اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته میراث فرهنگی

4 پروژه فرهنگی و خدماتی میراث فرهنگی خراسان جنوبی افتتاح شد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: به مناسبت هفته میراث فرهنگی، چهار پروژه فرهنگی و خدماتی میراث فرهنگی خراسان جنوبی افتتاح شد.

4 پروژه فرهنگی و خدماتی میراث فرهنگی خراسان جنوبی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن رمضانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح موزه مشاهیر و مفاخر خراسان جنوبی که به مناسبت گرامیداشت هفته میراث فرهنگی صورت گرفت، اظهار داشت: تاسیس این موزه در راستای تجلیل از شخصیت‌های مذهبی، علمی و ادبی استان و معرفی آنان به نسل جدید است.

وی ادامه داد: تندیس 32 نفر از مفاخر خراسان جنوبی به همراه یادگاری‌هایی از مشاهیر متقدمان و متاخران از جمله پرفسور حسن گنجی پدر علم جغرافیای ایران، آیت‌الله عارفی، پرفسور مهدی بلالی‌مود پدر علم سم‌شناسی ایران، دکتر محمد رضا راشد محصل عرضه شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مرمت و تجهیز موزه مفاخر خراسان جنوبی از نیمه نخست سال گذشته در ضلع شرقی باغ اکبریه بیرجند که پیش از این محل استقرار معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی بود است آغاز شد، گفت: برای تکمیل این موزه 200 میلیون تومان از اعتبارات دولتی اداره کل میراث فرهنگی هزینه شده است.

رمضانی تصریح کرد: از دیگر طرح‌های فرهنگی و رفاهی بهره‌برداری شده امروز می‌توان به افتتاح نگارخانه سرو و سفره‌خانه باغ رحیم‌آباد بیرجند اشاره کرد که با هزینه‌کرد 150 میلیون تومان توسط بخش خصوصی اجرا شده است.

لازم به ذکر است خانه صنایع دستی باغ رحیم‌آباد بیرجند نیز با حضور استاندار، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار، مدیران ارشد استان و شخصیت‌های علمی و فرهنگی از جمله پرفسور مهدی بلالی مود پدر علم سم‌شناسی ایران و دکتر محمد رضا راشد محصل افتتاح شد که این پروژه توسط بخش دولتی و با هزینه‌کرد 100 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/69014/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول