه محصولات دیگر باغی و کشاورزی و دامی نیز در شهرستان ایجرود تولید می‌شود، اضافه کرد: 36 هزار هکتار از سطح زیر کشت محصول گندم، در شهرستان ایجرود وجود دارد.

مدیر سازمان جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود تصریح کرد: در این شهرستان یک هزار و 500 هکتار زمین‌های غیرمثمر وجود داشته و 3 هزار و 800 هکتار نیز زمین‌های مثمر وجود دارد.

آقاجانلو با اشاره به تولید 27 هزار و 500 محصول گندم در سال گذشته در شهرستان ایجرود گفت: کل محصولات باغبانی سال گذشته شهرستان ایجرود نیز در حدود 11 هزار و 500 تن بوده است.

وی ابراز کرد: از محصول گندم تولیدی شهرستان ایجرود بخشی در خود شهرستان مصرف شده و بخشی نیز برای مصرف استان زنجان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر سازمان جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود با بیان اینکه بخش بسیار ناچیزی از تولید محصول گندم شهرستان ایجرود از طریق بیجار به استان کردستان صادر می‌شود، افزود: به علت منابع آبی محدودی که در شهرستان ایجرود وجود دارد، میزان تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان پایین است.

آقاجانلو با تاکید بر اینکه باغات شهرستان ایجرود به صورت ترکیبی هستند و چند محصول در آنها به صورت پراکنده تولید می‌شوند، اظهار کرد: تولیدات دامی در شهرستان ایجرود در حال حاضر از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

وی همچنین وضعیت تولیدات دامپروری را در شهرستان ایجرود مطلوب عنوان کرد و گفت: شهرستان ایجرود پس از شهرستان‌های ماهنشان و زنجان از لحاظ تولیدات شیلات در رتبه سوم استان قرار دارد.

مدیر سازمان جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود ادامه داد: در حال حاضر 890 تن تولید محصولات شیلات شهرستان ایجرود است.

آقاجانلو ابراز کرد: در شهرستان ایجرود 58 هزار رأس انواع دام سبک، 15 هزار رأس سنگین و 34 واحد تولید دام و طیور سنتی نیز وجود دارد.

وی در رابطه با تولیدات دیگر شهرستان ایجرود، بیان کرد: در این شهرستان 470 کندوی عسل وجود داشته و همچنین سالانه 16 هزار و 500 تن نیز شیر خام تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود در پایان خاطرنشان کرد: از محصولات دیگر تولیدی در این شهرستان، می‌توان به تولید 3 هزار و 200 تن سیب‌زمینی، یک هزار و 200 تن گوشت قرمز و 9 هزار تنی سیب درختی اشاره کرد.

انتهای پیام/2308/ک30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول