اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرلنگه خبر داد

کشف 500 کیلوگرم ذغال و تخریب 6 مورد کوره ذغالی در بندرلنگه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرلنگه گفت: در سال جاری کشف 500 کیلو ذغال و تخریب 6 مورد کوره ذغالی را داشته‌ایم و همچنین با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی 12مورد ساخت و ساز غیرقانونی رفع تصرف شد.

کشف 500 کیلوگرم ذغال و تخریب 6 مورد کوره ذغالی در بندرلنگه

به گزارش خبرنگار فارس از بندرلنگه، عصر امروز روح‌الله وفاکیش در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به فرا رسیدن هفته منابع طبیعی اظهار داشت: این هفته از 15 الی 21اسفندماه همزمان در سراسر کشور آغاز می‌شود و هدف از نام‌گذاری این هفته شناساندن برنامه‌های طبیعی و حراست وحفاظت از این منابع با مشارکت مردم است.

وی با اشاره به عملکرد این اداره در سال جاری در حوزه آبخیزداری افزود: پروژه ترمیم و بازسازی تورکینست حوزه آبخیزداری "گزیر" با اعتبار یک هزار و 20 میلیون ریال و پروژه ترمیم و بازسازی سد سنگی ملاتی "کوه‌بدو" با اعتبار 910میلیون ریال و سدهایی با مشارکت مردم و افراد خیر و جوامع محلی با راهنمایی کارشناسان این اداره احداث شده است که در این زمینه در کشور رتبه نخست را نیز کسب کرده‌ایم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرلنگه اضافه کرد: در بارندگی امسال، حوزه‌های آبخیزداری کاملا آبگیری شد که حجم آبگیری به بیش از 20 میلیون و 943هزار متر مکعب رسیده است.

وفاکیش افزود: در بخش مرتع، بیابان و جنگل، اجرای عملیات نهال‌کاری در سطح 60هکتار در منطقه "چاه‌مسلم" و "ارمک" با اعتباری بالغ بر 110میلیون تومان و شامل کاشت 6000 اصله نهال چوچ، مغیر، گز و کهور را داشته‌ایم که اجرای این طرح در حاشیه شوره‌زار "مهرگان" و "کفه حسینه" باعث ترسیب کربن، مبارزه با ریزگردها، جلوگیری از پیشروی شوره‌زار و حفظ خاک و آب خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای عملیات بوستان روستایی درسطح 4هکتار با اعتباری بالغ به 18 میلیون تومان برای توسعه فضای سبز، تصریح کرد: 6مورد طرح بوستان روستایی، طرح زراعت چوب 1مورد و طرح بیابان‌زدایی نیز دو مورد از دیگر برنامه‌های این اداره است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرلنگه، حفاظت از منابع طبیعی را یکی دیگر از وظایف این اداره دانست و عنوان کرد: در سال جاری کشف و ضبط 500 کیلوگرم ذغال و تخریب 6مورد کوره ذغالی را داشته‌ایم و همچنین با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی 12مورد ساخت و ساز غیرمجاز که مبادرت به دیوارچینی داشته‌اند که آثار تصرف را به‌طور کامل از بین برده و اقدام به خط‌کشی اراضی نیز نمودیم و به طورکامل رفع تصرف شد و به دولت بازگردانده شده است.

انتهای پیام/3264/ج30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول