اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

19 اسفند ماه جاری

وزیر بهداشت به خراسان جنوبی سفر می‌کند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 19 اسفند‌ ماه جاری به خراسان جنوبی سفر می‌کند.

وزیر بهداشت به خراسان جنوبی سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید حسن هاشمی قاضی‌زاده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 19 اسفند ماه جاری به خراسان جنوبی سفر می‌کند.

وزیر بهداشت در سفر یک روزه خود به خراسان جنوبی در خدمتی جدید از برنامه طرح تحول سلامت هزار و 714 تخت ICU ویژه بزرگسالان، کودکان و نوزادان را به طور همزمان با 137 شهر کشور به صورت ویدئو کنفرانس در بیرجند افتتاح می‌کند.

گفتنی است افتتاح همزمان از هزار و 714 تخت lCU در 200 بیمارستان و 50 دانشگاه علوم پزشکی کشور انجام می‌شود.

لازم به ذکر است، نقش مراقبت‌های ویژه lCU در بروز بحران، حوادث، ایجاد آسیب‌های جدی سوانح ترافیکی و غیرمترقبه بسیار برجسته است که البته ایجاد و تجهیز چنین واحدهایی نیازمند صرف هزینه بسیار بالا، تامین نیروی انسانی، تجهیز با وسایل پیشرفته است.

با کلید خوردن طرح تحول نظام سلامت و همت بی‌وقفه دست‌اندرکاران پر تلاش نظام سلامت زمینه گسترش بی‌سابقه این بخش از ظرفیت درمان شده است.

هدف از تشکیل بخش مراقبت‌های ویژه در واقع ایجاد شرایطی است که بیمار توسط پرسنل آموزش دیده به‌ طور اختصاصی و به صورت مداوم تحت نظارت دقیق و کنترل دائم علائم حیاتی مانند فشار خون، تنفس، ضربان قلب، بررسی تمامی آزمایشات، بررسی سطح هوشیاری بیمار، کنترل و تنظیم دستگاه‌های متصل به بیمار است.

انتهای پیام/69034/ع20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول