اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری مازندران خبر داد

استفاده 47 درصد مازندرانی‌ها از ADSL

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری مازندران از رشد دو درصدی استفاده از ADSL در این استان خبر داد و گفت: استفاده از تکنولوژی اینترنت پرسرعت در مازندران به 47 درصد رسیده است.

استفاده 47 درصد مازندرانی‌ها از ADSL

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندورود، هادی طهماسبی صبح امروز در کارگاه آموزشی ارتقای دانش امنیت فناوری اطلاعات که در سالن همایش هتل بادله این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مازندران 3 میلیون و 100 هزار نفر جمعیت دارد که 22 شهرستان و 58 شهر مستقر هستند.

وی با بیان اینکه مازندران با داشتن 109 درصد ضریب نفوذ اینترنت، رتبه نخست کاربران اینترنت در کشور را دارد، افزود: امسال در بحث تکنولوژی ADSL با دو درصد رشد و 47 درصد ضریب نفوذ اینترنت، رتبه دوم کشوری را داریم که از لحاظ زیرساختی و فیبر نوری جزو برترین‌های کشور هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری مازندران با اشاره به تکنولوژی ارتباطات در سال 93 گفت: تکنولوژی ADSL در این سال 46 درصد بود، اما در سال‌جاری به 47 درصد رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه پهنای باند ورودی اینترنت در مازندران 73 گیگ است، تصریح کرد: فقط 16 گیگ از پهنای باند ورودی در حال استفاده است که از این مقدار حدود 63 گیگ باقیمانده، آماده ارائه اینترنت به مشتریان است.

طهماسبی با اشاره به مجموع پوشش اینترنت همراه خاطرنشان کرد: پوشش اینترنت همراه در مازندران از ظرفیت خوبی برخوردار است که حدود 85 درصد پوشش جمعیتی دارد.

وی بیان کرد: 3 هزار و 621 روستا در مازندران داریم که 2 هزار و 794 روستا از ارتباطات برخوردار هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری مازندران به برنامه‌های سال‌جاری اشاره و خاطرنشان کرد: مازندران از زیرساخت‌های خوبی در امر ارتباطات برخوردار است که امیدواریم در سال‌جاری و شش ماه نخست سال آینده، یک‌هزار و 840 روستا در سطح مازندران که زیر پوشش اینترنت پرسرعت قرار ندارند، به این مهم دسترسی یابند تا تمام استان زیرپوشش اینترنت برود.

عضو شورای اداری مازندران از فعالیت حدود 110 دستگاه اجرایی در مازندران خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها اعم از شرکت‌ها، سازمان‌ها و بانک‌ها در استان فعالیت دارند، اما آن‌طور که باید از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

وی در پایان با اشاره به اهمیت امنیت در هر کسب و کار، اظهار کرد: فضای مجازی نیز بیش از پیش نیاز به امنیت جامعه دارد، زیرا پیچیدگی‌های دنیای اطلاعات رو به افزایش است، لذا برگزاری دوره‌های کارگاه آموزشی می‌تواند سبب اطلاع‌رسانی و انگیزه شود.

انتهای پیام/3141/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول